05.05.2021

Sammud väiksema jalajäljega välireklaami poole

Pöörame siin artiklis pilgu välireklaamile ning vaatame, kuidas erinevad kohalikud ja välismaised brändid jätkusuutlikkust oma turundustegevustesse põiminud on. Tutvustame JCDecaux tegevusi välireklaami ökoloogilise jalajälje vähendamisel ning kutsume kõiki sama mõtteviisiga liituma.

The Body Shop pöörab Londonis tähelepanu kesklinna kehvale õhukvaliteedile, illustreerides probleemi bussipaviljoni paigaldatud lisanduvate õhufiltritega.

Välireklaami jalajälje vähendamine

Välireklaami jalajälje vähendamiseks on JCDecaux Eesti viinud oma reklaamkandjate energiakasutuse miinimumi, lülitades öösiti suuremas osas oma reklaamvõrgust valguse välja, et ebavajalikku tarbimist vältida. Ettevõte on liitunud energiapaketiga, mis panustab roheenergia tootmisesse – kõik reklaamkandjad tarbivad rohelist energiat. Kampaaniates kasutatavad paberplakatid utiliseeritakse 100%, andes paberile ümbertöötluses uus elu.

JCDecaux Eesti 2021. aasta eesmärk on leida reklaamtahvlitel kasutatavale PVC materjalile loodussõbralikum alternatiiv, PVC kasutamine lõpetada ning uus materjal ümbertöötlusesse suunata. Premium-reklaamkandjatel on see juba õnnestunud. Ühtlasi liitus JCDecaux Eesti sel kevadel Rohetiigri initsiatiiviga, mille eesmärk on üheskoos suurendada keskkonnateadlikkust ja vähendada erinevate valdkondade jalajälge.

Reklaamid, mis juhivad tähelepanu keskkonnasäästlikumale teenusele või tootele

Atria Eesti Maks & Moorits uus hakklihapakend – 50% vähem pakendit

Uute Maks & Moorits pakendite kasutuselevõtuga vähendati materjalikulu 50%. Toode pälvis ka 2021. aasta Eesti parima toiduaine tiitli.

Premia Eriti Rammus jäätis

Mitme aasta tagune välireklaam, kus tavaplakati asemel kasutati Eriti Rammus jäätise reklaami kokkupanekul hoopis vanu jäätisepakendeid.

Telia Eesti

„Suuname vanad seadmed taaskasutusse“ kampaania raames toodeti reklaamkujundus paberplakatite asemel vanadele telekakarpidele – 100% säästlik lahendus.

Ühtlasi on Telia aktiivselt suunanud inimeste tähelepanu kliima soojenemisele. 2021. aasta algul illustreeriti murekohta reklaamidega, kus kõrvutati hetkeilma 1970. aasta sama päeva oluliselt külmema talveilmaga.

R-Kioski algatus ühekordsete topside vähendamiseks – oma termostassiga kohv 20% soodsamalt

Eri sektorite ettevõtted on lisanud oma teenuste hulka valikuid, mis võimaldavad tarbijal valida jätkusuutlikuma teenuse.

Näiteks LHV roheline pensionifond – valik neile, kes soovivad oma pensionivalikutega ka jätkusuutlike äride arengut toetada.

Ka Swedbank pakub huvilistele erinevaid jätkusuutlikkusele suunatud finantstooteid, soodustades muuhulgas näiteks elektriautode ostmist ja kodude energiatõhusamaks muutmist.

Taastuvenergia osakaalu suurendamiseks küsi Eesti Energialt päikeseenergia lahendusi.

Noppeid välismaalt

Coca-Cola kutsub lihtsa ja lööva reklaamiga üles prügi sorteerima, suunates tähelepanu lähedal asuvatele kogumiskastidele.

Norra taaskasutuskeskus Finn pöörab norralaste tähelepanu suurenevale merereostusele. Selle illustreerimiseks toodi vaateakendele kunstipärane erilahendus, mis loodud täielikult mereprügist.

The Body Shop pöörab Londonis tähelepanu kesklinna kehvale õhukvaliteedile, illustreerides probleemi bussipaviljoni paigaldatud lisanduvate õhufiltritega.

Koostas: Teele Treiel, JCDecaux Eesti kommunikatsioonijuht, TULI liige

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised