08.01.2024

RMK uus turundusjuht: vaimse tervise toetamiseks pakub mets justkui tasuta teraapiat

Eelmise aasta oktoobris alustas RMK turundusjuhina Anu Lill, kes on varasemalt tegutsenud nii kommunikatsiooni- kui ka kultuurivaldkonnas.

RMK uus turundusjuht Anu Lill. Foto: Anu Hammer

Anu viimane amet enne RMK-ga liitumist oli Eesti paviljoni produtsent Veneetsia arhitektuuribiennaalil, enne seda töötas ta Marsaana PR kommunikatsiooniagentuuris maajuhina. Ta on aastaid olnud partneriks erinevates turundus- ja sisuloome projektides, ürituskorralduses ning töötanud ka New Yorgis.   

“Olen pikemat aega tegutsenud projektipõhiselt või väikeorganisatsioonides,” räägib Anu Lill, miks ta RMK-ga liitus. “Eelmise aasta alguses panin endale eesmärgiks saada uus kogemus ning liituda suurettevõttega, kus ei pea olema hunt kriimsilm ja täitma kõiki rolle korraga, vaid saab süvendatult oma asjaga tegeleda. Soovisin sisevaadet ühte professionaalselt toimivasse avalikku organisatsiooni. Soovisin inspireerivaid ja intelligentseid kolleege, kellega koos suuri asju ellu viia. 

Eelmise aasta lõpus kinnitati RMK uus arengukava järgnevaks viieks aastaks. Anu kinnitab, et sealsed suunad – elurikkana hoitud loodus, kestlikult ja kliimapositiivselt loodud tulu ning teadlikum looduskasutus – on talle sümpaatsed. “Soovin nende eesmärkide elluviimisel kaasas olla.  Vähemtähtis ei ole võimalus veeta osa tööpäevi õues, meie maagilistes metsades,” lisab ta.

Esimesed kuud on uuele turundusjuhile möödunud põnevalt ja sisukalt. RMK-l on Eestis 15 külastuskeskust, lisaks Eesti interaktiivseim metsamuuseum Sagadis. Esimesed kuud on viinud Anu erinevatesse paikadesse, metsa ning matkaradadele. Samuti aitas ta RMK iga-aastase riigimetsast kuuse toomise kampaaniaga. Selles kasutati esmakordselt mõjuisikuid ning omakanalite reach oli üle 400 000. 

RMK turundusjuhina on tema eesmärgiks ühtlustada äsja 25-aastaseks saanud RMK nägu. Samuti ootavad kokkuliitmist kaks brändi: RMK ning Loodusega Koos, viimane tegeleb looduskasutuse ja -haridusega ning matkaradadega. Hiljuti alustas organisatsioonis ka sotsiaalmeediaspetsialist, seega laias plaanis on eesmärgiks kaasaegsete turundustegevuste juurutamine. Anu Lill plaanib sealjuures algatada koostöid sobivate organisatsioonidega, et tuua tähelepanu looduses liikumisele. 

“Mulle tundub, et raskete aegade järgselt on väga olulisel kohal vaimse tervise teemad ja karjuv spetsialistide puudus,” sõnab ta. “Näen siin meie jaoks võimalust. Väga üldistades on mets looduskeskkonna ja liikumisvõimalusi pakkuva kohana tasuta teraapia, seega soovin juurutada meie tegevuskalendrisse mõnda selleteemalist algatust.”  

RMK on organisatsioon, mille tegevus tekitab paljudel inimestel tugevaid tundeid ning kutsub sageli esile kriitikat.

“Avalikkuse huvi meie tegemiste vastu on arusaadaval põhjusel suur,” nendib Lill. “Olgu selle vormiks siis erinevate vabaühenduste sotsiaalmeediapostitused, arvukad meediapäringud või rahvusringhäälingus eetrisse minevad inimeste igapäevatööd mõnitavad saated. Avalik arutelu on teretulnud ja iseloomustab kaasaegset ühiskonda, küll aga võtab see kohati isikliku ja solvava vormi inimeste pihta, kes teevad oma tööd armastusega. Minu jaoks on jäänud kõlama ühe kolleegi tsitaat, kes on öelnud, et mitte ükski metsamees ei lähe hommikul tööle selleks, et metsa hävitada. Kogu see kontekst tekitab vahel raske tunde. Samas näen, et avatud suhtluse kaudu, mis on ka RMK üheks tegutsemisprintsiibiks, on võimalik diskussiooni pidada tsiviliseeritud moel.”

RMK kommunikatsioonijuht Triin Küttim tõdeb, et Anu jäi talle silma juba 2016. aastal toimunud sotsiaalmeedia trendide konverentsil ning hiljem on ta tema töiseid tegemisi jälginud.

“Sel suvel otsisin enda tiimi uusi liikmeid ja nägin, et vajame juurde inimest, kes aitaks meil turunduses strateegiliselt sihid paika panna ja seda vankrit ka edaspidi vedada,” räägib Triin. “Minu õnneks kandideeris Anu meile tööle, küll teisele positsioonile, kuid saime vestluste käigus aru, et just tema sobib sellele kohale. Kuna meil tiimis on juba tugevaid metsanduse taustaga kommunikatsiooni- ja turunduse inimesi, siis on see omaette boonuseks, et Anu tuleb täitsa teisest valdkonnast. Soovimegi oma tegemisi näidata senisest laiemale sihtgrupile! Mulle väga avaldab muljet tema lai kogemustepagas, silmaring ja oskus keeruliste isikute ning olukordadega rahulikult toime tulla.”

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt