16.07.2021

Omniva turunduse suurte hangete aasta

“Omniva turundus ja kommunikatsioon on kahe viimase aasta jooksul sööstnud ulatuslikust kokkuhoiust koroonakriisi toel sündinud tõusulainesse. Ning kuna seniste heade partneritega on lepingud lõppemas, on 2021 ka uute suurte turundushangete aasta,” kirjutab Kaja Sepp, Omniva kommunikatsiooni- ja turundusjuht.

Kaja Sepp.

Mis siis on Omniva turunduses viimase paari aasta jooksul toimunud?  2019.aasta kahjumit prognoosides tõmbas kogu ettevõte käima efektiivsus- ja kokkuhoiuprogrammi ning muidugi mõjutas see otseselt ka turunduseelarvet. Kui tuua võrdlus paadisõiduga, valmistusime turunduses ülitäpseks navigeerimiseks rohkete karide vahel. Paat tuli teha võimalikult kergeks ja manööverdamisvõimeliseks, selle nimel nii lasti kui kahjuks ka osasid häid inimesi maha jättes. 

2019.aasta lõpus käisime ka partneritele sõnumit viimas, et kõik plaanitud suuremad tegevused jäävad ära ning ees ootab kaks rasket aastat, kus eelarve on ülinapp ja tuleb lugeda iga senti. Aitäh siinkohal Divisionile, Jolosele, Meta Advisoryle, Dentsu Vizeumile ja kõikidele teistele, kes olid valmis ka sel keerulisel perioodil meiega jääma ning aitama igast võimalusest maksimumi võtta! 

Niimoodi asusimegi teele.

Ja siis tuli koroona. 

„Ellujäämisturundus“ koroonakriisis

Igas kriisis on võitjad ja kaotajad ning Omnivale oli koroonakriis unikaalne võimalus. Varasemad investeeringud uude sorteerimiskeskusse ja pakiautomaatide võrgu laiendamisse olid loonud baasi nõudluse plahvatusliku kasvuga kaasa tormamiseks. Ja kõik olid valmis kriisis avanenud võimaluste kasutamise nimel meeletult pingutama. Ka turundus ja kommunikatsioon kihutas vooluga kaasa.

Olime oma kerge ja kipaka paadiga äkki keset mäsleva mägijõe vooge, kus ainus võimalus juhitavuse hoidmiseks oli püüda sõita voolust kiiremini. Nagu terve ettevõte, rabeles ka turundus- ja kommunikatsioonitiim, et kiiresti muutuvat olukorda vähegi kontrolli all hoida. Korraga tuli hakkama saada hajusalt töötamisega kodukontorist, plahvatusliku e-kaubanduse kasvuga ja koroonast tingitud piirangutega teenuseosutamisele – näiteks postkontorite kohustusliku sulgemisega olukorras, kus pakiautomaadid sõna otseses mõttes üle ääre ajasid. 

Tulevikku suunatud PR- ja mainekampaaniad? Brändi arendamine? Uuringud? Üritused? Nalja teete, meil on kohe vaja edastada info pensionite kojukande muutustest koroonatingimustes ning üleöö panna püsti pakiväljastuspunkt kaubanduskeskuse parklas! 

Aeg pöörata pilk tulevikku

Muidugi ei ole selline tegutsemine strateegiliselt õige ega pikas perspektiivis ega jätkusuutlik. Õnneks aga on maailmal alati kombeks maha rahuneda ning nii ongi ka ülikõrgetest pakimahtudest ja koroonaajastu kaugtööst  saanud uus normaalsus. Jõgi on küll endiselt jõuline, kiirevooluline ja veerohke, kuid nüüd on võimalik paat korraks kaldale tüürida. Oleme sellest sõidust veel küll ehk pisut räsitud, kuid adrenaliin on üleval ja silmad säravad. Ka selle tõttu, et värske CEO Mart Mägi on juht, kes turundust ja kommunikatsiooni tunneb ja väärtustab.  

Nüüd ongi hetk korraks hinge tõmmata, varustus ja meeskond üle vaadata ning uute olude jaoks uuesti komplekteerida. 

Meeskonna komplekteerimine tähendab ka seda, et 2021.aastal lõpeb Omnival nelja väga olulise teenuse hankeperiood ning korraldada tuleb loov-, üritusturundus-, suhtekorraldus- ja meediapartneri hange. Veel kord suur aitäh ja kummardus teile, Division, Jolos, Meta Advisory ja Dentsu Vizeum – olete olnud suurepärased kaaslased nii päikeses kui äikeses! 

Hanked, mis on väljas või peatselt välja tulemas:

  • Strateegilise loovpartneri hange (üle Baltikumi). Lõime lahku ülebaltikumilise brändiarenduse ning Omniva koduturgude – Eesti, Läti ja Leedu – kampaaniate korraldamise. Strateegiline loovpartner tegeleb brändi ja CVI (sh digitaalse CVI) arendamisega üle Baltikumi. Hanke lähteülesanne sai väljakutsuv: võtta praegusest CVI-st kohustuslike elementidena ainult nimi ja oranž värv, kõik muu on kasutamiseks või mittekasutamiseks vaba. Ootame huviga, milliseid evolutsioone või revolutsioone agentuurid meile pakuvad – see on nii loovuse kui ühes taktis mõtlemise ülesanne! Hange on peatselt välja tulemas. Tuleb tunnistada,et ülebaltikumilise hanke materjali kokkupanek oli töö- ja ajamahukam kui arvata oskasime, nii et soovitud jaanipäevaeelsest ajast jäime ikka puhkusteperioodi, kuid tahame anda agentuuridele siiski võimalikult pika aja tööde koostamiseks. 
  • Loovpartneri hange (Eestis). Eesti loovkampaaniate ja turundustegevuste jaoks otsime lennukate ja loovate ideedega agentuuri, kellega proaktiivsetele turundustegevustele taas hoog sisse lükata. Hange on koostamisel, tuleb välja ilmselt lähima kuu jooksul. 
  • Üritusturunduspartneri hange. Vajame partnerit sise- ja kliendiüritustele, nii reaalis kui virtuaalis. Ja mitte lihtsalt korraldajat, vaid strateegilist kaasamõtlejat, sest üritused on organisatsioonikultuuri ja kliendisuhete oluline osa. Suurim üritus (mille korraldamine on ka üheks hanke lähteülesandeks), on kuni 2000 inimesega Omniva Gala. Hange on väljas, tööde esitamise tähtaeg on 6.september. Ka siin püüdsime ürituste korraldajate suvekoormusi arvestades anda tööde koostamiseks võimalikult pika aja. 
  • Suhtekorralduspartneri hange. Koostööd on vaja kommunikatsiooni kõikides valdkondades, strateegilisest nõustamisest kliendikommunikatsiooni ja turundustegevuste toeni. Selle hanke lähteülesannet alles paneme kokku, hange tuleb välja tõenäoliselt kuu aja jooksul. 
  • Meediapartneri hange. Tugi meediaplaneerimisel nii „tavalistes“ kui üha tavalisemaks muutuvates digikanalites. Hange ja lähteülesanne on koostamisel, hange tuleb välja tõenäoliselt augusti lõpus-septembris. 

Loodame, et huvi meiega koostöö vastu on ning ootame kõiki huvilisi osalema! Omalt poolt lubame olla avatud meelega klient ja tark tellija.

Autor: Kaja Sepp, Omniva.

Omniva on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Kõik uudised