11.02.2022

Leslie Laasner ja Alvar Jaakson selgitavad, kuidas sündis Klient Iistvuud

Alvar Jaakson ja Leslie Laasner loovagentuurist Utopia arutavad klassikaliste reklaamkanalite rolli üle digitaliseeruvas maailmas.

Leslie Laasner.

Eelmise aasta lõpus seisis nende ees väljakutse teha reklaami klassikalisele reklaamkanalile. otseposti kampaanias ühendati erinevaid meediume ning silmapaistev loovlahendus äratas tähelepanu nii veebis kui ka paberil. Kuidas sellele väljakutsele läheneti ning miks just antud lahenduseni jõuti?

Milline on klassikaliste reklaamkanalite roll ja kuvand digiajastul?

Laasner ja Jaakson: „Üleüldises digitaliseerumise maailmas on vahepeal füüsiline ja vaata, et juba vintage iseloomuga vägagi mõjus. See on umbes nagu vinüülplaatide tagasitulek või see, et paberajalehed ikkagi nii kiiresti ei kao, nagu interneti revolutsiooni algusaegadel ennustati. Füüsiline otsepost on pigem rare ja seetõttu ka huvitav vaheldus.

Lõppude lõpuks on see lihtsalt meedia nagu iga teine ja kõik sõltub ideest ja kontekstist. Otseposti on seni harjutud nägema läbi reklaamlehtede kuvandi, aga kui teha midagi natuke ideestatult, siis seda märgatakse ning rämpspostiga segi ei aeta.“ 

alvar e1644575070959
Alvar Jaakson.

Kuidas teha head reklaami?

Laasner ja Jaakson: „Hea otseposti tegemine ei erine hea reklaami tegemisest. Tuleb aru saada, kellega sa räägid ning otsida õige nurk tema kõnetamiseks. Seejärel tuleb mõelda ootamatu loovlahendus, mis tõmbaks pilku ja jääks meelde. Kui kampaanial on meeldejääv algidee, on seda lihtne erinevatesse meediumitesse adapteerida – teha otsepost, aga ka bänner või miks mitte ka video.

Otseposti puhul aitab see, kui mõelda reklaamikandjast laiemalt kui paberile trükitud tekstist ja pildist. Võimalusi on palju rohkem, alates eritrükisest kuni kõikvõimalike esemeteni, mis postkasti mahuvad. Otsepost on klassika: tulevad uued meediumid, võimutseb elektrooniline meedia, aga alles jäävad ka traditsioonilised kanalid. Neil on oma roll ja kindel sihtgrupp, keda on just selle kanaliga hea kõnetada.“

kampa

Kuidas jõudsite otseposti Klient Iistvuudi kampaania ideeni?

Laasner ja Jaakson: „Antud juhul algas idee lihtsalt ühest sõnamängust, mis tihti saabki suurema idee keskkohaks. Kalambuuridega mängimine turunduses on so 2018, aga mõnikord saab mõnele üksikule leiule andeks anda ja erandi teha, kui asi kuidagi laiemalt ideeliselt kannab.

See mõte leidis sotsiaalmeedia gruppides kohe väga positiivset äramärkimist ja nagu näha tõi ka hüppelise kasvu ärilises vaates. Selles mõttes asi töötab ja win-win. Klient Iistvuudi kampaania on saanud palju tähelepanu ja positiivset tagasisidet mitmetes sotsiaalmeedia gruppides. Samuti on peale otseposti kannet kasvanud päringute arv hüppeliselt, mis annab alust arvata, et reklaam on nii otseposti kanalis kui ka veebis potentsiaalsetele klientidele kohale jõudnud ja huvi tekitanud.“

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Artikkel on valminud Omniva ja Utopia koostöös.

Omniva on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 88 liiget.

Kui tekkis huvi otseposti kasutamise vastu oma järgmises kampaanias, siis Omnival on hetkel käimas kampaania ,,Kuidas tabada klienti?’’. Kampaania raames loositakse kõigi vahel, kes tellivad enne 20. veebruari otsepostituse trüki koos kojukandega, välja trükiteenus. Auhinna väärtus on 500 € ning selle ulatuses saab järgmise otsepostituse trüki soodsamalt. Rohkem infot http://omniva.ee/otsepost või aadressil .

Kõik uudised