02.08.2021

Kuldmuna 2021 reklaamikategooria paremik

Loovkonkursi Kuldmuna 2021 reklaamižürii Kuldmune helde käega ei jaganud. Tegime kokkuvõtte selle aasta tugevamatest töödest ning kategooriatest, kuhu žürii ootab suurima heameelega rohkem töid. 

adidas
Felix Laasme / Hooligan Hamlet. adidas Originals by TOMMY CASH.

Reklaamikategoorias esitati Kuldmuna 2021 konkursile kokku 368 tööd, millest 1/4 töödest jõudsid shortlisti. Aasta reklaamiagentuuriks auhinna võitis Tabasco.

Kuldmuna 2021 reklaamižürii.

Žürii sõnutsi oli üldine tase ebaühtlane. Siiski tuleb nentida, et kõik kategooriad ei ole vennad: ühtedes oli munade jagamine imekerge ja teistes väga keeruline.

“Mind üllatas, et tööde tasemed on maailma tipptasemel. Hämmastas teostus ja läbimõeldus.” kommenteeris züriiliige Helen Illend esmamuljet paremikust.

Ülevaade reklaamikategooria paremikust

Suur tootekampaania kategooriasse esitati kaks tööd, millest üks sai shortlisti ning võitis Kuldmuna. Tabasco esitatud “Stressist dressi” on žürii hinnangul kampaania, kus on tehtud kõiki neid asju, mida tänapäeval peab tegema: võetud sotsiaalne probleem, leitud õige kõneisik ning viidud see kokku õige tootega. 

“Väga tugeva visuaali ja väga tugeva ideega kampaania. Stressist dressi on ka väga hea lööklause, mis töötab ka hashtagina, “ kommenteeris tööd Illend.

Kuldmune võitis “Stressist dressi” ka trükireklaami ja välimeediareklaami kategoorites. Lisaks veel mitu Hõbe- ja Pronksmuna. 

Väike teenusekampaania kategoorias viis Kuldmuna koju Utopia loodud “Fakiautomaat”. Žürii sõnul oli see vaimukalt lahendatult ning oli leitud hea ühiskondlik nüanss, mida natuke torgata.

  • Pronksmuna saanud “Woltiga reisile” (Tank) suurim tugevus oli muusika osa.  

Suur teenusekampaanias kulda välja ei antud. Žürii sõnul oli raske kulda välja anda, sest kõik tööd olid kenad, hästi lahendatud, korrektsed, kuid vau-efekti ei toimunud ühegi puhul.

Hõbemuna saanud “SEB – maisic”, mille esitas Age Creative, oli žürii hinnangul leidnud teistsuguse ja mitte rohepesu promova nõksu/nurga.  

Zürii soovitus: Vaadake Pronksmuna saanud töö case studyt. 

Sotsiaalkampaania kategoorias sai Kuldmuna Optimisti poolt esitatud “#14poleokei”. Kampaania terviklikkus, ajastus ja probleemitõstatus on žüriiliikmete sõnul maailmatasemel.

Optimist. #14poleokei

Hõbemuna viis koju Not Perfect Tallinni esitatud “Kiusamine jätab jälje”. Žürii hinnangul oli leitud huvitav metafoor igavese jälje jätmisega hinge ja kehale tatoveerimisega. Lisaks mainib žürii, et kommunikatsioon suunamudijatega oli nähtavalt edukas. Hõbe- ja Pronksmune võitis “Kiusamine jätab jälje” ka mitmes teises kategoorias.

Trükireklaami kategoorias sai Hõbemuna Age Creative’i loodud “Väljapääs”. Žüriiliige rääkis loo, et sirvis ajakirja ning vaatas, et ah järgmine meigi reklaam ja oli juba lehte pööramas, kui sai alles aru, et tegemist ei ole siiski tavalise meigi reklaamiga. Žürii hinnangul on see täpselt see, mis näitab kui efektiivne reklaam on, ning tõestab, et reklaam täidab oma eesmärki. 

Age Creative. Väljapääs.

Välireklaami erilahenduse kategoorias viis Kuldmuna koju Optimisti töö “Ilm 1970 vs täna”. Žürii kiidab tugevat projektijuhtimist ning kaasaegse tehnoloogia kasutust. 

Optimist. Ilm 1970 vs täna.

Kuldmuna viis Otseposti kategoorias koju AD Angels tööga “Kontrollitud”. Rinnavähi sõeluuringu kampaanias läheneti sihtrühmale läbi tütarde, mis on žürii hinnangul väga tabav idee. 

Angels. Kontrollitud.

Selge ümbritsevat arvestava lahendusega töö “Tänavanimed reklaamiks”, mille esitas Tabasco, võitis Kuldmuna Ambient lahenduse kategoorias. 

Tabasco. Tänavanimed reklaamiks.

Sotsiaalmeedia postituse kategoorias võitis Kuldmuna Felix Laasme / Hooligan Hamleti esitatud “adidas Originals by TOMMY CASH”. “TOMMY CASH ise esindab sellist absurdsust, on loodud absurdne toode ning visuaalid näevad välja absurded. Pole kahtlustki, et see oli kõige tugevam töö,” kommenteerisid žüriiliikmed tööd.

Felix Laasme / Hooligan Hamlet. adidas Originals by TOMMY CASH.

Žürii soovitused edaspidiseks: 

  • Case study juurde ka pilt ja väike tekst – kui on võimalust näidata rohkem materjali siis näidake
  • Case study pikkust lühendada, nt 1 min – FAKTID-FAKTID-FAKTID
  • Esitage oma töö nii hästi kui võimalik – ka tugevad tööd võivad jääda shortlistist välja, sest nad olid kehvasti esitatud

Kategooriad kuhu oodatakse rohkem töid:

  • Ostukoha (POS) reklaami 
  • Suur ja väike tootekampaania 

Loe veel: Kuldmuna reklaamižürii juht Oliver Lomp: kehva case study’ga on võimalik väga tugev töö ära rikkuda

Kuula Kuldmuna 2021 reklaamižürii tagasiside podcasti:

Tutvu kõigi Kuldmuna 2021 reklaamikategooria võidutööde ja finalistidega.

Kuldmuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Liit ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Margaret Põldsaar, TULI

Kõik uudised