29.04.2021

Video! Kuidas Kuldmunal edukas olla: lühike case study on parem kui pikk

Eile toimus TULI veebinar „Kuidas Kuldmunal edukas olla?”, kus esinesid Helene Vetik (Hmmm Creative), Joel Volkov (Tank) ja Alvar Jaakson (Utopia). Vestlust modereeris TULI juhatuse liige ja neli aastat järjest aasta reklaamiagentuuriks valitud Optimist Creative’i juht Magnus Lužkov. Siinkohal mõned nopped räägitust ja video järelvaatamiseks.

Helene Vetik
Disainer Helene Vetik TULI veebinaril „Kuidas Kuldmunal edukas olla?” 28. aprillil 2021

Kõigepealt oli juttu sellest, miks üldse Kuldmunal osaleda. „Iseenda pärast,“ oldi üksmeelsed. Kas Kuldmunal osalemine ka ära tasub? Ei ole päris nii, et paned 5 senti sisse ja võtad 10 senti välja, ütles Joel. Helene soovitas oma Kuldmuna võite ise väärtustada ning neid sotsiaalmeedias promoda, mitte lihtsalt auhindu agentuuri seinale riputada. Kuldmuna võit loob turundusjuhile võimaluse müüa ennast kallimalt, väitis Magnus. Alvar ütles, et Kuldmuna on hea võimalus aastale joon alla tõmmata ja Joel lisas, et Kuldmuna on agentuuri juhi jaoks ka koht, kus talente märgata ja uusi töötajaid leida.

Suurtes riikides on lausa eraldi (produktsiooni)firmad, kes konkursside jaoks case study’sid kokku panevad, väikeses Eestis see muidugi nii ei ole, rääkis Joel. Tankis kulub näiteks ühe korraliku disainitöö või kampaania konkursiesitluse tegemiseks 20-30 tundi aega. Samas reklaamklipi või välimeedia konkursile saatmine nii ajamahukas ei ole.

Projekti visualiseerimine võiks olla juba projekti osa, siis on hiljem lihtsam tööd konkursile vormistada, ütles Helene. Kui see nii ei ole, siis maksab ühe töö vormistus ca kolme nulliga summa, aga saab ka ise teha – näiteks Helene pildistas rahvusvahelist tunnustust pälvinud Ellingtoni rebrändingu elemendid ise oma agentuuri stuudionurgas üles, kasutades välkusid, mida saab Amazonist 200 euro eest osta.

Kui ei ole ajalist piirangut case filmile, seadke see endale ise! Mõelge ka žüriile, kes neid videoid vaatama peab, soovitas Helene.

Alvar teatas, et tema vihkab lakutud case study’sid, sest talle ei meeldi ülemüümine ega tõe ilustamine. Ja lühike case study on alati parem kui pikk, näiteks 1,5 minutit on väga hea.

Vaata 28. aprillil 2021 toimunud TULI veebinari „Kuidas Kuldmunal edukas olla?”:

NB! Loovkonkursile Kuldmuna 2021 tööde esitamise tähtaeg kukub teisipäeva, 18. mai õhtul kell 23:59: www.kuldmuna.ee

1920x1080px

Kokkuvõtte tegi: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt