Kokkuvõte: Kuldmuna 2022 žüriide intervjuud
Kuldmunale tööde esitamine on täies hoos! LOOV IS IN THE AIR Kuldmuna konkurss lõppeb 24. aprilli südaööl (kell 23.59).
Oleme tõeliselt elevil, et näha, mis tööd tänavu aastal teiste seast silma paistavad ja kes sammuvad loovusfestivalilt koju ihaldatud munaga. Järjekorras juba 24. Kuldmuna konkurss kulmineerub sel aastal peoga, mis toimub 13.mail Põhjala tehase angaarides.
- DISAINIŽÜRII
Kuldmuna 2022 loovkonkursi teine disainižürii esindaja on juba viiendat aastat Eestis elav ja töötav soomlane Nils Kajander. Veidi enam kui kolm aastat tagasi asutas ta ühes kolleegidega globaalse brändingu ja kogemusdisaini agentuuri Bond Eesti büroo. „Eestis hakkavad juhtuma ilusad asjad. Siin jagub häid ja tugevaid disainiagentuure, kus tehakse professionaalset tööd,
Loe intervjuud teise disainižürii juhi Nilsiga siit.
- REKLAAMIŽÜRII
Reklaamižürii juht on Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja. Žürii kokkupanekul lähtus Annika põhimõttest, et neil oleks võimalikult eripalgeline professionaalne tiim, kus on nii agentuuri kui ka kliendi poole esindajaid, kes on küll tugevad praktikud, kuid vaatavad valdkonnale ka laiema pilguga. Emakeel on kõigil eesti keel, sest keele- ja olustikutunnetus on selles kategoorias olulised.
Loe intervjuud reklaamižürii juhi Annikaga siit.
- PR-ŽÜRII
Loovkonkursi PR-žürii esimees on ettevõtja ja President Kaljulaidi Fondi tegevjuht Taavi Linnamäe, kel on kommunikatsioonikogemust juba üle 20 aasta.
Taavi sõnul peab hea PR-kampaania viima võimalikult lähedale soovitud tulemusele. Ta lisab: „Kui tegemist on integreeritud kampaaniate, sotsiaalkampaaniate, ürituste vms nähtava tegevusega, siis on kampaania olemust ka lihtsam tükkideks võtta ja hinnata. Keeruliseks läheb siis, kui suhtekorraldustegevuste eesmärk on mingite inimeste käitumist või näiteks otsustusprotsesse mõjutada. Suhtekorraldusmaastiku neis piirkondades toimub tegelikult ju palju huvitavat, kuid enamasti need tööd arusaadavalt kunagi konkurssidel ei osale, kuigi võivad oma mõjult või tulemuslikkuselt olla vägagi silmapaistvad. Aga eks sellega on meie valdkonna inimesed ju ka leppinud, et rääkida saab sellest, millest rääkida saab. Õnneks enamasti ikka saab.
- DIGIŽÜRII
Kuldmuna tänavuse digižürii pani kokku Tartus tegutseva agentuuri Neway juht Jaan Naaber. Ta ütleb, et digitööde puhul peab olema kõik kenasti kokku põimitud – nii koorubki välja tööde võlu. „Kuldmuna on ennekõike loovuskonkurss, ent digitööde lahutamatud komponendid on ka tehniline teostus, funktsionaalsus, terviklikkus ja mugavus. Kui võtta näiteks UI/UX teekond, siis seal mängib loovuse kõrval vast olulisematki rolli lahenduse lihtsus, mugavus ja arusaadavus,
Loe intervjuud digižürii juhi Jaaniga siit.
- ÜRITUSTURUNDUSE ŽÜRII
Kuldmuna loovkonkursi üritusturunduse žürii juht on ID Production asutaja Ken Matsalu, kes mõtles juba põhikoolis, et ürituste korraldamisega hakkab ta edaspidi kindlasti rohkem tegelema. Mõeldud-tehtud. Tänaseks on Ken tegutsenud üritusturunduses täpselt 20 aastat. Keni arvates peaks Kuldmunale esitatud idee siiski jõudma kliendi sisendis antud eesmärkideni ja aitama kaasa soovitud turunduskommunikatsioonisõnumite edastamisele. Muuhulgas on tema sõnul oluline oma tööd hästi presenteerida. Ta lisab: „Loomulikult on väga oluline tööd hästi esitleda, et žürii saaks kogu info viimistletud vormis.
Loe intervjuud üritusturunduse žürii juhi Keniga siit.
- AUDIO- JA VIDEOŽÜRII
Kuldmuna 2022 konkursi audio- ja videožüriid juhib Kadi Freja Felt, kes on pärit legendaarsest filmiperekonnast: tema vanaisa Raimund väntas Nõukogude aja kassahitte, isa Ivo on omakorda vaba Eesti üks hinnatumaid produtsente. Kadi on seni keskendunud reklaamfilmide tootmisele ning juhib ettevõtet Get Shot Films. Kadi ja tema žürii hindavad reklaamklipi funktsionaalsust kampaanias, aga esmalt näevad filmiinimesed reklaami kui väikest filmikest. Ta sõnab: „Lisaks kunstilisele ja loovale poolele on olulisel kohal ka tehniline lahendus ning teostus: kuidas mõjub reklaamklipp üldise audiovisuaalse teosena. Kuna žürii on teist aastat järjest koostatud filmiinimese poolt, siis ilmselt jäävad žüriile silma mõned nüansid, mida võib-olla agentuurid esimese hooga ei märka. Loodan, et sellega anname võistlustöödele hea lisamõõtme.
- TAEVA PESAMUNA ŽÜRII
Kuldmuna raames korraldatav Pesamuna konkurss on loodud eesmärgiga tuua kokku ja panna proovile noored turundustalendid. Konkursilt ei puudu ka üllatuslik väljakutse moment, sest eelregistreeritud tiimid said 15. aprillil briifi, mille lahendamiseks oli aega vaid 48 tundi. Seejärel valib žürii välja kolm kõige põnevamat ideed, et tiimid saaksid neid juba lähemalt tutvustada. Žürii esimees ja reklaamiagentuur Taevas strateeg Gert Lee jagab intervjuus soovitusi, kuidas konkursil ka edaspidi edu saavutada.
Loe intervjuud Taeva Pesamuna žürii esimehe Gert Leega siit.
- Tuletame meelde, et tööde esitamine on võimalik 24. aprilli südaööni (kell 23.59). Tööde esitamise keskkond on defol.io/kuldmuna/2022. Kui on tekkinud küsimusi konkursi kohta, siis võib julgelt kirjutada . Defol.io küsimuste osas pöörduda tehnilise toe poole: .
- Terje Saar – Kuldmuna projektijuht, aitab kõikide sisuliste küsimustega ()
- Anniken Haldna – üldkontakt, kui te pole päris kindlad, kuhu murega pöörduda ()
FAQ konkursi ja defol.io-s tööde esitamise kohta on samuti olemas. Loodetavasti aitab see nendel, kes esimest korda platvormi kasutavad, paremini keskkonnas navigeerida. Aitäh, et olete Turundajate Liiduga ja head kuldmunemist!
Loe rohkem: www.kuldmuna.ee
Kuldmuna 2022 toimumist toetavad: Taevas Ogilvy, Delfi, JCDecaux, Omniva ja Workland.
Kärt Tomp, TULI