Turundajate Liidu endine juhatuse liige tegi karjäärimuutuse
Httpool Eesti endine juht ning mullusest juunist tänavuse juunini Turundajate Liidu juhatusse kuulunud Kerttu Talvik töötab alates oktoobrist täiesti uues valdkonnas.
Nimelt askeldab ta ettevõttes nimega ESPLAN. Pole lugu, kui sa pole sellest suurt midagi kuulnud. Turundusest on asi kaugel. Tegemist on arhitektuuri- ja insenerilahendusi pakkuva ettevõttega. Rohkete sisemonoloogide tulemusena töötab Talvik seal arendus- ja kvaliteedijuhina.
Ta oli sektorivahetuse mõtteid varemgi mõlgutanud – 20 aastat turunduses on tema sõnul piisavalt pikk aeg, et leida eneses julgust proovida midagi uut.
“Vaevalt, et turundus minu elust päris lõplikult kunagi lahkub,” sõna ta. “Väga suur osa minust tajub ja märkab asju justnimelt turundaja vaatenurgast. Pealegi on turundusvaldkond endiselt mu jaoks huvitav ja arendav, aga hetkel pigem silmaringi laiendamise mõttes kui karjäärina.
Kindlasti ei ütle ma, et ma ei tööta enam iial turunduses, sest suure tõenäosusega valetaksin iseendale, kuid praegu olen nii sektorivahetuse kui ka ülesannetega äärmiselt rahul. Praegune roll aitab mul suurepäraselt jätkata inimeste, protsesside ja klienditeenindusega töötamist, mida alustasin juba eelmise tööandja juures.”
ESPLAN-is on Talviku peamisteks vastutusaladeks protsesside efektiivistamine, teenusekvaliteedi tõstmine, töökeskkonna inimlikustamine, töötajate motiveerimine ning nende rahulolu, aga ka kommunikatsioonikanalite haldamine ning välisturgude müügistrateegias kaasarääkimine.
Üheks peamiseks põhjuseks muutuseks oligi võimalus arendada oskusi, millest tulevikus – kui AI üha enam turundusülesandeid enda õlule võtab – rohkem kasu on.
“Pehmeid väärtusi ja oskust inimlikul tasandil inimesi mõista ei suuda robotid veel niipea omandada,” põhjendab ta. “Loodan tulevikus nende ees tänu kogemustele teatud eelise saada.”
Palju keskpäraseid turundajaid
Kuna Talvik on enese jaoks turundustöö pausile pannud, on mõistlik küsida, milliseid kitsaskohti ta valdkonnas näeb. Naise hinnangul on meil liiga palju keskpäraseid turundajaid.
“Igaüks on täna turundaja, paljud kahjuks ilma visiooni ja strateegia koostamise oskuseta, panustatakse ainult taktikalise plaani elluviimisele,” tõdeb ta. “Miks see nii on? Vaatan töökuulutustest, mida ühelt turundusinimeselt tänapäeval oodatakse ja mida talle selle eest palgaks pakutakse… See on esiteks mitme inimese töö, mida ka parima tahtmise juures ei jõua kaheksatunnise tööpäevaga ära teha.
Kuni ettevõtted ei hakka aru saama, et soovides palgata torulukksepp-ämmaemand-elektrik-keevitajat-influencer’it, ei olegi võimalik, et keskpärasus taanduks.”
Samuti leiab ta, et ettevõtted on oma turunduses põhjendamatult ettevaatlikud. Ei julgeta katsetada formaatide, sõnumite ega trendidega. Lisaks rikutakse teadlikult ja hoolega digimeediakanalite reklaamireegleid.
“Endiselt on puudu brändide oma loost, sihtrühma tajumisest ja selle ootustest/vajadustest,” räägib ta. “Kiire rikastumise lootuses paisatakse avalikkuse ette ebamääraseid reklaamsõnumeid.
Samal ajal lükkab riik ammuilma iganenud reklaamiseaduse uuendamist aina kaugemale vaiba alla, ehkki TULI eesotsas Joel Volkovi ja tema töörühmaga on antud küsimuses ära teinud meeletu eeltöö ning valmis igakülgselt reklaamiseaduse ajakohastamisse panustama. Selle kaudu võidaks kogu sektor, samuti riik ise.
Distantsilt vaadatuna tundub, et meil on olemas ettevõtted, turundajad ja seaduste tegijad, aga neid kolme pole siiani suudetud saada ühte sammu astuma, ehkki see peaks olema kõikide osapoolte ühine initsiatiiv.”
Autor: Siim Kera, TULI