KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Creative Unioni juht Madis Laas: kõigil tuleks pürgida Eestist välja ja olla seal keegi
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.
Värskes “Point+” taskuhäälingu osas oli külas Creative Unioni asutaja ning juht Madis Laas, kelle teekond ettevõtluse ja loovuseni algas keskkoolis plakateid kujundades ja filme tehes. Ta usub, et iga inimene on ettevõtja: mõni teeb seda tööd ühe päeva, teine jällegi kümme aastat.
Kuigi Eestis on mõni eelis, mõtleb Laas äritegevusest alati rahvusvaheliselt. “Kõigil tuleks pürgida Eestist väljapoole, teha midagi, olla seal keegi,” ütles ta.
Juhinduda tuleks Soomest, kus juba 15 aastat tagasi sõnastati, et aastal 2030 on nad rahvus, kes lahendab paljud maailma probleemid.
“Oluline on globaalselt silma paista,” sõnas ta. “Oluline on teha tegusid, mitte niisama rääkida ja niisama kampaaniaid teha. See ühendab ja annab visiooni, mida me rahvusena teeme. “Ma loodan, et aasta pärast saan öelda, et meil on tehtud üks väga kihvt asi, mis annab võimaluse öelda: soomlased, puhake.”
Laasi sõnul on turul puudu selgest mõtlemisest ja täpsest sõnastamisest ning mõni vale sõna võib rikkuda kogu mulje.
“Kui sa arvavad, et AI teeb selle ära, siis see on kõige hirmsam asi, kuidas inimene end petta saab, sest AI on olemuselt loll,” märkis Laas. “Kui sul endal ei ole peas mõtet, mida sa tahad, siis sa ei saa AI-lt abi. Müümine tähendab, et sa oskad oma mõtet selgelt sõnastada – see on päris väärtus. Ilma selleta on lihtsalt toa täis rääkimine.”
Loovus, reklaam ja suhtekorraldus on talentide äri, ütles Laas.
“Talendi peas on mõte vaba,” tõdes ta. “Sa ei saa seista kliendi ja talendi vahel. Loovust ei saa lõpuni juhtida. See pigem las olla vaba.”
Loovmeeskonna ülesehitamisel peab organisatsioon olema paindlik, sest kord on vaja palju loovat mõtlemist, siis jälle kompaktsemat tiimi.
Lisaks kuuled, milline on sõnapidamisoskus Eesti ärikultuuris, miks ei saa edukatest turundajatest tihti häid ettevõtjaid ning kuidas võivad tulevikus muutuda töö tasustamispõhimõtted. Samuti meenutati 1990. aastate reklaamituru avanemist ja arutleti, miks on Eesti meediaäri koondunud väheste kätte.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Autor: Kantar Emor