12.01.2021

Globaalsete reklaamiplatvormide edasimüüja Httpool: klassikalises mõttes konkurente meil Eesti turul ei ole

Turundajate Liitu (TULI) astus meediaplatvormide reklaamihaldusega tegelev Httpool, mille peakontor asub Ühendkuningriigis ning üks paljudest harukontoritest ka Eestis. Küsimustele vastab Httpool Eesti maajuht Kerttu Talvik.

Httpool Eesti juht Kerttu Talvik

Mis ettevõte on Httpool – kas te olete pigem nagu meediaagentuur, digiagentuur, konsultatsiooni- või koolitusfirma või hoopis Facebooki käepikendus meie regioonis?

Httpool on ligi kaks aastakümmet tagasi Sloveeniast kahe digihuvilise sõbra poolt rajatud digiagentuur, mis globaalselt pakub ka digiagentuuri teenuseid, välja arvatud nendes riikides, kus meil on antud võimalus olla Facebooki ametlik edasimüüja (Baltikum, Balkan, Aasia).

Eestis tegutseb Httpool globaalsete reklaamiplatvormide ainsa ametliku edasimüüjana, esindades lisaks Facebookile ka LinkedIni, Twitterit, TikToki, Snapchati, Spotify’d ja AdColony’t. Me oleme kohaliku turu mõistes ettevõtetele strateegiline konsultant antud reklaamiplatvormide võimaluste, ohtude, tehniliste uuenduste ja strateegiate osas.

Arvestades meie digiagentuuri tausta, on kõik meie tehnilised spetsialistid väljaõppinud digimeedia ja -reklaami asjatundjad, kellel lisaks järjepidev eriväljaõpe ka meie esindatavate reklaamiplatvormide poolt.

Millist tuge oma portfelli kuuluvate Facebooki, LinkedIni, Twitteri, TikToki, Spotify, Snapchati ja AdColony osas oma klientidele pakute? 

Meie teenuseks on tasuta konsultatsiooniteenus, mille raames nõustame kliente nii tehnilistes kui strateegilistes küsimustes, tegeleme koolitustega ning pakume ka arvega reklaamiteenuse eest tasumise võimalust ehk piiramatut krediidiliini, mille tõttu kliendid ei pea enam oma reklaamikontode küljes olema isikliku või firma krediitkaardiga.

Millist abi on mõtet teilt küsida?

Httpooli tublid töömesilased oskavad vastata kõikidele meie poolt esindatavate platvormide tehniliste nüanssidega seotud küsimustele, aga pakkuda nõu ja abi ka lühema või pikema turundusplaani ning strateegia koostamiseks, et reklaamiraha klienti huvitaval reklaamiplatvormil võimalikult efektiivselt ja tulemuslikult ära kasutada.

Samuti oskame kaasa rääkida ettevõtete laienemisega seotud soovide ja plaanide juures – kuidas uusi turge võimalikult valutult läbi reklaamiplatvormide vallutada.

Aga milliste küsimustega pole mõtet teie poole pöörduda?

Meie ei saa kahjuks aidata erakontodega seotud muredega (konto kinni, konto häkitud jne).

Samuti ei paku me reklaamide seadistamise ja optimeerimise teenust – selle osas ulatavad ettevõtetele abikäe meediaagentuurid, in-house meediatiimid või erinevad alltöövõtjad.

Kes on teie kliendid?

Meie kliendid on kõik kohalikud ettevõtted, kes end suurtel reklaamiplatvormidel reklaamida soovivad, samuti kõik suured ja väikesed reklaami- ja meediaagentuurid, kellega oleme kolmepoolse koostöö käigus suutnud kasvatada väga paljude klientide äritulemust – Httpool konsultandi ja koolitajana ning agentuurid suurte ideede elluviijatena.

Aga konkurendid?

Klassikalises mõttes konkurente meil hetkel Eesti turul ei ole.

Kui suur on teie tiim ja kes sinna kuuluvad?

Httpool Eesti tiimi kuulub hetkel 9 inimest, kellest suurem enamus tehnilised spetsialistid ja strateegid, lisaks ka müügitiim ja administratsioon. Alustasime 2019. aastal Eesti tiimis kahekesi ning plaanime 2021. aastal veelgi kasvada.

Httpool Eesti on osa suuremast Baltikumi tiimist, kus meie seljatagust toetavad ligi 50 kolleegi. Baltikumi Httpooli toetab omakorda tugevalt ka meie Balkani üksus ja Ukrainas asuv Performance Unit. Ehk tsiteerides lastefilmide klassikuid: “Olen ise väike, kuid mu jõud on suur!”

Httpool Eesti tiim

Miks TULI-sse astuda otsustasite? Mida liidult ootate ja kuidas panustada soovite?

TULI liikmelisus on justkui Kasulike Sõprade Klubi, mistõttu küsimus, kas liituda või mitte, meie tiimis isegi arutluse alla ei tulnud.

TULI kaasliikmetele loodame tulevikus pakkuda mitmeid kasulikke koolitusi just neid huvitavatel teemadel, et kasvatada nende teadmisi nii üldistel kui ka spetsiifilisematel globaalsete reklaamiplatvormidega seotud teemadel, mis omakorda võimaldaks neil kas oma ettevõttes või oma klientidele uut lisaväärtust pakkuda.

Lisaks oleme valmis TULI-sse panustama ka oma kergelt musta huumoriga vürtsitatud tiimienergiat.

Intervjueeris: Silja Oja, TULI


Turundajate Liit ehk TULI on organisatsioon, mis toob kokku nii agentuurid kui ka brändid, et ühiselt olla valdkonna edendaja, arendaja ja parendaja. TULI sütitab ja nõustab. Ühendab ja inspireerib. Mõõdab ja tunnustab. TULI on Eesti turundusmaastiku hääletoru ja alustala. Liitu kuulub praegu 90 ettevõtet.

Kõik uudised