08.06.2023

Case study: Astri Grupi “TEO TAHE” kampaania oli AI tegu

Jätkusuutlik mõtlemine ja tegutsemine on teema. Samamoodi on AI teema. “Kui juba keskkonnast ja roheteemadest räägime, siis tundus ainuõige võtta olulisel määral töökaaslaseks AI, et toota vähem rekvisiite, mida eraldi pildistamise jaoks oleks vaja läinud,” selgitab tehisintellekti kaasamist Astri Grupi turundus- ja kommunikatsioonijuht Piret Vapajeva.

Astri Grupi kampaania "TEO TAHE".

“Meie teod räägivad enda eest,” ütleb Astri Grupi keskkonna kampaania “TEO TAHE”, mille eesmärk on suunata inimesi vaatama rohkem enda ümber ja mõtlema sellele, mida nad ümbritsevas keskkonnas näevad. Kas saame lihtsate ja väikeste tegevustega seda ümbrust muuta? 

Kampaaniale lisab omapära see, et selle visuaal on AI tehtud. Millal veel AI-d katsetada kui mitte keskkonnateemalise kampaania juures? Astri Grupi turundus- ja kommunikatsioonijuht Piret Vapajeva ja AGE Creative’i loovjuht Kaarel Grepp jagasid AI kampaania tegemise kogemust ja know how’d.

Kelle idee oli AI-d kasutada?

Kaarel: Mis siin salata, idee tuli kliendilt. Agentuurid üldiselt kasutavad AI-d pigem loovideede kavandite loomisel, mitte lõplike key visualide väljatöötamisel.

Piret: Täna pakub AI meile niivõrd efektiivseid ja häid lahendusi. Seega tundus lausa vastuoluline teha rohe sõnumiga kampaaniat traditsioonilisel viisil. Ega me lõpuni välja ei olnud päris kindlad, kas see õnnestub ja vastab algsele ettekujutusele, aga “TEO TAHE” tundus kõige õigem kampaania, kus AI-d maksimaalselt katsetada. 

Tõsi, rahaline ja ajaline kokkuhoid oli üks positiivne kõrvalmõju, aga see ei olnud meie jaoks peamine tegur, et tehisintellekti proovida. Keskkonnasäästlik areng on üks meie väärtuseid, see tähendab, et eelistame valikuid, mis kahandavaid meie jalajälge. AI andis selle jaoks väga hea võimaluse.

Kas oli korraks ka mõte, et ei kasutaks üldse agentuuri abi, vaid teeks kogu kampaania ise AI-ga ära?

Piret: Jah, korraks mõtlesime seda tõesti. Aga kuna kampaania oli meie jaoks suure tähtsusega, siis tundsime, et agentuuril on kogemust rohkem. Kui oleksime näiteks poole peal saanud aru, et AI siiski ei toimi nii nagu me tahame, siis oleksime igatahes vajanud agentuuri abi, et visuaalid head välja näeksid. Seega praegu ei ütleks küll, et AI agentuuride tööd ära oleks võtmas.

Meie jaoks ei olnud AI kasutamise mõte hoida raha agentuuri ja aega töötundide pealt kokku, vaid pigem tundus meie jaoks vastuoluline hakata sellise kontseptsiooniga kampaania jaoks uusi materjale tootma – eraldi rekvisiidid ja muud stilistika vahendid pildistamise ja set design’i jaoks. Parimal juhul neid taaskasutatakse või leiavad tulevikus uue väljundi, aga tahtsime, et kogu kampaania peaks algusest lõpuni keskkonda silmas.

Räägime asjast. Võtsite vastu otsuse, et “TEO TAHE” kampaania puhul katsetate AI-d. Mis oli järgmine samm?

Piret: Kui olime majas sees kõik ühiselt nõustunud, et kampaania sisu sobib AI ideega kokku, siis esimese asjana tegin kõne agentuuri projektijuhile, et kas nad on meie visiooniga nõus. 

Kuna esialgu astusime projekti loomisel ikka klassikalisi samme, meil oli plaan teha eraldi pildistamine ja selleks olid idee kavandid agentuuri poolt tegelikult juba valmis. 

AI mõte tuli täiesti protsessi käigus. Pidasime erinevaid arutelusid ka meie Rohelise Astri juhiga ja saime üheskoos aru, et pildistamise stilistika nõuab liiga palju lisatootmist ja oleks kampaania olemuse ja sõnumiga vastuolus.

Kaarel: Kõige olulisem oli saada paika märksõnad, mis võimalikult täpselt tabaksid kampaania olemuse ja mõtte. AI programm pakub nende põhjal hästi palju versioone, aga ühte ideaalset varianti mitte. Panime ise mitmest fotost lõpliku visuaali kokku. 

Protsessi käigus osad fotod on isegi veidi väärastunud, käsi või jalg ebaloomulikult ja sõrmi AI näiteks ei oska üldse teha. Foto järeltöötlust ja sellist fine tuning’ut peab ikkagi omajagu tegema.

Lõpptulemus siis päris 100% AI ei ole? 

Kaarel: On ikka 100% AI, aga mitte see üks tulemus, mille AI lõi, vaid väga paljude erinevate lahenduste kokku photoshopitud kombinatsioon. Ajakulu vaates ütleks, et 10% ajakulust oli AI töö ja 90% photoshoppamine. 

AI-d kasutasime modelli visuaali loomisel ja tema stilistika tegemisel, mis oli üpris keeruline.

Milliseid ja kui paljusid AI tööriistasid läbi katsetasite enne kui õigeni jõudsite?

Kaarel: Ei olegi väga palju erinevaid rakendusi katsetanud. Oleme piirdunud ühega ja seal oma oskusi tuuninud. Peamiselt kasutamegi Midjourney’t ja Photoshop-i. 

Jagage nõuandeid, kuidas kõige edukamalt prompt kirjutada?

Kaarel: Detailid jätame ametisaladuseks. Aga nende kirjutamine on tõesti kujunenud omaette kunstiks. Õigete märksõnade olulisusest räägib ka tõsiasi, et nende kogumeid müüakse eraldi raha eest ehk siis sisuliselt on võimalik osta õigete märksõnade kogumeid, mille tulemus on oluliselt parem visuaal kui algaja märksõnade pealt genereeritul. 

Kuna AI on muutunud niivõrd populaarseks, siis on selle kohta internetis väga palju informatsiooni. Kiire googeldamise tulemusel leiab juba väga palju kasulikke materjale. Aga üks hea nipp on näiteks genereeritud pildilt võimalike elementide ära kaotamine kasutades näiteks „no alcohol“ käsklust.

Palju agentuuris üleüldiselt igapäevatöös AI-d kasutate?

Kaarel: Oleneb tööst, aga AI on kujunenud igapäevaseks abimeheks. Paljusid asju ei ole täna ilma selleta võimalik enam genereeridagi.

Too mõni näide, mida ilma AI-ta täna enam teha ei saa?

Kaarel: Esmalt annab AI ajalise eelise. Väga kiiresti on võimalik genereerida visuaale, mille päriselt ise välja mõtlemine, joonistamine, modelleerimine, pildistamine jne võtaks oluliselt kauem ja rohkem ressursse. Tihti juhtub nii, et AI poolt kogemata valesti genereeritud pilt saab algeks uuele visuaalsele suunale, mida enne ei eksisteerinud. 

AI abiga saab väga edukalt erinevatest materjalidest objekte või situatsioone luua, a la Eiffeli torni meenutavat tantsupaari, mida ilma AI-ta oleks keeruline luua.

Ehk siis ilma AI-ta on ikka võimalik asju teha, aga efektiivsuse mõttes ei tasu.

Kui palju kliendid ise täna küsivad, et tahaks teha kampaaniat AI-ga?

Kaarel: Selliseid kliente otseselt ei ole, kes ise otse küsiksid. Oleme ise pakkunud väiksemate sotsiaalmeedia lahenduste jaoks, aga mitte suurematele kampaaniatele, sest AI genereeritud foto resolutsioon ei ole piisav suuremaks väljatrükiks.

Palju te omavahel koostööd tegite? Kas Astri nägi ainult lõplikku visuaali või käis seal vahepeal ka mingeid kinnitamisi või ühist AI kasutamist?

Kaarel: Näitasime protsessi käigus loodud toormaterjali, aga pigem kinnitas klient ikkagi lõpptulemuse jah. Päeva lõpuks on igasugune kampaania tegemine mõlema poole koostöö ja valmis tulemus peab kõikide jaoks olema parim.

Piret, kuidas Astri kui kliendi jaoks esimese AI kampaania kogemus oli? Võiks see saada täiesti tavapäraseks kampaaniate tegemise protsessiks?

Piret: Meie jaoks oli kogemus ja tulemus vägagi positiivne. Seda just seetõttu, et AI kasutamine sobis “TEO TAHE”

kampaania olemusega väga hästi. Kui tahame, et inimesed oma tegevusele ja tarbimisharjumustele rohkem mõtleksid, siis peaksime ise ka eeskuju näitama. “TEO TAHE” kampaania saab kindlasti traditsiooniks ja eesmärk on teha seda iga korraga aina suuremalt ja võimsamalt. 

Tuleviku mõttes näeme, et AI-d võiks aktiivselt kasutada kampaaniates, kus mingi muu butafooria ja rekvisiitide tootmine osutub liiga keerukaks. Näiteks, kui soovime jõulukampaaniaks teha lumist fotot. Sügisel oleme Lõunakeskusele tegemas üritust „Suur Suusalaat“. Selle jaoks proovime kogu kampaania materjali teha AI-ga.

Neid võimalusi, kus AI-d kampaaniate juures kasutada on loomulikult veelgi. Ma arvan, et eriti julgelt võiks sellega katsetada selliste kampaaniate puhul, mis ei ole otseselt seotud kindla näo või tuntud inimesega.

Tooksin esile ka ajalise kokkuhoiu. Olukordades, kus on vaja kiirelt luua mingi väiksema mahuga kampaania, on AI väga heaks abivahendiks.

Tahame ka Astri Grupi turundustiimides ennast ise rohkem harida ja koolitada AI vallas, et saaksime ka majasiseseid protsesse oluliselt kiirendada.

Autor: Helin Naska, Meta Advisory
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Meta Advisory ja Astri Grupp on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 124 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt