28.11.2023

Case study: RMK saunaviha kampaania tõi pildile eestlaste armastatud traditsiooni

Kohe-kohe algab taaskord see aeg aastast, kui läheb lahti kuuse riigimetsast toomise kampaania. Enne veel heidame aga pilgu tagasi jaanipäevaeelsesse aega, mil Riigimetsa Majandamise Keskus käivitas kampaania saunaviha toomiseks riigimetsast. Organisatsiooni eesmärgiks oli näidata, milliseid võimalusi meile kõigile kuuluv mets pakub. Kampaania jaoks loodud visuaalid ja klipp sündisid koostöös loovagentuuriga Newton.

Eesti Kaitseväe juhataja ning kampaania peategelane Martin Herem. Foto: Newton

Igale eestlastele kuulub tinglikult üks hektar riigimetsa, mille hoidmine, kaitsmine ja majandamine on usaldatud RMK kätte. Saunaviha kampaania ajendiks sai tunnetus, et inimesed ei hoia pidevalt meeles kõike, mida metsas lisaks ajaveetmisele ja seente-marjade korjamisele teha võib. 

Miks just saunaviht kampaania peategelaseks kujunes? Kampaaniaga sooviti võimalikult paljude inimesteni viia teadmist, et riigimetsast tohib endale sauna jaoks vihta teha. Jaanipäeva eel liiguvad ka linnainimesed rohkem Eestimaal ringi ning kaseviha tegemine on hea põhjus loodusesse põigata. 

Lisaks saunavihale oli kampaania peategelaseks kindral Martin Herem – langeb ju kõige õigem kaseviha tegemise aeg kokku meie jaoks olulise võidupüha ja jaanipäevaga. Julgeolekuteemad ja meie iseseisvus rahvana on viimastel aastatel olnud tugevalt pildis. Sellest tuli mõte kampaaniasõnumi edasi andmisel kasutada niivõrd auväärt inimest. Miks mitte tähistada seda olulist tähtpäeva eestlaste jaoks olulise kombega sauna ja vihtlemisega. RMK meeskonnal on hea meel, et kaitseväe juhataja kindral Herem oli valmis tulema metsa saunavihta tegema. 

RMK turundusspetsialist Evelin Süld avaldab heameelt selle üle, et nii meeskond kui ka agentuur ideega kaasa tulid ja see kiiresti valmis tehti – ideest eetrini läks üks kuu. 

Newtoni loovjuht Katriin Foss räägib, kuidas lahendati klipi loovidee.

„Tegemist oli tavapärasest üsna erineva lähteülesandega, sest lisaks kampaania eesmärgile oli paigas kindel isik, kelle ümber loovidee tuli ehitada,” ütleb ta. “See tähendab, et mitte lihtsalt tuntud nägu, vaid kindral Martin Herem – Eesti julgeoleku ja väärikuse sümbol. Katsetasime ideerünnakutel erinevaid lähenemisi, millest viisaka vimkaga loodusdokumentaal tundus kõige paremini RMK brändi, kampaania eesmärgi ja kindraliga kokku minevat. Dokumentaal näitas imekaunist Eesti loodust ja levinud liiki nimega „harilik saunanautleja”. Oma maheda häälega luges filmile teksti peale Mait Malmsten.” 

Kampaania tulemused 

Peamiselt digikanalites levinud kampaania kujunes väga edukaks, täites 120% näitamiste eesmärgist ning 198% klikkidest. Kõige paremini toimis kanalina YouTube, mille näitamiste maht oli 38% kõrgem prognoositud tulemustest ning klikkide maht oli lausa 233% suurem, kogudes üle 76 000 vaatamise.

Ka sotsiaalmeediakanalitel läks positiivselt. Nii video kui retargeting reklaamid tõid prognoositust rohkem klikke, samuti oli videol kampaania kõrgeim CTR % (0,76). Ka kohalik kanal Delfi.ee tõi klikkide eesmärgi täis 249%. Seetõttu tulid ka CPM ja CPC hinnad planeeritust odavamad. Unikaalseid kasutajaid oli kampaanial kokku üle 200 000. Saunaviha kampaanialehte külastas üle 9000 kasutaja ning venekeelset lehte 4000. Lisaks korraldas RMK kümme viha tegemise töötuba RMK külastuskeskustes üle Eesti, kus osales üle paarisaja inimese. 

Evelin Süld hindab, et kampaania täitis täielikult oma eesmärki, tutvustades tasuta võimalusi, mida meie kõigi mets pakub ning tuues taas au sisse esivanemate traditsiooni. Kindlasti plaanitakse 2024. aasta suvel taas kampaaniat korrata. 

Idee ja teostus: Newton Marketing OÜ
Produktsioonifirma: Propapanda Productions OÜ
Režissöör: Rebeka Rummel
Produtsent: Max Kroonmann
Operaator: Freddy Saunanen
Kunstiline juht: Propapanda
Projektijuht: Merit Pärnpuu

Autor: Anu Lill, RMK

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt