Vaata, kes võidutsesid BalticBest 2022 konkursil
Eelmisel nädalal auhindas rahvusvaheline žürii reklaamikonkursil BalticBest 2022 parimaid. Ülekaalukalt läks seekord enim auhindu Leetu.
Kokku jagati 14 kulda, 18 hõbedat ja 20 pronksmedalit. Leedu agentuurid/ettevõtted võitsid 24 auhinda (8 kulda, 6 hõbedat, 10 pronksi), Eesti 12, Läti 8 ja Horvaatia 7 medalit ning üks kuldmedal läks Mauritiusele. Vaata, kes TULI liikmetest sel korral auhinnad noppisid!
Kõige võidukam agentuur oli Not Perfect Vilnius, keda auhinnati 11 medaliga, millest 5 medalit ja seejuures kõik kuldsed läksid kampaaniale „The most important call – Call Russia“, mis oli tänavu ühtlasi ka kõige võidukam kampaania.
Kampaania eesmärk oli rääkida miljonitele venelastele tõde
Vaid 4 nädalaga sai Call Russiast üks suurimaid ja mõjukamaid sõjavastaseid kodanikuliikumisi. Väga väikese eelarve ja eelneva platvormi või infrastruktuuri puudumisel ühendas see vabatahtlikke kogu maailmast, et lõigata läbi Putini teabeblokaadid, eesmärgiga rääkida miljonitele venelastele tõde ja anda neile võimalus sõjale vastu seista.
Call Russia hindas algusest peale, et helistajate värbamine tugineks teenitud meediale ning aktiivsele ja autentsele sotsiaalmeedia kohalolekule, et kompenseerida selle reklaamieelarve puudumist ja varasemat nimetuvastust. Algatuse täiesti orgaaniline Twitteri kohalolek tugevdas teenitud meediat ja ületas oluliselt tohutult rahastatud kampaaniate tulemusi. Mõjukate tegelaste hulka, kes jagasid Call Russia liigutavat videohümni ja üleskutset tegevusele, kuulusid Richard Branson ja endine rahvusvahelise kosmosejaama ülem Scott Kelly.
Call Russiat on kajastatud CNN-i, BBC, CBS Newsi, Reutersi, Agence France-Presse’i, RTL Newsi (Saksamaa) ja teiste 800+ kõrgeima tasemega artiklites, mis jõudsid üle 1,7 miljardi vaatajani. Vaid nelja nädala jooksul tehti enam kui 130 000 kõnet enam kui 130 riigist. Peaaegu pooled neist vestlustest on olnud positiivsed, näidates märkimisväärseid edusamme selle ühe asja edendamisel, mida Putin kõige rohkem kardab – tõe edastamist vene rahvale.
TULI liikmed võidutsesid ka sel aastal BalticBest reklaamikonkursil
HÕBE: Art Heist | Film craft
PRONKS: Art Heist | TV advertising
Klient: Elisa
PRONKS: Samblikud | Web design
Klient: samblikud.ee
HÕBE: Ära maga maha | Marketing effectiveness
HÕBE: Ära maga maha | Promo & activation
Klient: Klarvinduer
PRONKS: Audi e-tron | Online video & film
Klient: Audi
PRONKS: Chairs! | Non profit/for good
Klient: Kohila Paper Mill
HÕBE: Vitraaž | Graphic design
Klient: Lartusi
Enim paistsid silma ka Tabasco ja Eesti Hemofiiliaühingu kampaania „Märka hemofiiliahaiget“ ja Horvaatia agentuuri Imago Ogilvy ja Beestro kampaania „Franck tea“, mis kumbki said kaks kulda ning vastavalt ka ühe ja kaks hõbemedalit.
- Kõikide BalticBesti medalivõitjatega saab tutvuda SIIN.
Autor: Bestmarketing.ee
Toimetas: Kärt Tomp, TULI