Wise’i brändijuht Claire Grinton: rebränding aitab meil edasi liikuda sellega, mis teeb meid eriliseks
Wise saab viivuks kergemalt hingata, üks suur-suur töö sai äsja valmis. Poolteist aastat podisenud rebränding toodi maailma ette eelmisel nädal. Ettevõtte brändi- ja loovjuht Claire Grinton räägib TULI-le oma Londoni kodust, et tuju pärast prisket ja pikka pingutust on hea.
“Naljakas, see on täpselt nagu iga teine suur sündmus inimese elus,” alustab ta ning jätkab muiates. “Pärast ärkad hommikul üles ja mõtled, et mida ma nüüd oma eluga peale hakkan, kui ma enam selle eesmärgi poole ei kihuta. Mul on hea meel, et rebränding on nii hästi vastu võetud. Wise’i kogukonnale meeldib, disaineritele ja valdkonna inimestele ka. Olen tõesti õnnelik.”
Koostöös Ühendkuningriigi agentuuriga Ragged Edge valminud rebrändingul oli kaks suuremat eesmärki. Esiteks oli tarvis visuaalset ja verbaalset süsteemi, mis kasvavale brändile ideaalselt sobiks.
“Varasemalt rääkisime sellest, mis Wise ei olnud, aga ei öelnud, kes me oleme,” räägib Grinton. “Üks klient andis meile uskumatu tagasiside ja ütles, et me olime alati olnud disruptor ja challenger bränd, kes muutis asju, kuid mingi hetk kaotasime oma valdkonnas selle, mis meid eriliseks tegi. Tahame taas väljakutsuja hingestatust ning erinevusi näidata. Austame oma pärandit, aga me ei taha sellesse ära kaduda. On tähtis, et säilitame oma brändis selle, mis teeb meid teistsuguseks. Tahame rohkem rääkida näiteks tundest, mis on meie logo taga. Meie logol on lipp, mis on revolutsiooni märk.”
Kui esimene põhjus oli emotsionaalne, siis teine pragmaatilisem. Wise’i senine kirjatüüp polnud terve maailma jaoks piisavalt universaalne, näiteks oli probleeme erinevate valuutasümbolitega. Uues brändingus mõeldi hoolega läbi, et teksti oleks võimalikult mugav endasse haarata nii riikides, kus loetakse vasakult paremale kui ka neis, kus loetakse paremalt vasakule. Kuna tegemist on kasvava rahvusvahelise brändiga, uuriti ja puuriti kõik detailid hoolega läbi, et uus Wise’i nägu oleks üheaegselt mugav ja mõistetav maailma eri otstes ning eri kultuurides elavatele inimestele.
Roheline on uus sinine
Kõige selgem ja suurem muutus on värvis. Wise’i koduvärviks oli varem sinine, nüüdsest aga roheline.
“Me kutsume sinist omavahel naljatades pangasiniseks,” viitab Minnesota osariigist pärit Grinton sellele, et sinine värv on finantsettevõtetes laialt levinud. “Kui TransferWise alustas, siis see nii polnud, aga kui sa oled esimesena turul, siis sind kopeeritakse, mis on küll tore, aga ainult seniks, kuni sa teiste seast enam silma ei torka.”
Roheline pole Wise’i jaoks midagi uut. Nende neoonroheline kaart tekitas kasutajates erinevat vastukaja. Mõned andsid oma pahameelest isegi telefonikõne teel teada. Teistele jälle väga meeldis.
“Viha on parem kui ükskõiksus,” räägib Grinton ning täpsustab, et tegelikult oli kritiseerijate osa väga väike. “Me vaatasime, et tegelikult kasutatakse rohelist selles valdkonnas vähe ning tahtsime sinisest eemale liikuda, et eemalduda sama valdkonna ettevõtetest. Oleme julged ja enesekindlad. Teekond rohelisest kaardist rohelise brändini tundus loomulik.”
Võiks arvata, et roheline sümboliseerib üheaegselt nii raha kui ka maailma. Grinton on teisega nõus, esimesega mitte.
“Päris nii ei ole, sest paljudel turgudel ei sümboliseeri roheline raha,” räägib ta. “Me mõtlesime ka punase peale. Idas sümboliseerib see jõukust ja head õnne, läänes aga ohtu, mistõttu ei saanud seda kasutada. Kõik see tuli läbi mõelda. Roheline tundus globaalses vaates kõige parem.”
Muutunud on ka brändi hääletoon. Ollakse avatud ja ausad ning soovitakse kliendiga luua sügavamat sidet, kuna rahast rääkimine on paratamatult emotsionaalne. Otseloomulikult on tähtis ka lihtsus.
“Rahaasjad on keerulised, seepärast peame lihtsalt rääkima,” sõnab Grinton. “Aga ainult lihtsus ei ole piisav. Me tahame, et selles lihtsuses oleks valgus ja vaimustus. Et me oleks ennekõike sõber ja partner, keda saab usaldada. Meie hääletoon näitab, kuidas oleme kliendile pühendunud.”
Ka turundus muutus
Uue brändinäoga koos sündis reklaamkampaania “Take On the World”, mis väärtustab inimesi ja ärisid, kes on alati midagi rohkemat otsimas.
“Uus bränd muudab ka meie turundust,” avab Grinton telgitaguseid. “Varem olime väga tulemuspõhised ja jahtisime konversioone. Nüüd räägime vähem sellest, et meil pole varjatud tasusid ja pangad on halvad ning rohkem sellest, kes me oleme ja mida teeme.
Ma tahan veel kord öelda, et rebränding näitab seda protsessi, mis me oleme aastate jooksul teinud. See, kuidas me inimesi ja ettevõtteid aitame, pole muutunud, aga uus bränding annab võimaluse paremini tutvustada uusi tooteid, teenuseid ja turgusid. Me aitasime eelmisel aastal inimestel säästa üle 1,6 miljardi euro pangaülekannete tasusid, kuid meil on veel pikk tee minna. Uus bränding aitab meil paremini muuta, kuidas maailm raha saadab, kasutab ja investeerib. See on Wise’i uue ja imelise peatüki algus!”
Lõpetuseks, eestlased tunnevad ikka Wise’i üle uhkust. Kas ja kui palju on Wise’s siiani alles Eesti tausta, lugu ja päritolu? Grinton arvab, et palju.
“Kristo (Käärmann) ja Taavet (Hinrikus) on väga oluline osa meie loost,” ütleb ta. “Kristo on iga päev kontoris ja asjadega väga seotud. Meil on tugev Eesti nägu, mis brändile ja tootele jõudu annab. Meie Eesti kontor on väga suur – meie Tallinna ja Tartu kontorites tegutseb enam kui 1800 inimest. Kui me oleks tüüpiline New Yorgi või Londoni finantsettevõte, siis meil võib-olla ei oleks seda vaatenurka, et meie jaoks on väga oluline teenindada inimesi ja ettevõtteid üle kogu maailma.”
Autor: Siim Kera, TULI