14.12.2020

Eesti 2020. aasta silmapaistvaimad turunduskampaaniad (osa I)

2020. aasta silmapaistvaimad turunduskampaaniaid hoolisid rohkem nii inimestest kui ka keskkonnast. Kuigi tänavu oli turundustegevus koroonakriisi tõttu häiritud ja käis veidras rütmis, vaatavad valdkonna eksperdid korraks tagasi ning meenutavad, millised kampaaniad või reklaamid neile lõppevast aastast meelde jäid. Mis läks korda, liigutas, pani tegutsema ja tekitas oma professionaalsusega imetlust? Sõna saavad Britte Maidra, Pärtel Vurma, Maarja Kaalep, Kristel Sooaru, Eha Talvist-Reinsalu ja Johan Kallas.

Maxima kampaania "Aitäh kangelastele"

Dentsu Eesti juht Britte Maidra:

Esiteks jääb 2020 muidugi meelde aastana, kus on olnud rohkem nii inimestest kui ka keskkonnast hooliva sõnumiga reklaame. Näitena siinkohal Maxima oma töötajaid kevadel läbi reklaamide tänamas: www.maxima.ee/kangelased

Lisaks rohelise energiaga seotud reklaamid nagu näiteks Eesti Energia „Pole mõtet ise leiutada“ lõbusad teleklipid:

Samuti „Meri algab siit“ kampaania, kus oli nutikalt ära kasutatud nö sündmuskohta ehk tänavate kanalisatsiooniauke, kuhu visatakse loodust reostavaid suitsukonisid: www.merialgabsiit.ee.

meri algab siit

Kindlasti oli tänavu märksõnaks kohanemine:

  • Telia teleklipp „Katkematu side“ filmiti üles telefonidega, sest kohtuda ju ei saanud;
  • Tallink tegi laevadest nö ujuvkaubamajad;
a028a176 0186 11eb be06 dacb88cbe700 hero test3
Wolti kampaania “Ole nagu oled”
  • Wolt“Ole nagu oled”;
  • Ülikiire kohaneja oli kevadel ka MyFitness, kelle rühmatreeninud kolisid netti ja tekkis NETFIT.

Meelde jäid ka:

  • Maxima äpi kampaania, tänu millele laeti uut rakendust alla üle 40 000 korra: www.maxima.ee/app
  • Saku kampaania „Hoia mu Karli“:
  • Mitte küll väga suurelt meedias olnud, aga nutikas Bauhofi kampaania, kus kasutati tänavanimesid:

katusepapi copy

  • Ja muidugi ikkagi viimase aja suurim hitt, kes saaks tõenäoliselt Aasta Parima ROI tiitli – Aist:

Velveti juht Pärtel Vurma:

Sel aastal olid kampaaniad mõistetavalt teistsugused kui tavaliselt. Ilmselt on ka inimeste meediatarbimine väga teistsugune olnud – kui inimesed liiguvad vähem ringi, siis muutuvad nähtavaks ju ka teistsugused kanalid. Juba niigi suurt hoogu omavad digikanalid saavad aga hoogu ainult juurde.

Mis mulle aastast 2020 meelde jäi:

Meri algab siit – see oli nähtav, üllatav, pani mõtlema ja muutis minu käitumisharjumusi.

Pikema sõpruse päev – kuidagi jõudis minuni väga mitmetest kanalitest. Sotsiaalmeedia, print, isiklikud kontaktid. Tegemist väga olulise teemaga ja täpselt valitud sihtgrupiga ning sümpaatse teostusega.

Üks Velveti töö ka, mille üle on põhjust uhkust tunda ja mille visuaalid oli siiani koroonateemaliste uudiste põhiliseks illustreerivaks fotoks. Ehk siis Tartu kiire, tõhus ja paindlik kriisikommunikatsiooni kampaania:


Mindshare Eesti juht Maarja Kaalep:

Mina toon välja heategevusliku kampaania #500Kleiti, kus koguti raha Vähiliidule uue mammograafi ostmiseks.

screenshot 2020 12 14 at 15 42 01 copy

Hea näide sellest, kuidas julge pealehakkamise ja südamega asja juures oleva tiimi ja erinevate valdkondade spetsialistide koostöös on võimalik olematu rahalise ressursiga hakkama saada millegi imelise ning tulutoovaga. Eriti tooks välja selle, kuidas suudeti kastist välja ideega paista silma sellisel ajal, mil heategevuslikud kampaaniad olid kogu meedia vallutanud ning toetuse soovijaid väga palju.

Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru:

Eks see erakordne aasta on pannud pitseri kõigele, nii on võib-olla kõige säravamad ideed lükatud sahtlisse paremaid aegu ootama.

la25cc2588bi vee vilsandi marko lehiste veeb
Vilsandi // Foto: Marko Lehiste

Mina toon omalt poolt välja kampaania Visit Saaremaa, ja seda mitmel põhjusel. Tegemist on laiapõhjalise, hea funktsionaalsusega kampaaniaga, mille visuaalne pool ei ole küll kõige tugevam, kuid mille sisuline väärtus selle tugevalt üles kaalub. Tänavu sai turundus tagasi oma algse rolli – tutvustada tooteid ja teenuseid, tehes seda lihtsalt ja arusaadavalt, ilma liigse ballastita. VisitSaaremaa oli just selline kampaania.

SEB Balti brändijuht Eha Talvist-Reinsalu:

Mulle sümpatiseerivad sellel erakordselt teistsugusel aastal ettevõtted, kelle põhisõnum on olnud tarbijaid toetav ja rahustav ning kes hoolimata hetke raskest olukorrast on suutnud näha ka suuremat pilti ja tulevikku. Erilise aplausi saavad need, kes on olnud sunnitud enda põhitegevust ümber korraldama ja toonud mängu oma brändi jaoks tavapärasest teistsuguse käitumise. Miinusmärgi alla lähevad aga allahindluste võidujooksu korraldanud brändid (kuigi saan mõistusega nende vajadusest aru).

SEB küberkaitse

Kui mõni teine sektor oli/on sunnitud kriisi ajal pausi tegema, siis finantssektor sai sel ajal hoopis topeltkoormuse. Meie tiim tegeles näiteks järgnevate teemadega: kontorikülastused eelregistreerimisega, viipemakse 50 eurole, ATMide desinfitseerimine, laenupuhkused, laenude moratooriumid. Ärikliendid hakkasid küsima makseterminale, erakliendid rohkem kaardiga maksma, käivitati e-poode. Jooksev statistika jagamine, regulaarsed majandusülevaated, karantiini mõju analüüs ja olukorra selgitamine. Üritused kolisid veebi, töötajad olid kodukontoris, küberpätid aktiveerusid.

Kõike seda arvesse võttes ei olegi imestada, et SEB kõige edukam kampaania oli sel aastal küberturvalisuse teemaline. Kolme Balti riigi peale kokku on kampaania jaoks loodud testi teinud mitusada tuhat inimest. Neist 27% on testi alustades selle ka lõpetanud. Meedias oleme saanud miljoneid kontakte ja huvi püsib endiselt kõrge. Kampaania võitis Eestis Digiteo Grand prix’ ning see oli meile suur tunnustus selle eest, et tulime välja teemaga, mis tarbijate jaoks ülivajalik. Vaata: SEB küberturvalisuse kampaania efektiivsust suurendab asjakohasus ja infovajadus.

Loovagentuur Newton strateeg ja loovjuht Johan Kallas:

Aastal 2020 oli turundustegevus häiritud ja käis veidras rütmis. Võib-olla kõige eredam medal jääks see aasta andmata, aga kui välja tuua üks organisatsioon, siis LHV paistis jälle silma oma julgete ja teravate lahendustega. LHV tundub olevat bränd, kellel on väga selgelt välja mõeldud, kes nad on ja ilma igasuguse käevärinata realiseeritakse üsna julgel hääletoonil oma kommunikatsiooni. Ja see selgus ja julgus mõjub väga värskelt ka Eesti reklaamiturul.

Koostas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt