01.10.2020

SEB küberturvalisuse kampaania efektiivsust suurendab asjakohasus ja infovajadus

SEB küberturvalisuse kampaania esmased tulemused näitavad, et klientide huvi ja infovajadus teema vastu on suur. Seda tõestab kampaania kõrge orgaaniline tulemus kõikides Balti riikides.

Grete-Maarja Tött
SEB turunduse segmendijuht Grete-Maarja Tött

Enamasti tutvustame oma kampaaniatega klientidele uusi tooteid ja teenuseid, toetame juba töötavaid lahendusi või edastame brändisõnumeid. Reeglina eelistame end siduda positiivsete ja edasiviivate sõnumitega, kuid sel aastal astusime vastuvoolu ning saavutasime sellega häid tulemusi. Nimelt saab 14. septembril käivitatud SEB küberturvalisuse kampaania juba praegu kiidelda panga läbi aegade ühe madalaima bouncing rate’iga (30% ringis). Küberturvalisuse kampaania on saavutanud ühe kõige laiema orgaanilise otsingu tulemuse ning inimeste kaasatuse: 65% testi alustajatest läbib kõik testi 10 küsimust ja kampaania lehel viibitakse keskmiselt 3,5 minutit (mõni külastus kuni 5 minutit).

SEB küberkaitse

Kampaania taustast ehk lakkamatud küberrünnakud

2018. aasta algusest oleme olnud tunnistajaks sagenenud küberrünnakutele, mille eesmärk on Eesti inimeste e-identiteedi, isikuandmete ja raha varastamine. Taolised rünnakud algasid mõni aasta tagasi SMS-ide ja e-kirjade saatmisega. Sel aastal aga tabasid Eesti pankade ja ametiasutuste kliente ka telefonikõned ja sõnumid sotsiaalvõrgustikes. Kelmid loovad võltskontosid Skype’is, Viberis ja muudes suhtlusrakendustes, esitlevad end mõne asutuse esindajana ning püüavad veenvalt inimeste andmeid kätte saada. Kasutatakse ka ekstravagantseid petuskeeme nagu romantiliste suhete loomine, mis läheb sujuvalt üle rahalisteks abipalveteks või „ülemuselt“ saabunud nõue liituda kiiremas korras telefonikonverentsiga.

Selleks, et jagada nii oma klientidele kui ka kogu ühiskonnale nõuandeid, kuidas ära tunda erinevaid petuskeeme, käivitasimegi Balti riikides üsna kõheda visuaalse keelega kampaania. Meie eesmärk on  edasi anda lihtne sõnum: küberpettused varitsevad meist igaühte ning me ise peame oma andmete ja raha kaitsmise eest aktiivselt ja teadlikult seisma. Kampaania loomisel analüüsisime viimaste aastate petuskeemide loogikat, lisasime paar eriti olulist skeemi ja juhtumit ning tegime selle põhjal digitaalse testi. Testis saab katsetada oma teadmisi: kas need on piisavad, et vältida küberkelmi ohvriks langemist.

Mida näeme esmastest tulemustest?

Teema on väga aktuaalne, seetõttu saime Eestis kampaaniale suurepärase meediakajastuse – meediakanalid on hea meelega testi ja kampaaniainfot jaganud. See aitas kaasa üsna kõrge, mitmetuhandelise orgaanilise otsingu saavutamisele. On hea meel näha, et inimesed on ise kampaania materjale otsinud, et nendega tutvuda.

Erinevalt tavalisest kampaaniast, kus lihtne sõnum on eriti mugavalt kättesaadav mobiilis, eelistavad inimesed seekord kasutada pigem arvutit – kanali konverteerimise määr on mobiiliga võrreldes kõrgem ning lehel veedetakse piisavalt aega, et test täielikult läbida.

Meiega tulevad hea meelega kaasa ja pakuvad toetust ka teised organisatsioonid: positiivseid sõnumeid on tulnud nii RIAlt kui ka Politsei- ja Piirivalveametilt, kes on omalt poolt valmis kampaaniat jagama ja nii materjalide levikut laiendama.

Kuidas edasi?

Edaspidi jälgime kampaania levikut, jätkame klientidega suhtlemist sotsiaalvõrgustikes ning jagame nõuandeid.

Lisaks jälgime klientide aktiivsust erinevates kanalites ja oleme valmis panustama rohkem kanalitesse, kus kampaania paremini töötab. Praegu plaanime info jagamist jätkata oktoobri lõpuni, kuid kindlasti leiate meie lehelt põnevaid uudiseid ka hiljem, sest küberturvalisuse teema (kahjuks) aktuaalsust ei kaota.

Kampaania materjalid

Lisainfo kampaania ülesehituse kohta

Tegemist on kolme Balti riiki hõlmava kampaaniaga, mille loovidee ja materjalid on loonud Leedu Havasi all tegutsev Soma Agency. Testi tehnilist poolt aitas teha Havas Eesti digitiim. Meie kohalikku meediat planeerib Havas Eesti. Kommunikatsiooni teeme majasisese meeskonnaga ning agentuuri ei kasuta.

Kampaania sihtgrupp on lai, sest teema puudutab sisuliselt kõiki, kes saavad iseseisvalt finantstehinguid teha. Peamine fookus on 13–60-aastastel ning kampaania materjalid on loodud nii eesti kui ka vene keeles. Kampaania kestab kuus nädalat ehk oktoobri lõpuni. Peamiselt on see suunatud digikanalitesse. Materjale näeb reklaamina Facebookis, Instagramis, YouTube’is ja Eesti veebipõhistel uudiseplatvormidel. Reklaami eesmärk on suunata inimesi tegema küberturvalisuse testi lehel seb.ee/kyberkatse. Lisaks jõuavad sotsiaalmeediasse nõuanded selle kohta, kuidas end petturite eest kaitsta. SEB Balti e-panganduse juht Tammo Otsasoo tutvustab lühikestes videoklippides enim levinud petuskeeme ja õpetab, kuidas neid ära tunda.

Üle Baltikumi juhib kampaaniat SEB Balti brändijuht Eha Talvist-Reinsalu. Eestipoolset tegevust haldab turunduse segmendijuht Grete-Maarja Tött ning kommunikatsiooni eest vastutab Julia Piilmann.

Koostas: SEB turunduse segmendijuht Grete-Maarja Tött


SEB Eesti on Turundajate Liidu (TULI) liige. Liitu kuulub praegu 82 ettevõtet.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt