TULIUUS LIIGE | Suunamudija Paula Lill: TikTok on lihtne, räägi inimestega ja oledki või sees
Kuidas saada TikTokis ühe videoga 76 000 vaatamist? Tuleb välja, et jalgratast selleks leiutama ei pea. Peab ainult korra tanklas käima. TULI uus liige Paula Lill – esimene suunamudija meie hulgas – räägib kohe lähemalt.
Tartlane Paula on tõeline rööprähkleja. Mudib suunda, veab taskuhäälingut, turundab oma juuksurisalongi ja teisi ettevõtteid, toob maale juukse- ja kehahooldustooteid ning teeb igal võimalusel pilte. Turundajate Liiduga liitus ta seetõttu, et infot ja inspiratsiooni ammutada.
“Mulle meeldib Turundajate Liit,” ütleb ta. “Keegi ei ole kellelegi pinnuks silmas. Kõik ettevõtted on omad ja see on vahva.”
Suunamudimine tundub tänapäeval paljude noorte unistuste amet. Inimesed lähevad reality-saadetesse, et saaks suunamudija karjäärile hoogu sisse lükata. Ühesõnaga, kõik tahavad saada ja saada. Konkurents tundub tihe, kuidas selles maailmas ellu jääda?
Ma ei tea, olen oma klientidega alati siiras olnud. Igasugust jama ma ei promo ja seetõttu olen usalduse võitnud. Kui ise usud tootesse, siis usuvad ka teised, et see pole mingi praht. Olen olnud mina ise ja inimestele see meeldib.
Olen kaval ja teen alati ristturundust. Näiteks usun enda šampoonidesse ja need on minu tervist aidanud. Seeläbi leian endasuguseid inimesi, kes minuga samastuvad.
Võin öelda, et kui tegin podcast’i, kus sõidan autodega, siis see oli otsa lahti tegemine, sest pärast seda, kui hakkasin autosid proovisõiduks küsima, hakkasid Tallinna ettevõtted megainfluencerite’le autosid promomiseks pakkuma. Üks ettevõte tegi Delfis autode podcast’i, mind kutsuti ka sinna, aga jäin enda juurde.
Aga neist hiigelinfluencer’itest rääkides – ma isegi ei tahaks neid oma brändiga seostada. Inimesed ei ole rumalad, nad saavad aru, et sa teed seda seepärast, et sulle makstakse. Sa ei tohi midagi negatiivset öelda.
Suuremad suunamudijad on lihtsalt liiga läbinähtavaks muutunud, sa saad aru, et nad on kinni makstud. Paljud suured influencer’id on teinud ka selliseid koostöid, mida nad on kahetsenud.
Näiteks soovitanud tooteid, mille koostis pole kõige imelisem või mis neile mõne aja pärast enam ei sobi. Siis on raske uue brändiga koostööd teha – inimesed usaldavad sind, samas oled ise pettunud ja mõtled, et kuidas saad midagi uut soovitada.
Väiksemad on siiramad. On hea, kui influencer ei tooda ühes minutis 5000 erineva toote reklaami. Minuga tehakse koostööd, sest brändidele meeldib, et ma pole suur influencer.
Üldiselt olen ma turunduses hea käpp. Mõne jaoks on raske postitusi teha ja nendega tähelepanu saada, aga minul tuleb see mängleva kergusega ning vaevata. Kuigi tuleb tõdeda, et postitamine on tõeline ajaröövel. Seega, kui teed kellegagi koostööd ja ta näeb tõesti vaeva, siis hinda seda!
View this post on Instagram
Sinu podcast on huvitav – vahel käivad külas inimesed igasugustest erinevatest asjadest rääkimas ja vahel sõidad lihtsalt autoga. See autovärk on päris eristuv.
Jah, mulle meeldib erineda. Mul on väikestviisi suva, mida teised teevad. Kui tahan midagi teha, siis ei vaata, kuidas teised teevad. Ma ei traumeeri end sellega, kas olen piisav ning kas keegi seda või toda üldse teeb. Parem ongi, kui ei tee ja teed ise midagi esmakordset. Hoian end täiesti eemale. Mindset peab värske olema!
Autosõitudega olen rohkelt aega ja vaeva näinud ning väga pühendunud olnud. Pärast Mercedes-Benz CLA sõitu ostis üks noormees podcast’i tõttu isegi auto. Alguses mõtlesin, et tahab niisama ligi ajada… hiljem selgus, et nii ongi!
Ohoo, oled podcast’iga kellegi elu muutnud!
Ei tea. Vähemalt olen julgustanud. Ma ei oskagi ühel kindlal teemal podcast’i teha. Kas peaks autodele eraldi tegema? Inimestega saateid samas kuulatakse rohkem. Ei tea. Tänapäeval on kõige lihtsam platvorm igatahes TikTok.
Videosisust on juba mõnda aega räägitud, aga nüüd ma lõpuks tunnen, et videosisu aeg on kohal. Facebookis ma üldse ei käi, vaatan ainult sünnipäevi!
Vaatasin hiljuti üht videot, kus keegi kasutas mingit kallist programmi, mis näitas täpselt, kuidas ühe suure ettevõtte veebilehe külastajad sinna jõudsid. Kõige suurem osakaal oli Twitteril ja TikTokil, kõige viimane oli minu üllatuseks aga Instagram.
Twitterit kasutatakse Eestis vähe, aga kui ma lähen TikToki… ma olen teinud videoid, kus tangin autot ja saan 76 000 vaatamist. Kujutad ette?
@paulalill Piggybank #fiat500 #fy #fypシ #estonia #cars ♬ Into The Thick Of It! – The Backyardigans
Eestlastele on TikTok kuidagi piinlik, aga inimesed istuvad seal. Kes väidab, et ei istu, istub ikka. Tegin voodipesule videoid, 19 800 vaatamist, 16 400 vaatamist. Lihtsalt tuleb, kuigi vaatamisi pole muidugi nii lihtne saada, pead inimese kolme sekundiga haarama, muidu video lendu ei lähe. Põnev platvorm, aga ma sponsoreeritud reklaami pole proovinud. Ei hakka ka.
Miks mitte?
Algoritm on selline, et kui keegi paneb su videole not interested, oled nagu blokitud. TikTok on praegu parim pala – see ei aja närvi. Kui me turundusest räägime, siis Facebook ajab inimesi närvi, sest ta viskab lihtsalt lõputult reklaame ette.
TikTokis on hea lendu minna, kui valemi ära tabad, aga võrreldes vanade kanalitega tundub see just raskem ja mõnesmõttes suvalisem.
Tundub raske, sest turundajad on harjunud, et töötab pilt, tekst ja hashtag’id. Keegi paneb laigi ja korras! Aga inimesed ei viitsi enam laikida, üks klient ütles, et ta ei viitsi mu juuksestuudio pilte enam vaadata, sest kõik on täpselt sama ilusad.
Peab natuke teisest nurgast mõtlema ja loov olema. Enam pildist ei piisa. TikTok on lihtne, räägi inimestega või tee lühike video mõne heliga ja oledki või sees.
Inimesed tahavad reaalsust, see on ka see, miks BeReal (äpp, mis saadab sulle korra päevas suvalisel ajal teavituse, et endast ja oma ümbrusest pilt teha – toim.) nii populaarseks sai. Kõigil on võltsist kõrini ja inimesed tahavad tagasi reaalsusesse. BeReal lööb varsti veel rohkem laineid.
Mis on sinu jaoks hea turundus?
Hea turundus on see, kui saad võimalikult palju pidevat tähelepanu, mitte nii, et korraks ilmud ja kohe kaod ära. Pead brändi ja kliendi kokku siduma.
Inimesed loovad kontakti ikkagi inimestega. Iga ettevõtte taga on inimene ja neid peab välja tooma. Lihtne on panna töökuulutusse, et teil on sõbralik kollektiiv, kuigi võib-olla on täielik ussipesa, kus on nõme töötada ja inimene paneb kolme kuu pärast suurima heameelega lahkumisavalduse sisse.
Kui ettevõttes midagi toimub, kutsuge fotograaf, näidake seda! Kajastage seda, mis teil toimub. See on meeletu pluss igavale ettevõttele, kes muidu väga turundada ei oska või kel ei ole sellist toodet, mida tavainimesele müüa.
Kas sa mõtled, et ka negatiivne tähelepanu on hea tähelepanu?
Olen saanud halba tähelepanu ja on läinud ka koerakakluseks, aga mina selles ei osale. Mind väga ei huvita, mis teised siin teevad, üksikuid jälgin, pigem on eeskujuks välismaa, et leiaks midagi uut, mida teha. Ei tahagi teha sama, tahaks alati sammukese ees olla ja ei soovi end võrrelda. Pigem vaatan suurte säravate silmadega, mida ägedat saaks veel teha!
Aga mõni turundab tänapäeval ainult negatiivsega, üks juuksur näiteks julgustab teisi juuksureid rohkem raha küsima ja samas halvustab reels’ides kliente. Samas, need, kes tema juures käivad, tahavadki õiglast hinda maksta. Huvitav lähenemine. Ta on nagu tugigrupp juuksuritele. Siis see on ju samas positiivne lähenemine?
Ma ise ei soovi enda ellu negatiivset kutsuda.
Kes su suurimad kliendid on?
Carring AS ehk Alfa Romeo, Jeep, Opel, siis Photopoint, kodurobotid.ee robotaknapesur, kes siin intervjuu taustaks kostub, Gardest ja Douglas. Tasku Keskusega teen ka koostööd, viimati tegime Guess’i poele ja ristturundus viis Denim Dreamini välja.
Ma olen seni selline olnud kolme kuni viie kuu taganttõukaja. Paljudel ettevõtetel pole piisavalt raha, et endale pikalt turundajat palgata. Mina aitan algusega, nad saavad vaikselt nõlvale, hakkavad ise edasi liikuma ja hakkabki müük paremini minema.
Nii et pigem meeldivad sulle lühikesed projektid?
Jah, mul hakkab igav. Mul on kogu aeg vaja action’it ja põnevust! Võib-olla on asi selles, et mulle meeldib abiks olla ja mul on ägedaid ideid!
Autor: Siim Kera
Paula Lill on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 99 liiget.