30.03.2023

TULIUUS LIIGE | Kasvuagentuur Intense growth HUB: üks asi on paljudel ettevõtetel täiesti sassis

Alexela, Euronics, Maxima ja Atria. See on vaid väike valim TULI värske liikme Intense growth HUBi klientidest. Klassikalise meediaagentuurina alustanud ettevõte muutis paar aastat tagasi oma kontseptsiooni ning sellest ajast peale ollakse kasvuagentuur.

Intense growth HUBi juhtivpartner Liis Oper (vasakul) ning partner ja kliendisuhete juht Kristel Kivipalu. Foto: Erakogu

Mis üldse on kasvuagentuur, millega on Eesti ettevõtted hädas või mida tahab tarbija? Sõna saavad Intense growth HUBi juhtivpartner Liis Oper ning partner ja kliendisuhete juht Kristel Kivipalu.   

Kasvuagentuur on huvitav sõna. Kas iga reklaami- ja turundusagentuur ei ole kasvuagentuur? 

Liis: On. Kindlasti võiksid seda sõna paljud kasutada, oleme lihtsalt esimesed (muigab – toim.). Me tegeleme brändide mugavustsoonist välja toomisega, sest alguses me ei tea, kust see kasv täpselt tuleb. Küsime küsimusi, paneme ennast ja teisi ebamugavasse olukorda ning leiame selle nüansi. Kõik teavad, et reklaam töötab – valimised just tõestasid seda –, aga meie üritame kõrvale leida ja luua uusi vaatenurki, mis tooksid kasvu. See on see, mida teeme teistest erinevalt.  

Meie tugevus on see, et meil on meeskonnas nii kogenud spetsialiste kui ka värsket verd. Palju paneme rõhku erinevate kompetentside täiustamisele, et ainult kliendid ei kasvaks, vaid ka meie.  

Kristel: Meil on laiem vaade. Töötame lisaks turundusjuhtidele ka juhatuse liikmete ning müügijuhtidega. Kui kliendiga tööd alustame, lähme sügavamalt ettevõttesse sisse.  

Muidugi teeme klientidega koostööd erinevatel viisidel. Mõnele oleme ainult uuringupartner ja anname strateegilist nõu. Kõige enam armastame olla 360 kraadi ja mõelda oma klientidega äri väljakutsete lahendamisel kaasa.  

Ühesõnaga, ei ole nii, et klient tuleb ja ütleb, mida teha, vaid te proovite ise väärt nõu anda? 

Liis: Just, küsime hästi palju küsimusi. Paljudes suurettevõtetes on erinevad osakonnad silodes – see on moodne sõna, mis põhimõtteliselt tähendab, et kõik on eraldi oma eesmärgi eest väljas, kuid tervikpilti ei nähta.  

Sa tulid meile täna esimest korda külla. Sa näed meid hoopis teistmoodi, kui see, mis me ise arvame, et oleme. See ongi kasvuagentuuri mõte – vaatame väljast sisse ja näeme teist vaatenurka.  

Kristel: Ütleme julgelt kliendile, et me ei ole mugav osapool. Hästi palju uurime, miks te teete neid asju, mida te teete. Me oleme kaasamõtlejad igal äritasandil. See on see, mis meile kahe aastaga on edu toonud ja lennu andnud.   

Liis: Ootame uusi kasvuagentuure (muigab – toim.). Ei ole midagi selle vastu, kui keegi teine end ka kasvuagentuuriks nimetab.  

Kui te küsite klientidelt ebamugavaid küsimusi, siis mis neist vastustest välja joonistub? Mis ettevõtete nõrgad kohad on? 

Liis: Oluline on, mis äriprobleemi me lahendame? Mis on see, mis aitab kliendil kasvada? Meie töö ei lõppe kunagi sellega, et viime kliendi poodi. Kõik, mis poes toimub, on üha enam meie igapäevatöö osa.  

Tavaliselt on reklaami eesmärk viia inimene poodi, põmm, ta on uksest sees ja minu töö on tehtud. Kasvuagentuur nii ei mõtle. Tähtis on, kus midagi poes paikneb ja palju muud. Meie töö on tehtud siis, kui lõpptarbija ehk meie kliendi tarbija on rahul. Selline kommunikatsiooni ja trade marketing’i sidumine on viimase aja asi.  

Asju tuleb näha läbi tarbija silmade. Brändid vaatavad ennast ja konkurente, aga oluline on, kuidas tarbija sind näeb. See on esimene koht, kust kasvu näha.   

Kristel: Me ei näita näpuga, vaid aitame kliendil olukordi ennetada ja lahendada – oleme osa tema tiimist! Kliendi äriprobleemid on meile väljakutseks, mida üheskoos temaga lahendame. 

Kas saab tuua välja mingeid tüüpilisi vigu, mida Eesti ettevõtted teevad? 

Liis: Ma ei tea, kas vigu, aga on üks konkreetne asi, millega paljud on hädas – iseenda andmed ehk oma kliendibaasi korrastamine. Ohtralt räägitakse Metast ja Google’ist, arenevast maailmast ja GDPRist, kuid paljudel ettevõtetel on oma kliendiandmed täiesti sassis. Alustame nende parandamisega. See on kuldaväärt andmestik, mida saab väga hästi ära kasutada. 

Jaekaubandusettevõtetel – ning paljudes teisteski valdkondades – on kliendi hoidmine esmatähtis. Kui sul pole andmed korras, on seda keerulisem teha. Meie usume andmepõhisesse kommunikatsiooni. Ettevõtte korrastatud andmed ning neil põhinev läbimõeldud strateegia on täna väärtuslikum kui kunagi varem.  

Kristel: Meie ülesanne on kliendi elu võimalikult lihtsaks teha. Selleks on meil igasuguseid lahendusi: erinevad dashboard’id, kontrollfunktsioonid, märguanded. Aitame oma klientidel vigu ennetada ja kui teeme ise vigu, siis reageerime ja lahendame neid operatiivselt, õpime protsessis ja kasvame koos!  

Mida siis tarbija tahab?   

Kristel: Kõigepealt tuleb selgeks teha, kes täpsemalt on tarbija, kaardistada soovid ja ootused ehk läheneme väga case-by-case. Tegime just Baltikumis suuremahulise uuringu, kuidas ostukäitumine on pärast koroonat muutunud. Nägime, millistes kategooriates on e-ostlemine märgatavalt tõusnud ja mõistame, kas e-kanal on pelgalt inspireeriv tugi füüsilisele poele või konkreetne müügikanal. 

Liis: Info otsimine on muutunud ning brändid on järjest rohkem jätkusuutlikkust teemaks võtmas. See on oluline, sest kui meie planeeti ei hoia, siis kes hoiab. On näha ka selget generatsioonide vahet. Z-generatsiooni ootus mingile brändile on hoopis teine kui mõne muu generatsiooni oma.  

Praegu on põhiteemaks majandus. Kas klientidel on raha, mida kulutada?  

Liis: On. Selles olukorras peab nägema võimalust võita. Tuleb leida see koht, mitte nii, et ma ei investeeri ja hoian kokku. Tunneme, et majandusolukord on muutunud, aga oleme siiski õnnelikud, et me ei taju seda väga palju. See oleneb nii palju sektorist ja kliendibaasist.  

Kristel: Meil on head kliendid. Isegi kui tarbimine on jahenenud, saab leida uusi lahendusi, teenuseid ja tooteid, mida turule tuua. 

Mis on praeguses olukorras see, mida brändid silmas peaksid pidama? 

Liis: Brändi olemus, tähtsus, missioon ja see, mida bränd esindab, on kindlasti väga olulised. Kõik tegevused ei pea olema taktikalised ja hinnapõhised. Bränd peab olema kahe jalaga maa peal ja sel peab olema oma essents. Neis olukordades, kus inimestel on kõige keerulisem, tuleb brändi olulisus esile.  

Hinnavõrdluses võidab väiksem number, aga inimene on võimeline varem otsustama, et ma tahan seda brändi, kui sel on see miski olemas. Miks ma sind muidu valima peaks? Meie usume always-on suhtumist. Brändina pead sa seadma pika eesmärgi, pikalt end mõõtma, tegema uuringuid, et näha, kus maal oled ja mis sind mõjutab. 

Keerulisel ajal on meie soovitus võimaluste otsimine. Keeruline aeg on kellegi jaoks võidu aeg.   

Kristel: Turul on praegu väga põnevaid lahendusi. Neid õigesti kasutades on võimalik teha väga pilkupüüdvaid reklaame, tarbijamänge ja erilahendusi, et tõsta meeldejäävust, kaasatust ja mis kõige olulisem – eristuda konkurentidest.  

Te ütlesite, et suhtlete palju ettevõtete juhtidega. Seda brändi juttu peab siis rohkem neile selgitama?  

Liis: Brändi laiem positiivne tähendus on see, mis toob edu. Selle leidmine ei pruugi olla mugav ja see ei pruugi olla see, mida sa oled kogu aeg teinud. Aga tarbija väärtustab, kui su brändil on mingi lisatähendus. See toob äriedu. Aga jah, sul on õigus, tegevjuht peab sellest aru saama.  

Kristel: Meile meeldib töötada klientidega nii, et laua taga on loovagentuur, PR-agentuur, meie ja klient. Miks mitte panna kõik need targad pead enda jaoks tööle? Meil on tavaks öelda, et klientide kasv on ka meie kasv. 

Miks TULI-ga liitusite?  

Liis: Siin on palju häid mõtteid ja inimesi koos. Oleme üht-teist juba ära teinud, klientidele ütleme, et tuleb olla pidevalt pildil, nüüd on siis meie kord seda teha. 

Intense growth HUB on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 110 liiget.

Autor: Siim Kera, TULI

 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt