21.06.2021

Tudengite varižürii on tagasi Kuldmuna ridades ja jagab Üllatusmune

Esimest korda jagas noorte varižürii auhindu 2019. aastal. Tänavune žürii koosneb üheksast tudengist, kes annavad oma lemmikutele välja Üllatusmune. Õpime neid enne 1. juuli pidustusi lähemalt tundma.

Üks sisutihe päev shortlistitud tööde hindamist ja võitjate valimist on tudengitele tohutult väärtuslik. Saame ju näha kõike, mis praegu reklaami- ja kommunikatsioonimaastikul toimub. Õppida parimatelt ja üksteiselt. Oleme küll kõik sama eriala tudengid, kuid eri taustadega. Meie seas on värskeid esmakursuslasi, kelle puhtale ülikooli lehele on esimene aasta omad märkmed teinud. On ka neid, kes on juba ülikooli teed mõned aastad käinud ja seda toetab töö samas valdkonnas. Seetõttu usun, et meie arutelud oli tõesti huvitavad ja arendavad. Osati ka arvamust avaldada ja üksteise mõtteid arendada. Ma ei taha selle lausega tekitada meie aruteludest zen joogalaagri tunnet, kuid oli tunda noorte tudengite korralikku suhtumist töösse.

Enne pühaliku koosoleku algust panime paika omale pidepunktid, mida tööde puhul oluliseks peame. Kuna nimekiri oli pikk ja infot on meil maailmas palju, siis meeldejäävus ja põnev lahendus olid esimesed punktid. Lisandusid omanäoline stiil, julgus ja kaasahaaravad visuaalid. Tähelepanuta ei saanud jätta nii huumorit ja kavalaid sõnamänge kui ka toote või teenuse olemuse tabamist. Kõige eelneva juures pidasime oluliseks ka selgust, maitsekust ja sobivust ühiskondlikku konteksti. Kriteeriumite otsad sidusime kokku olulise elemendiga – kõnetavus. Klišeelik lause “nii palju häid kandidaate oli, kelle seast valida” ärkas meie koosolekul tõeliselt ellu. Päris siiralt ja südamest. Innustav on näha, mida põnevat Eestis tehakse ja mis võimalusi meil on.

Enne hindamisele tulemist lugesime, et töid esitati tänavusele Kuldmunale rekordarv. Noorte ja uljatena see rõõmustas meid – väljakutse. Arutelud kestsid pea kaheksa tundi ning kõige selle lõpuks oli natuke uhke tunne ka. Me saame olla osa Kuldmunast. Sellest, kuhu saadetakse lugematul hulgal vingeid ideid ja lahendusi. Me saame praegu ainult loota ja töötada selle nimel, et tulevatel aastatel ka meie tööd nende hulgas on, mille üle žüriid pikki arutelusid peavad. Kui eriti hästi läheb, siis saame ka endale päris oma muna.

Aitäh kõikidele autoritele ja TULI-le meile seda tööd usaldmast.

Saame tuttavaks: Miks valisid erialaks reklaami- ja suhtekorralduse?

Hanna-Greth Peetson: “Suhtekorraldus ja reklaam on mõlemad tohutult võimsad jõud, mida tuleb õppida käsitlema. Usun, et enne seda eriala ma ei hoomanud täielikult nende valdkondade mastaapsust. Nüüdseks tunnen, et võimalusi on piiritult ja seda toetab kirg ning vaba loovus.”

Henrik Frederik Ait: “Mida teha kui peas on palju mõtteid, loomingulisust on mitme inimese jagu ning on suur tahe ennast proovile panna? Sa lähed reklaami õppima! Tulin reklaami õppima soovist edastada teavet ägedatest ettevõtetest ja inimestest, aidates neil ellu viia unistusi.”

Janek Maantoa: “Mind on alati meediamaastikul toimuv väga huvitanud – Hollywoodi filmidest kuni külapoe taguste reportaažideni. Pisut endalegi ootamatult ning nii kummaline kui see ka ei tundu, jõudsin ühel hetkel järeldusele, et just reklaam on see kuldne kesktee. Võib-olla sellepärast, et reklaamis on võimalik väljendada nii oma pööraseid ideid ja kunstilist loovust kui ka ühtede probleemidele lahendusi otsida ja teiste rõõmudele takka kiita.”

Joel Kuldmäe: “Reklaam ja suhtekorraldus hoomab endas mahlakalt palju erinevaid oskuseid, mida igapäevaselt avastada ja kasutada. Selle tõttu on valdkond niivõrd mitmetahuline ja kiiresti muutuv, et hirmu igavuse või lõppu jõudmise ees siin tundma ei pea. Kuna osalesin esimese aasta tudengina ka Taeva Pesamuna konkursil, siis teisel aastal tundus huvitav siduda ennast ka Kuldmuna tegevusega läbi varizürii.”

Johanna Tuisk: “Reklaam ümbritseb meid kõikjal. Seal on võimalusi nii laiuses kui ka pikkuses ning selles kiiresti muutuvas keskkonna juba igav ei hakka. See köidab mind, sest saan tegeleda asjadega, mis on füüsiliselt nähtavad ning avaldavad reaalset mõju.”

Kirill Volkov: “Juba lapsest saati oli mul kaamera käes ning tänaseks juhin ma oma produktsioonifirmat. Tundsin, et reklaami õppimine arendab mind nii isiklikult kui ka tööalaselt!”

Kristel Rannala: “Naudin uusi väljakutseid, vaheldust ja loomingulist lähenemist. Seetõttu saigi valik tehtud reklaami ja suhtekorralduse eriala kasuks.”

Mari Hairk: “Reklaami ja suhtekorralduse eriala tundub olevat valdkond, kus on pidurdamatu hulk innovaatilisi inimesi, uusi väljakutseid ning hullupööra põnev töö.”

Siim Kokkota: “Töötasin varasemalt müügivaldkonnas, mis mulle meeldis ning reklaami eriala võimaldab anda müügitööle loomingulise lähenemise. Mõjutamise kunst on minu arvates paeluv.”

 

Loo koostas: Hanna-Greth Peetson

Kõik uudised