Royal Experience 25. Kuidas Kuningliku Teeninduse Osaühingust sai Eesti üritusturunduse innovaator
Eesti üritusturunduse valdkonna pioneer Royal Experience tähistab tänavu märtsis oma 25. sünnipäeva. Veerandsaja tegutsemisaasta jooksul on ettevõte suutnud võita palju auhindu nii Eestist kui ka välismaalt. Royalit loetakse üritusturunduse sektori loojaks Eestis. Loe, kuidas iseloomustavad firmat selle endised ja praegused juhid.
Asutaja Paavo Pilve sõnul tekkis tal idee üritusi korraldama hakata juba 7. klassis. „Osalesin klassi bändis ja tekkis mõte korraldada väike kontsert. Väiksest kontserdist kujunes meeleolukas show, millega sain suhu esimese maigu ürituste korraldamisest ning millest kujunes välja omalaadne ürituste korraldamise laine.
Ülikooli teisel kursusel tekkis Paavol idee luua ettevõte nimega Royal, kuid sellega seoses oli Eesti äriregistril varuks väike üllatus. Kuna inglise keeles ei tohtinud 1996. aastal ettevõtet registreerida, pidin esialgu nimeks panema Kuningliku Teeninduse Osaühing. Mõne aja pärast saime selle ümber muuta Royal Serviceks ning nii meie teekond algas.” Ehkki Royal Service kannab nüüdseks nime Royal Experience, ei loe Paavo sõnul muutus nimes midagi. „Tänu meile tekkis Eestis kogu üritusturunduse sektor, oleme olnud innovaatorid ja teerajajad ning kuigi ma pole enam firma eesotsas, siis tundub, et Royali uudsuse püüd on edasi kandunud tänapäevani.“
Samasuguseid positiivseid emotsioone tunneb praegune Tallinna Ülikooli ürituste produktsiooni õppejõud Priit Mikk. Priit töötas Royalis lausa kahel korral – aastatel 2006-2009 produtsendina ning aastatel 2010-2012 juhina. „Need kaks perioodi Royalis olid tööalaste ülesannetega seoses kindlasti erinevad, kuid saan tõdeda, et Royalis sain parima võimaliku kooli, mis minuga tänaseni kaasas käib.“ Tänaseks on Priit üritusturundusettevõtte Amazing Productions juht.
Aastatel 2000-2010 oli Royali loovjuhiks Mart Mikk, kelle arvates iseloomustab Royalit kõige paremini sõna „esimene“. „Üks üritusturunduse alusepanijatest Eestis, esimene agentuur, mis hakkas pakkuma täisteenust ja päris kindlasti esimene, kes sõnastas kõikvõimalikud valdkonnaga seotud definitsioonid, mida on ikka ja jälle rõõm siiani lugeda üsna erinevates tõlgendustes.“ Miku sõnul tegi Royal sammu järgmisele tasemele aastal 2000, kui liituti keti Creative Union ketiga, sest sealt laekunud oskusteabe abil suudeti kodumaiste konkurentide seast esile paista. „Kõikvõimalike kuldsete munade ja haamrite sadu tipnes minimuusikali ”Tornimäe teemandid” valimisega New Yorgi reklaamikonkursil The Midas Awards 2008 kolme parima sisekommunikatsiooni lahenduse hulka maailmas. Kahtlemata oli vähemalt sel hetkel tegemist suurima tunnustusega Eesti agentuurile.“
Tänaseks on Royalist saanud uue ajastu virtuaalsündmuste innovaator. Pandeemia puhkedes oli Royal Experience esimene, kes virtuaalsündmuste tervikteenusega klientidele appi tuli. Ja esimene mitte ainult Eestis, vaid esimeste seas kogu maailmas. „Royali missioon ei ole muutunud“ ütles agentuuri tänane juht Lehari Kaustel. „Meie eesmärgiks on aidata oma klientidel viia sõnum mõjusalt oma sihtrühmadeni“.
Royali eestvedamisel sündis Global Virtual Solutions, mis pakub edukalt virtuaalsündmuste teenust kõikidel mandritel, teenindades mitmeid maailma suurorganisatsioone. Eestis loodud lahendus pälvis nominatsiooni EASi aasta turismiteo konkursil ning Tallinna linn tunnustas ettevõtluspäeval kogu konsortsiumit aasta parima koostööprojekti auhinnaga. Möödunud aastal võitis agentuur Amber Awards esikoha ja tänavu nomineeriti agentuuri turundus- ja tehnoloogiaajakirja MarkTechOutlook poolt Euroopa 10 parima hulka.
Möödunud aastal käivitunud virtuaalsündmuste jada avas kogenud ürituskorraldaja jaoks uued uksed, viies kokku Eesti ja Soome üritusturunduse ja ärinõustamise eksperdid Royal Experience’i, Creative Unioni ja Milttoni. Suur osa möödunud aastal Põhjamaade suurettevõtetele, nii Eesti kui ka Soome valitsusasutustele ja rahvusvahelistele organisatsioonidele teostatud virtuaalsündmustest viidi ellu koostöös ning kiires tempos arendatud teenus avas uksed globaalsele turule. Selle kogemuse tulemusena jõuti ühisele arusaamisele, et koos ollakse tugevamad ja 2021. aasta alguses omandas Miltton osaluse Royal Experience’is.
Silja Oja, TULI
Loe ka: Miltton Grupp omandas Royal Experience’is 70% osaluse
Royal Experience ja Amazing Productions on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.