Nobel Digital: Google Analytics 4 uued nüansid, mida kindlasti teadma pead
Google Analytics, maailma kõige populaarsem veebianalüütika platvorm, on olnud digiturundaja igapäevaseks abimeheks juba enam kui 17 aastat. Selle uusim versioon Google Analytics 4 (GA4) on läbinud sedavõrd põhjaliku noorenduskuuri, et nii mõnigi kasutaja ei tunne esmapilgul vana sõpra enam ära. Nobel Digitali digiturunduse spetsialist Mari Paulus teeb ülevaate nüanssidest, millele tuleks uusversiooni kasutades tähelepanu pöörata.
Kui sa soovid, et sinu ettevõtte digiturundus oleks endiselt tulemuslik, siis on päris mitu nüanssi, miks sa ei tohiks üleminekut GA4-le tähelepanuta jätta. Määravalt tähtis on teada, kuidas liiklus lehele jõuab, milline on külastuse kvaliteet ning mida osteti. Samuti on sul vaja ülevaadet konversioonidest ning konverteerunud kasutajate lisategevustest.
Siinkohal teemegi lühikese ülevaate GA4 võimalustest võrreldes vana versiooniga, et esmakohtumisel GA4-ga oleks enamkasutatav statistika lihtsamini leitav.
Kasutajad ja nende külastused: kuidas liiklus lehele jõuab?
GA4 oluline erinevus võrreldes Universal Analytics (UA) versiooniga on sessiooni- ja kasutajapõhise statistika märksa konkreetsem eristatavus. Kui varasemas versioonis kuvati sessioonide (lehe külastuste) ning kasutajate (lehe individuaalsete külastajate) statistika ühises raportivaates, siis GA4 pakub nende jaoks eraldi alamjaotused. GA4 User Acquisition raport esitab lehe statistika esimese külastuse allika kaupa, Traffic acquisition aga lahkab lehe liiklust iga konkreetse külastuse allikat arvesse võttes.
See esmapilgul vähetähtis detail peegeldab olulist muudatust andmete kogumise protsessis. Kui UA statistika põhines erinevate hit-interaktsioonitüüpide andmetel, siis GA4 statistika aluseks on events ehk sündmused, milleks võivad olla mistahes mõõdetavad toimingud lehel. Erinevus andmete kogumise põhimõtetes on ka üheks põhjuseks, miks UA ja GA4 statistika üksteisest paratamatult erinevad.
“Põrkajad” ja “tegutsejad”: esmane hinnang külastuse kvaliteedile
Päris uue mõõdetava suurusena on GA4 lisandunud Engaged Sessions, mida võiks otsesõnu tõlkida „tegusateks külastusteks“. Tegusaks loetakse selline veebilehe külastus, mille käigus kasutaja viibib lehel vähemalt 10 sekundit, vaatab vähemalt kahte alamlehte või sooritab konversiooniks märgitud toimingu. See näitaja aitab hinnata külastuste kvaliteeti ja on mõnes mõttes varasemalt laialt kasutusel olnud põrkemäära (Bounce Rate) edasiarendus.
Võtame eesmärgiks konversioonid
Kui UA pakkus võimalust seadistada olulisemate veebilehel sooritatud toimingute jälgimise eesmärgitäitmiste (Goals) abil, siis uusversioonis täidavad seda funktsiooni konversioonid (Conversions).
Mida konverteerunud kasutaja veel tegi?
Uuenduseks on ka võimalus jälgida samas raportivaates nii toimunud sündmuste (Events) kui ka konversioonide statistikat. Näiteks on võimalik mugavalt jälgida, millistel alamlehtedel enim huvipakkuvaid toiminguid sooritati. Seejuures on tabelis nii Events kui ka Conversions tulpasid võimalik filtreerida, avades päisel klikkides rippmenüü.
Väärtuse loomine: mida osteti?
Ülevaate ostetud toodetest saab Ecommerce Purchases raportit kuvades, mille leiab Monetization alamjaotusest. Ühte tabelisse on koondatud peamised e-poe kasutamisega seotud näitajad: toote vaatamised, ostukorvi lisamised ning ostu sooritamised. Tabelit on võimalik kuvada erinevatest kategooriatest lähtudes: näiteks tootenimetus, toote ID või tootebränd.
Oma silm on kuningas
Kes pole veel GA4 võimalustega tutvunud, võiks seda kindlasti teha esimesel võimalusel. GA4 kasutamist saab katsetada ja harjutada Google’i demokonto abil.
Meeles tuleks pidada, et 2023. aasta 1. juulil lõpetab Google UA andmete kogumise ning sellest kuupäevast alates näeb uut Analyticsi statistikat vaid GA4 abil. Et üleminek vanalt versioonilt uuele oleks võimalikult sujuv ning digiturunduseks vajalik statistika käepärast ka pärast kuupäeva kukkumist, peaks GA4 seadistamisega alustama kindlasti juba varem.
Autor: Mari Paulus, Nobel Digitali digiturunduse spetsialist
Toimetas: Siim Kera, TULI
Nobel Digital on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 110 liiget.