19.07.2023

LÕPUTÖÖ | Piitsaga loovust välja ei pigista ehk Kuidas juhtida ja motiveerida loovtöötajaid

Uurisin, kuidas Eesti loovagentuuride tegev- ja loovjuhid loovtöötajaid motiveerivad ja samas taktis tööle suunavad. Seda nii, et ettevõte säilitaks samal ajal enda konveierlikkuse ja ei kannataks liialt ebastabiilsuste all, kirjutab Laes Oskar Raun, kelle lõputöö kannab pealkirja “Loovmeeskondade juhtimismeetodid Eestis loovagentuuride esindajate näitel”.  

Töö autor Laes Oskar Raun. Foto: Erakogu

Leidsin kõvasti materjali, mis kirjutasid loovtöötajatest kui primadonnalikest
ja mässulistest tegijatest. Ma ei väida, et loovtöötajad on ürgolendid, keda mõistavad ainult primatoloogid. Loovtöötajad on täiesti tavalised inimesed, aga kuna reklaamivaldkond on mingil määral seotud ka eneseväljendusega, nagu arvasid osad intervjueeritavad, siis võivad arusaadavalt tekkida igapäevases töös konfliktid. Enda ideed on ju alati kõige magusamad.

Intervjuudes vestlesin kokku 11 agentuuriga. Ilusam number oleks olnud 12, aga üks agentuur keeldus – nende juhtimismeetodid jäägu hetkel saladuseks.

Kumb peaks siis enne tulema, kas piits või präänik? Ikka präänik. Tegelikult ainult präänik, sest piitsaga ei saa kellestki loovust välja pigistada. Intervjueeritavad tõid loovtöötajate motiveerimiseks välja mitmeid erinevaid meetodeid:

  • Palk.
  • Töötajate tunnustamine. Seda mainiti enim.
  • Töötajate potentsiaali mõistmine ja vastavalt nende suunamine. Kui töötajat huvitab
    fotograafia, miks mitte hakata seda ka teenusena pakkuma?
  • Mugav ja turvaline töökeskkond, kus inimene saab tunda end täiesti vabalt. Ainult nii saavad pähe karata kõige kirevamad ideed.
  • Kontorisisesed preemiasüsteemid.
  • Töötajate kaitsmine nii kliendi kui ka muu kontorivälise kriitika eest.
  • Vabadus individuaalses tööstiilis. Kui keegi tahab vannis mõelda ja töötulemus sellest ei kannata, siis pole ju probleemi.
  • Kuulamisoskus ja empaatia.
  • Vastastikune usaldus. Tähtis on lasta töötajatel aeg-ajalt põruda, et nad saaksid sellest õppida.
  • Ühistegevused, milleks võivad olla reisid, ühised lõunad või õhtusöögid, suve- ja
    talvepäevad jms.
  • Inimlik suhtlus.
  • Tasakaal rohkem ja vähem põnevamate tööde vahel.
  • Tagasiside andmine ideedele, mitte inimestele.

Nii palju nippe! Muidugi, sest inimesed on erinevad ja ühte kindlat raamistikku kellegi
suunamiseks või juhtimiseks pole. Küll tunnistasid vastajad, et mõned lihtsana näivad meetodid on reaalsuses tegelikult veidi raskemad ellu viia.

Loe lõputööd Paku tudengile lõputöö teema

Autor: Laes Oskar Raun

TULI avaldab suvel TLÜ BFMi reklaami ja suhtekorralduse bakalaureusekava parimaid lõputöid. Sekka satub üks töö ka Mainori veebidisaini ja digitaalgraafika õppekavast. Head lugemist!

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt