26.07.2023

LÕPUTÖÖ | Kuidas võttis sihtrühm vastu Kalevi šokolaadide uue disaini

Suvi 2022 oli küll palav, kuid veel kuumemaks teemaks olid Kalevi uued oranžid šokolaadipakendid. Järgnevate kuude jooksul ilmus palju artikleid, mis olid tõelisteks klikimagnetiteks. Uudiste all kommentaariumites tekkis alati tuline arutelu, kus arvamused olid ühest äärmusest teise, kirjutab Liis Leinakse.

Töö autor Liis Leinakse. Foto: Erakogu

Minus tekitas see tarbijate tekkinud pahameel huvi ning soovisin jõuda järeldusteni, mis oleks abiks ka teistele sarnast uuendust plaanivatele ettevõtetele edaspidiseks, eelkõige toiduainete valdkonnas. Minu uuringu “Pakendidisain kui kommunikatsioonivorm Kalevi šokolaadide 2022. a rebrandingu näitel“ eesmärgiks oli välja selgitada, kuidas võtab sihtrühm vastu Kalevi uute šokolaadide tootepakendite disaini. 

Mis selgus? Sihtrühm ei ole oranže pakendeid täielikult omaks võtnud. Uute pakendite esmane tulek tekitas segadust, üllatust, šokki ning palju küsimusi. Nüüd, mõnda aega hiljem, on enamikel vastanutest arvamus muutumata. Oranž on küll hea signaalväärtusega, kuid sellega kaasnevad assotsiatsioonid seavad kahtluse alla toote kvaliteedi ning koostise puhtuse. Lisaks seostub see kiire ostuga ning on pigem viide masstoodangule. 

kalev 03 e1655102286161
Kalevi oranžid pakendid. Foto: Birgit Püve

Kalevi šokolaad on uute pakendite näol muutunud igapäevasemaks ja tavalisemaks tooteks, mida enam kingitusena kaasa ei haarata. Uued pakendid on küll modernsemad ja seeläbi on brändi poolt püstitatud eesmärk täidetud, kuid siin võib olla probleem. Modernsus on midagi, mis on ajas muutuv ning võib juhtuda, et mõne aja pärast on vaja järjekordset uuendust.

Kui vaadelda visuaalseid elemente nagu kirjastiil, maitseikoon ning märgistused, siis saaks kahe pakendi peale kokku ühe tarbijate meelest täiusliku, kuna mõlemal on puuduseid ning häid omadusi.

Sarnast rebrandingut või väiksemat brändiuuendust läbi viies peaks esikohal olema kommunikatsioon oma tarbijaga, et arusaamatusi ennetada ja leevendada. Tihti on emotsioonide taga ka palju teadmatust. Kuna antud rebranding on suhteliselt värske, oleks vajalik mõne aasta möödudes läbi viia uus uuring.

Loe lõputööd Paku tudengile lõputöö teema

Autor: Liis Leinakse

TULI avaldab suvel TLÜ BFMi reklaami ja suhtekorralduse bakalaureusekava parimaid lõputöid. Sekka satub üks töö ka Mainori veebidisaini ja digitaalgraafika õppekavast. Head lugemist!

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt