INTERVJUU VÕTTEPLATSILT | Noored filmisid LHV teleklipi uutmoodi ehk tegelikult vanamoodi
Veebruari viimase päeva pealelõunal on Telliskivis asuva IDA raadio stuudio täis aktiivset tegutsemist. Paarkümmend noort askeldavad erineva tehnika, juhtmete ja kaameratega ning õhus on tunda elevust – selge, et toimumas on midagi suurt. TULI praktikant Maarja Kalma käis LHV “Kus sa oled?” kampaania klipivõttel ning rääkis asjaosalistega juttu.
LHV Noortepank salvestab parasjagu oma reklaamikampaaniat ning teeb seda teistmoodi, kui tavaks on. Videoklipid toodetakse viimase aja kontekstis täiesti uutmoodi, kui mitte öelda vanamoodi, sest kampaania tootmiseks kasutatakse päris filmilinti.
Erakordseks teeb olukorra seegi et kogu projekt on antud noorte endi kätte. Režissöörideks on EskoBrod, kes panid kokku meeskonna, mille ridades vaid noored tegijad.
Püüan kinni reklaamkampaania produtsendi Kirill Volkovi, režissöörid Raul ja Romet Esko ning kampaania ellukutsujad – LHV Noortepanga projektijuhi Laura Raudsepa ja turundusspetsialisti Jonna Lisa Nõmmiku – ning uurin, mis toimub.
Kirill leiab, et on väga suur asi, et noortele on antud võimalus teha telereklaami.
“Noorte loodud muusikavideote tase on lihtsalt niivõrd kõrge, kuid neile ei ole veel antud piisavalt võimalusi suuremateks projektideks,” ütleb ta. “Noorte tehtud reklaamid rikastavad meie meediapilti väga palju ja viivad seeläbi edasi ainult värskemate ideedeni.”
Noortepanga kampaania “Kus sa oled?” annab uue hingamise LHV olemasolevale Noortepangale. Kui varasem kontseptsioon keskendus peamiselt taskurahaga toimetulekule, siis uueks sihiks on tuua noorteni rahatarkus, mis aitaks teha teadlikke otsuseid oma iseseisva elu alguses.
Rääkige veidi kampaania tagamaadest.
Jonna ja Laura: Kuna noored arenevad koos ühiskonnaga ja on sageli meist isegi eespool, siis peame ka meie pangana kasvama koos nendega.
Noortepanga uue kampaania põhisõnumiks on küsimus “Kus sa oled?”. See tähendab, et saame kaasata kõiki noori – hoolimata sellest, kes, kus või kellega nad parasjagu on.
Püüame muuta noorte jaoks ebaseksikad teemad nagu pension või kogumine atraktiivsemaks ning anda neile kõik vajalikud teadmised rahast ja pangandusest. Seda selleks, et iseseisvasse ellu astudes saaksid nad teha piisavalt teadlikke valikuid. Kogu projekti soovisime anda noorte endi kätte kohe alguses, sest vaid nemad teavad, mis nende eakaaslasi päriselt kõnetab.
Noorte iseseisvus on meie jaoks oluline – saame pakkuda neile turvalist keskkonda, teadmisi ja inspiratsiooni, kuid ülejäänud valikud on nende endi teha.
Ei ole oluline, kui kaugel keegi oma elu, eesmärkide ja tegemistega praegu on – igaüks meist on erinevas etapis –, aga oluline on, et noored mõtleksid selle peale, kus nad on ja kas see on ikka parim koht, kus olla. Sest ei ole olemas takistusi – tuleb vaid teada, kust leida lahendusi!
Uue kampaaniaga oleme tulnud tagasi oma oluliste põhiväärtuste juurde. Soovime varasemast enam tõsta esile, et oleme kodumaine pank ning iga meie liige on osa millestki oluliselt suuremast ehk kogu Eesti majandusest. Meie juurde on oodatud kõik noored, hoolimata nende taustast, kogemustest või asukohast ja hindame igaühe omapära just sellisena, nagu see on.
Kuidas sündis idee filmida reklaam filmilindile?
Jonna ja Laura: Otsus sündis tegelikult hästi naturaalselt ja mitme inimese peas korraga. Kui kujutasime omakeskis ette esimesi visuaale, siis mõtlesime, et oleks põnev kaasata fotograafi, kes pildistaks filmile.
Andsime EskoBrodele esimest korda kampaania ideest rääkides täiesti vabad käed ja selgus, et ka nende idee oli katsetada filmimist päris filmilindile. Mõlemale poolele tuli üllatusena, et igasuguse eelneva läbirääkimiseta oldi oma mõtetega täiesti ühte rada mindud ja seega oli koostöö sõlmimine täiesti loomulik.
Kuna kampaania annab varasemale Noortepanga kontseptsioonile uue hingamise, siis otsus kasutada filmimiseks päris filmilinti sobis sinna väga hästi – teeme koos vanast asjast uue ja ägeda!
EskoBrod: Kui LHV soovis teha Noortepangale värskendust, siis mõtlesime, et seda võiks teha nii, kuidas teised ei tee. Sellest sündiski idee teha reklaam filmilindile, kuigi selleks ei olnud Eestis ei kogemusi ega vajalikku kaamerat.
Kuidas sündis reklaami sisuline idee?
EskoBrod: Valisime välja 11 noort inimest, kes on kõik oma eluga nii füüsiliselt kui ka mentaalselt justkui erinevas kohas. Samas ühendab neid kõiki see, et nad on eelkõige lihtsalt noored inimesed.
Pealtnäha kerge küsimus “Kus ma olen?” peidab endas tegelikult nii palju enamat ja püüdsime omalt poolt seda kõike tabada ja läbi reklaami panna noori mõtlema, kus nemad oma elus parasjagu on.
Ja noh, kui meie oleksime praegu 10 aastat nooremad ja näeksime sarnases kampaanias näiteks Villemdrillemit, oleksime muidugi kohe müüdud!
Mille poolest erineb filmilindile filmimine tavalisest digisalvestusest?
EskoBrod: Võtteplatsi atmosfäär on võrreldamatu. Erinevalt digist saab siin kõike teha vaid üks-kaks korda. Kui kuuled, kuidas kaamera käima läheb ja raha põleb, on inimestel kogu energia hoopis teine. Lõpptulemusel on ka valgus pisut teistsugune, kuna kinni on püütud nn füüsiline valgus, mis ei ole muudetud piksliteks. Ehk siis kogu tulemus on rohkem ehe ja päris.
Kirill: Filmilindile tegemise erinevus on peamiselt see, et meil ei ole võimalust ebaõnnestuda. Seetõttu pidime tegema oluliselt rohkem eeltööd ja ettevalmistusi, et kõik oleks õigel hetkel täiesti paigas. Minu meelest on lõpptulemusel justkui ka rohkem hinge sees, sest kuna võimalust uuesti teha ei ole, panevad kõik sellesse hetke maksimumi. Kõik salvestub sellisena nagu hetk oli. See oli ka meie eesmärk – näidata noori sellistena nagu nad tegelikult on.
Millised olid teie silmis kogu projekti kõige suuremad väljakutsed?
Kirill: Filmile ei ole Eestis viimaste aastakümnete jooksul reklaami tehtud ja tänasel päeval puudub meil võimalus isegi linti osta või ilmutada. Seega oli kogu protsess väga rahvusvaheline – filmilindid tellisime Soomest, koos operaatoriga käisime Lätis kaamerat rentimas ja filmi käitumist testimas, et selle põhjal teha otsuseid päris protsessiks. Lindi saadame tagasi Soome, kus see ilmutatakse ning poolteist nädalat hiljem näeme alles lõpptulemust.
EskoBrod: Kogu projekti ettevalmistus oli tegelikult üldse väga rahvusvaheline – meie õppisime Inglismaal, kaamera tuli Riiast ja filmilint Soomest. Ehk päris suur väljakutse oli Zoomi vahendusel kogu seda puslet kokku panna. Kuid kokkuvõttes naersime, et see oli nagu Eesti noorte filmitegijate Avengers ja meie nagu Tony Stark.
Meie jaoks on see olnud seni suurim reklaamteos ja tohutult hea meel on, et meid sellise projektiga usaldati. Tunneme, et noorte režissööridena on see väga hea võimalus, kus ka meid on julgustatud tegema vigu, õppima ja arenema. Oleme ilmselt ise ka veel pigem lapsikuma mõtteviisiga ja ei karda teha nalja, seega usume, et see aitab meil samastuda noore vaatajaga.
Millist sõnumit tahaksite oma kampaaniaga noortele edasi anda?
EskoBrod: Lõpptulemus võiks panna noori mõtlema, kas nad on on rahul sellega, kus nad praegusel hetkel oma elus on. Ja inspireerida neid mõtlema suuremalt – kus nad võiksid ja tahaksid tegelikult olla.
Jonna ja Laura: Ülevoolavalt põnev on, kuidas kõik plaanid päriselt realiseeruvad ja noored tegutsevad äärmiselt professionaalselt. Igas nende sammus on näha kirge, et välja tuleks kõige parem võimalik tulemus ja seda on nii hea näha. Kindlasti tegutseme noorte tegijatega koos ka edaspidi, sest usume, et see on ennast igati õigustanud,
Autor: Maarja Kalma, TULI praktikant