Influencer-turundus TikTok’is – kuidas leida koostööpartnereid?
Lisaks kiirele kasvule on TikTokis ka silmapaistvalt kõrge kasutajate kaasatus: nimelt veedab TikToki kasutaja platvormil keskmiselt 52 minutit päevas! Seega kui su sihtgrupp kasutab TikToki, oleks patt see turunduskanal kasutamata jätta.
Kuna Eestis omale TikTokis reklaamkontot luua ei saa ning siin ei näe TikToki kasutajad ka reklaame, on ainus võimalus end seal brändina reklaamida läbi mõjuisikute.
Kuidas koostööpartnereid leida?
TikTokis on ülemaailmselt üle 1 miljardi aktiivse kasutaja. Kui platvormiga kursis ei ole, siis kust ja kuidas leida üles need teemandid, kes brändile maksimaalset kasu tooksid?
1. Otsi TikTokist manuaalselt
Üks võimalus on TikTokis sirvida ja koostööpartnereid manuaalselt otsida. Äpp lahti võttes tundub esialgu kõike üsna palju, küll aga on mõned võimalused, kuidas oma otsimisprotsessi kiiremaks teha.
a) Vaata, kas mõni olemasolevatest koostööpartneritest tegutseb TikTokis
Kui teed sisuloojatega juba Instagramis, YouTube’is või mujal kanalites koostööd, tasub üle vaadata, kas nad on ka TikTokis aktiivsed – võime öelda, et tõenäosus selleks on üsna suur!
b) Anna algoritmile märku, millist sisu eelistad
Tähtsaks TikToki lüliks on algoritm, mille abil näevad kasutajad just neile sobituvat sisu. Äpi esimesel ehk “For You” lehel on videod, mida algoritm sulle su tegevuse põhjal soovitab.
Selleks, et näeksid sellist sisu, mida soovid, like’i ja kommenteeri nende sisuloojate videoid, kes su brändiga sobivad – mida rohkem tegevusi ühe TikTok’i juures teed, seda arusaadavam on algoritmile, millisest sisust sa huvitatud oled. Nii on suurem võimalus, et sisuloojad, kellega koostööd teha võiksid, jõuavad otse su uudisvoogu.
c) Kasuta otsimiseks teemaviiteid, märksõnu ja asukohti
TikToki otsingut kasutades saad olla üsnagi loominugline: võid sinna kirjutada mõne märksõna, mis su valdkonnaga seostub, või asukoha, kus koostööpartnereid leida sooviksid.
Arvutis TikToki kasutades näed otsingutulemustes otsisõnaga seotud kõige populaarsemaid videoid ja kasutajaid; telefonis saad otsida ka laule, teemaviiteid ja näha LIVE-videoid. Kasutajate otsimiseks klikka otsinguriba all “Users”. Lisaks on äpis võimalik oma otsingut ka mõne filtri abil piirata, et tulemused täpsemad oleksid: otsi kasutajaid näiteks jälgijate arvu või profiili tüübi järgi.
TikTok’i töölauaversiooni avalehel näed “Suggested accounts” all kasutajaid, keda TikTok soovitab sulle sisu põhjal, mida kõige rohkem vaatad, keda sa jälgid ning kus sa paikned.
2. Kasuta TikTok influencer’ite otsingu tööriista
Turul on mitmeid turundajatele mõeldud tööriistu, mis aitavad leida TikTokis tegutsevaid sisuloojaid nende jälgijaskonna suuruse, huvide või demograafia põhjal. Kohalikul turul pakub seda võimalust näiteks Promoty, kellel on andmebaas TikToki ja Instagrami kontodest.
Erinevaid filtreid kasutades saad otsida koostööpartnereid vastavalt kasutajate jälgijaskonna või videote vaatamiste arvule, sisulooja või tema jälgijate vanusele, asukohale või märksõnadele, mis mõjuisik oma profiilil maininud on.
Olulisim argument taolise otsingumootori kasutamiseks on võimalus näha detailset ülevaadet sisuloojate TikToki profiilist: keskmine vaatamiste arv, kaasatuse protsent, populaarseimad postitused, sarnased profiilid jpm – andmed, mida TikTokist ei näe.
Tööriista abil näed ära nende jälgijaskonna demograafia: kust jälgijad pärit on, jälgijaskonna vanuseline ning sooline jaotus. Lisaks on Promotys välja toodud konto tähelepanuväärsemad jälgijad ja profiilid, kellel nendega sarnane jälgijaskond on – kui oled leidnud mõned sisuloojad, kelle vaatajaskond sinu sihtrühmaga kattub, on see lihtne võimalus leida veel sarnaseid mõjuisikuid.
Millele koostööpartneri valimisel tähelepanu pöörata?
Muidugi on kasutaja kõrge jälgijate number ahvatlev, aga palju olulisem on mõelda, kas need jälgijad võiksid ka sinu tootest huvitatud olla. Samuti tasub meeles pidada, et kõrge number ei ole alati orgaanilisel teel saadud. Seepärast on hea enne koostöö kokkuleppimist influencer’i jälgijaskonna demograafia üle vaadata ja mõelda, kas see klapib sinu sihtrühmaga.
Selleks, et näha, kui paljude kasutajateni mõjuisik tegelikult oma sisuga jõuab ja kui paljudele see korda läheb, tasub vaadata videode vaatamiste, meeldimiste ja kommentaaride arvu. Kui videode vaatamiste arv on mõni tuhat, aga kasutajal jälgijaid ligi miljon, võib see jälgijate ostmisele vihjata.
Kahtlemata tasub tähelepanu pöörata ka mõjuisiku konto sisule – koostööpostitus peaks oma kontseptsioonilt kahtlemata tema varasematele videotele sarnanema, sest just see on põhjus, miks jälgijad tema sisu ootavad.
Eestis on TikToki koostööd veel lapsekingades
Kui maailmas lähevad mõned brändid tänu TikTokile nii viraalseks, et nende tooted poodidest mõne päevaga otsa saavad, siis Eestis sealne turundamine veel taolist hoogu sisse pole saanud. Promoty eelmisel aastal läbi viidud uuringust selgus, et vaid 10% teeb influencer koostöid ka TikTokis!
Teisalt räägib TikTokis koostööde tegemise kasuks see, et konkurents on väiksem ehk koostöödega on palju kergem silma paista, ning kolmandaks – Eestis lihtsalt pole hetkel TikTokis reklaamimiseks muid võimalusi kui läbi influencer’ite.
Loomulikult on võimalus ka brändina konto luua ja hakata sisu postitama, ent koostöö sisuloojatega on tihtipeale kiirem viis suurema publikuni jõuda. Rääkimata sellest, et mõjuisikutel on oma jälgijate silmis usaldusväärsus ja mõju, mida brändidel tihtipeale ei ole. Seega julgustame brände veel julgemalt TikTokiga kaasa minema ja influencer’itega koostöid tegema!
Autor: Promoty
Toimetas Kaarel Täll, TULI