CANNES’I TRENDID | Vaata südametunnistusega tehtud meisterlikke töid
Cannes’i loovfestivali raportis väljatoodud kolmas trend on “Craft With A Conscience”, mis keskendub südametunnistusega tehtud loomingule ja meisterlikkusele.
Jõuline loominguline väljendus tõmbab tähelepanu ja toob tulemusi. Noakuriteod, tüdrukute enesehinnang, sõnavabadus, loomkatsed – nendel teemadel on räägitud aastakümneid, kuid uued meisterlikud tehnikad, mida selle aasta võidutööd kasutasid, kaasasid edukalt publiku ja panid asjad liikuma.
Titanium Lionsi žürii esimees Rob Reilly ütles, et noortele müües peab müügitegevus olema peaaegu varjatud, neile lähenedes tuleb eesmärk “ära peita”.
Südametunnistusega loomingu ja meisterlikkuse juures tuuakse raportis välja kolm peamist tähelepanekut.
1) Kasuta šokitaktikat
- Näiteks kasuta muusikavideoid, et protesteerida ja provotseerida, julgusta oma publikut nägema olukorda uuest vaatenurgast (nagu seda tegi Residente).
- Visuaalsed trikid jõuavad inimesteni sageli paremini kui pealkirjad (Change the Ref inc).
- Tee sotsiaalseid eksperimente uue vindiga ning šokeeri selle osalisi ja vaatajaskonda (Dove l Unilever).
- Kõrvutamine on tõhus meisterlikkuse tehnika: armas animatsioon täis ängistavaid kujutisi loomapiinamisest andis jõuliselt sõnumi edasi (Humane Society International).
2) Olulised küsimused vajavad julgeid ideid
- Jäta harjumuspärane selja taha ning anna sõnum edasi lihtsalt ja arusaadavalt – see on palju mõjusam (Penguin Books).
- Kasuta uuenduslikku meisterlikkuse tehnikat ja kodust keskkonda, millega on lihtne suhestuda, et sinu filmi märgataks (Penny).
- Must huumor tõmbab tähelepanu ja seda eriti siis, kui see edastab olulist sõnumit (Swedish Food Federation).
- Ära loe oma noorele loengut, vaid räägi nende keeles, kasutades ka nende kanaleid. “Long Live the Price” oli edukas tänu usaldusväärsetele koostööpartneritele (Kiyan Prince Foundation, EA Sports , QPR, Match Attax).
3) Kasuta loomingut inimeste harimiseks
- Lõbusat meelelahutust pakkuv looming on esimene samm teadlikkuse ja muutuste esile tõstmisel (Women in Games).
- Tee kindlaks viis, kuidas inimestega suhelda nii, et see sulanduks nende igapäevaellu (Roto and the Ministry of Health Kenya).
- Identifitseeri kultuuriline puutepunkt ja pane kõik panused sellele (Girls Who Code).
- Kui sa tahad, et sinu sõnumil oleks laiem mõju, siis kasuta päris inimesi, mitte näitlejaid (Dove l Unilever).
Autor: Liis Suuk, TULI
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Cannes’i trendid on 5-osaline sari TULI portaalis, kus võtame kokku suurima loovusfestivali olulisemad tähelepanekud.