10.03.2021

Ülevaade eestimaalaste interneti ja sotsiaalmeedia kasutusest aastal 2021

Iga aastaga kasvab interneti osatähtsus inimeste igapäevaelus. Suure pandeemia ajal on interneti kui meelelahutaja ja töökeskkonna tähtsus veelgi kasvanud. Kokkuvõtte We Are Social & Hootsuite uuringust tegi Brit Mesipuu.

Milose tegevjuht Brit Mesipuu
Milose tegevjuht Brit Mesipuu

Digimaailmast on saanud meie elu lahutamatu osa ja raske on uskuda, et 10 aastat tagasi olid need tehnoloogiad vaevu olemas. Värske rahvusvahelise digiuuringu kohaselt (We Are Social & Hootsuite) on maailmas 4,66 miljardit internetti kasutavat inimest, mis teeb ligi 60% kogu populatsioonist. Seejuures sotsiaalmeediat kasutavate inimeste hulk on 4,2 miljardit.

Kui palju on internetis Eesti inimesi ja kui sagedasti nad seal käivad?

Eesti vastav näitaja on 1,21 miljonit internetikasutajat, mis teeb 91% elanikkonnast ja aastaseks juurdekasvuks 1,1%. Eestlastest sotsiaalmeedia kasutajate hulk on 986 000 inimest, mis on ligi kolmveerand kogu rahvastikust. Selle aastane juurdekasv on olnud lausa 6,6%. Internetikasutajatest 88% külastab internetti igapäevaselt, 10% vähemalt kord nädalas ja 2% vähemalt kord kuus.

Milliseid lehti eestimaalane külastab?

Kõige külastatavam lehekülg on Google. Teisel kohal on YouTube. Kolmas koht kuulub Delfile. Otsitavaimad märksõnad on eestlastele Delfi, Translate, Postimees, Google ja Facebook.

Eesti sotsiaalmeedia kasutus aastal 2021

Eestis on aktiivseid sotsiaalmeedia kasutajaid 986 000 ehk ligi 75% kogu elanikkonnast. Aastane juurdekasv oli 6,6%. 95% kasutab sotsiaalmeediat mobiilis.

Eesti YouTube’i kasutus

YouTube’is liigub ca 986 000 eestlast. Populaarseimad otsingusõnad on music, minecraft, roblox, fortnite ja nublu.

Eesti Facebooki kasutus

Sotsiaalmeedia lehtedest on Facebook külastatavaim. Uuringu järgi on Eestis 700 000 Facebooki kontot. Facebooki külastamise peamine vahend on 95% juhtudest mobiiltelefon, ainult mobiili kasutab ca 34% külastajatest. Suur osa inimestest (60,1%) teeb seda nii telefoni kui arvuti kaudu.

Keskmiselt laigib eestlane ühes kuus 14 postitust (muide, naised 21 postitust, mehed 8). Ka kommenteerimisel on naised aktiivsemad, kommenteerides keskmiselt 5 postitust kuus, mehed 2.

Turunduslikust seisukohast on hea teada, et naised on ka aktiivsemad reklaamidele klikkijad. Naised klikivad kuus keskmiselt 24-l reklaamile, mehed 13-l.

Eesti Messengeri kasutus

Hinnanguliselt on Eestis Messengeri kontosid 590 000.

Eesti Instagrami kasutus

Eestis arvatakse olevat 440 000 kontot ja kasutajaid on tunduvalt rohkem naiste seas, 61,4% võrreldes meeste 38,6%-ga.

Eesti LinekdIni kasutus

Kontosid Linkedinis: 250 000.

Eesti Twitteri kasutus

Twitterist kontosid leiab 78 800. Siin on 76,6%-ga selges ülekaalus mehed, samal ajal kui naiste kontosid on 23,4%.

Eesti inimesed sotsiaalmeedias

Sotsiaalmeedia kasutajate seas on kõige rohkem naisi ja mehi vanuses 25-34 aastat (mõlemat 12,6%). Neile järgnevad naised vanuses 35-44 (11%) ja naised vanuses 18-24 (10,1%).

Eestimaalaste internetiostud

98% Eestis elavatest täiskasvanud inimestest omab pangakontot. Ligi 30%-l on krediitkaart. Peaaegu 75% teeb ka netioste või maksab arveid netis.

Eesti inimesed ja mobiil

Suurim osakaal on Android telefonidel.

Tutvu terve uuringuga (ingl. k): DIGITAL 2021: ESTONIA

Kokkuvõtte tegi: Brit Mesipuu, Milos (Allikas: Suur uuring – eestlaste interneti ja sotsiaalmeedia kasutus aastal 2021)

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt