17.05.2021

Turundus, mida poleks olnud – päästvad turundustegevused

Sarja “Turundus, mida poleks olnud” III artiklis heidame pilgu erinevatele turundustegevustele, mille ajendiks oli puhkenud epideemia ja mida kriisilaineta poleks suure tõenäosusega sündinud. Nende tegevustega on aidatud nii oma kliente kui ka teisi ettevõtteid.

Foto: Marek Metslaid

Stockmann: Delikatess toiduosakond, helista ja telli teenus, virtuaalne moenõustamine 

Teatavasti olid viimase pandeemialaine ajal avatud vaid toidu- ja esmatarbepoed, millest tulenevalt oli klientide kaubavalik piiratud. Selleks, et säiliks võimalus moe- ja koduosakonna kaupa mingil määral siiski klientideni tuua, otsustati läbi viia nutikaid ümberkorraldusi.  

„Oleme ka varasemalt Delikatessi ehk toiduosakonna juurde toonud teemakohalisi tooteid moe- ja koduosakonnast, kuid sel kriisiajal on see olnud eriti oluline,“ nentis Stockmanni kommunikatsiooni valdkonna juht Kristiina Vahesalu. Et teiste osakondade kaubad isolatsiooni tõttu täiesti puutumatuks ei jääks, toodigi toidupoodi püsivalt näiteks koduosakonna kaupu. 

Samuti töötati klientidele välja „helista ja telli“ lahendus, et säilitada võimalust osta laiemast valikust moe-, laste, kodu-, või kosmeetikaosakonna tooteid. Kindla toote osas sai helistada poodi, küsida vajalikku nõu ning vormistada tellimus. Läbi rakenduste Viber või WhatsApp sai kliendile teha kaupluses olevatest toodetest virtuaaltuuri.  

Samade rakenduste kaudu hakkas Stockmann pakkuma ka virtuaalset moe- ja ilunõustamist. E-poodlemise üks suurimaid miinuseid on teadmatus selle osas, mida konkreetne toode endast täpsemalt kujutab või kas see on üldse sobiv. Virtuaalne nõustamine lahendab mõneti seda probleemi ning pakub klientidele kindlustunnet.   

SEB: kriisiaja kampaania küberturvalisustest, imagokampaania video  

Kriisiajaga on hüppeliselt kasvanud küberkelmuse juhtumid, kus mistahes viisidel üritatakse inimestelt raha välja petta. Taolised juhtumid muutusid lausa nii regulaarseks, et SEB võttis otsustava sammuna vastu Leedu sotsiaalmeedia agentuuri Soma ettepaneku luua küberturvalisust propageeriv kampaania, mille fookuseks on temaatiline test.  

SEB Balti brändi ja jätkusuutlikkuse juht Eha Talvist-Reinsalu tunneb tehtud valiku üle uhkust: „Takkajärgi võib väita, et tegemist oli üliõige otsusega, kampaania osutus SEB 2020. aasta kõige tulemuslikumaks. Kampaania näitamisi tuli kolme Balti riigi peale üle 30 miljoni. Testi tehti kokku 239 000 korda, sellest üle 44 000 Eestis.“  

Tutvu testiga: www.seb.ee/kyberkatse 

Välja tuldi ka imagokampaaniaga „Nii heal ajal. Kui ka raskel“. Et kriisiajal inimestele avalikult toetust pakkuda, otsustati üle pika aja kasutada meediamixis televisiooni.  

„Selleks valmis Rootsi ja Balti turgudele imagoklipp, mille sisuks on levitada raskel ajal positiivset sõnumit ning rõhutada üle, et SEB on alati sinu kõrval ning aitab, kus vähegi võimalik. Klipp oli lingitud meie kodulehega, kus olid välja toodud praktilised juhised Covidi-perioodiks: raskuste korral küsi laenule maksepuhkust, enne kontorisse minekut pane aeg telefoni teel kinni jne,“ kirjeldas Eha Talvist-Reinsalu. 

 

Astri: e-pood 

Möödunud aastal sai Astri e-poest oluline päästerõngas nii mõnelegi ettevõttele. Paljudel väikefirmadel ei ole oma e-poe pidamiseks piisavat võimekust või oleks selle ehitamine liiga pikaks veninud, et kiiresti muutuvates oludes vastu pidada. Astri tuligi partneritele appi ja pakkus oma virtuaalpoe pinda, et kauplused saaksid edasi tegutseda.  

„Aastaga kasvas e-poodide arv 300-lt 530 peale ning mis kõige tähtsam, väga üksikud partnerid meie 1000 partnerist olid sunnitud oma poed sulgema jäädavalt,“ ütles Astri Grupi turundusjuht Matthias Vutt.  

Tegu ei jäänud märkamata ei meediaväljaannetel ega ka peaministril, kes Astri ulatatud abikäe eest kiidusõnu jagas. Samuti jõudis see tegevus ka Aasta Kaubandustegu 2020 finaali.   

Astril valmis ka telereklaam, mis kodustele tingimustele omaselt filmiti töötajate endi poolt kodus telefonikaameraga: 

 Rocca al Mare ja Kristiine keskus: drive-in 

Teise laine ajal, kui kaubanduskeskustes võisid taas lahti jääda üksnes hädavajalikud poed ning teistel lubati teha ainult drive-in müüki, jäi Kristiine keskus ja Rocca al Mare oma üürnike ees kehva olukorda. 

Selleks, et ummistunud pakiautomaatide koorma all ka teisiti kaupu efektiivselt edasi müüa, otsustasid Rocca al Mare ja Kristiine keskus püsti panna drive-in kaubaedastuspunktid.  

„Kuna nii Rocca al Mares kui ka Kristiine keskuses on kauplused, mitte eraldi moe-, ilu- või koduosakond, kus brändid ja kauplused oma toodetega väljas on, oli olukord veelgi keerulisem. Lahenduseks oligi drive-in punkt keskuse parklates, mida kasutasid pea pooled mõlema keskuse rentnikest. Keskuse jaoks oli oluline, et punkt asuks õues ja inimesed ei peaks tulema siseruumi oma kauba kättesaamiseks,“ kirjeldas olukorda keskuste turundus- ja Helina Leif.  

Drive-in lahenduste abil said keskused kergendada pakiautomaatide täituvust ja võimaldada soovijatel oma pakile järele tulla ilma keskusesse sisenemata või automaadi ees tunglemata.   

marekmetslaid mmp2613
Foto: Marek Metslaid

META: Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liidu (ATML) kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“ kohandamine 

Alkoholitootjate ja Maaletoojate Liit on META Advisory klient, kelle sooviks oli esimese viiruslaine ajal oma varasema kampaania „Kui võtad, võta vett vahele“ nime uuest olukorrast tulenevalt pisut ümber muuta, et see sobituks paremini kodustesse tingimustesse. Kuna inimesed restoranides või baarides enam ei käinud, sai uueks kampaania loosungiks „Kui võtad, võta vett vahele ka kodus, sõbra juures või suvilas“.  

unknown 1

Ümber muudeti ka üldine visuaal ning koduleht, pööramaks tähelepanu sellele, et ka koduses keskkonnas võiks kehtida vastutustundliku alkoholi tarbimise põhimõte.  

Teavitustööd ja PR-tegevusi tehti selleks nii terviseportaalides, Facebooki reklaamides, postitustes ja mängudes, online-reklaamidena Postimehes ning samuti toodeti uus heliklipp, et reklaamida põhimõtet raadiotes ja ka erinevate toidupoodide siseraadiotes. Sarnaselt eelnevatele ettevõtetele, oli ka ATML-i puhul tegu turundusega, mida poleks olnud.  

Koostas: Merilin Blöndal, Kommunikatsioonibüroo Dalton

Loe ka:

Kuldmuna 2021

Kiirusta! Kuldmuna tööde vastuvõtt (tavahinnaga) lõppeb juba teisipäeva, 18. mai südaööl. Rohkem infot: kuldmuna.ee.

Kuldmuna korraldaja Turundajate Liit (TULI) on kõiki turundusega tegelevaid professionaale ühendav liit, mille missiooniks on tõsta kohalike ettevõtjate ja terve Eesti ühiskonna teadlikkust turunduse erinevatest aspektidest. 

1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 23. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis. 

, SEB, Citycon, Astri Grupp, Meta Advisory ja Dalton on TULI (Turundajate Liidu) liikmed.

Kõik uudised