25.05.2023

Vaata, kes kandideerivad TULI juhatusse ning loe, miks nad seda teevad

Turundajate Liit saab järgmisel nädalal uue juhatuse. Lasime kandidaatidel enese kohta mõned laused kirjutada. Siis on sul lihtsam valikut teha.

Teisipäeval hakkame TULI uut juhatust valima! Foto: Harry Tiits

Kõigepealt taustast: uus juhatus valitakse Turundajate Liidu üldkoosolekul, mis toimub teisipäeval, 30. mail kell 15.00-17.30 Telliskivi südames asuvas Erinevate Tubade Klubis. Koosolekule on oodatud ja kutsutud kõik liikmed.

Registreeri end koosolekule

Vastavalt liidu põhikirjale on kõigil liikmetel õigus kandideerida või esitada oma kandidaat TULI juhatusse. Juhatusse valitakse kokku 7 liiget. Juhatuse volituste tähtaeg on 2 aastat.

Ja nüüd toome sinuni kandidaadid tähestiku järjekorras (eesnimede järgi).

Anneli Lepp, EASi turismiturunduse valdkonnajuht

anneli lepp
Anneli Lepp.

Olen Anneli Lepp ning töötan Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA turismiturunduse ehk Visit Estonia valdkonnajuhina. Minu ülesandeks on kasvatada Eesti kui turismisihtkoha tuntust välisturgudel ning töö eesmärgiks suurendada Eesti eksporditulu, mis tuleb välisturistide külastustest. Tegeleme suurte turunduskampaaniate, digiturunduse, B2B ja kommunikatsioonitegevustega, et saavutada välisturgudel kõlapinda ning eristuda oma konkurentidest. 

Eelnevalt olen pikalt kogemusi hankinud Pärnu linna arendades ning Visit Pärnut juhtides. Olen olnud projektikirjutaja, projektijuht, turundaja, analüütik, ürituste korraldaja ning meeskonna juht. Seejärel juhtisin MKMis turismivaldkonda. Koostöös turismirahvaga saime kaante vahele „Eesti turismistrateegia 2022–2025“ ja nüüd olen asunud seda Visit Estonia meeskonnas ellu viima. Olen osaline Pärnu suurima valgusteatri festival „ÖÖvalgel“ korralduses, kus oleme ülihea meeskonnaga kasvatanud külastuste arvu 2000-lt 70 000-ni.

TULI-sse toon kaasa eeskätt rikkaliku kogemuse, mis hõlmab nii suurt pilti kui ka arusaama sellest, kui palju ja milliseid väiksemaid tegevusi on suure pildi kokkusaamiseks vaja. Olen hea tellija esindaja, kuid oman ülevaadet ka tööprotsessidest. 

Vaba aja veedan aktiivselt. Kui meri on jääst vaba, leiab mind merelt. Oleme Pärnus naistega kokku pannud purjetamistiimi ning püüame nii palju kui võimalik regattidel osaleda. Talvel võtan suusad välja ja käin metsaradadel värsket õhku hingamas.

Gunnar Hunt, Optimisti loovjuht

gunnar
Gunnar Hunt.

Alustasin oma turundusteekonda 10 aastat tagasi Linnar Priimäe vastuvõtulaua taga.  Selle aja jooksul on õpitud, tehtud ja ka võidetud.  Neli aastat sai reklaami loodud Imagine\TBWA brändiga ja Sven Luka käe ja juhendamise all. Samal ajal sai ellu toodud koos Helen Roonetiga TULI terminoloogia süsteem. Sel ajal sai isegi copywriteri amet loovkirjutajaks tõlgitud.

Seejärel hüppasin sügavale disainimaailma ja mõtestasin brändistrateegiaid Velveti tiimis. Lisaks Euroopas auhinnatud töödele sai loodud Kuldmuna stsenaariumit ja parandatud Eesti haridusmaastikku VOCO, Tabasalu Gümnaasiumi ja Junior Achievementi näol.

Praegu täidan Optimist/Creative ridades loovjuhi rolli ja TULI-s tõime lõpuks ellu efektiivsuskonkursi TULImust. Selle nimetamine, brändimine ja mõtestamine oli tõeliselt lahe projekt.

TULI-sse kandideerin kahel põhjusel. Esiteks olen juba neli aastat aktiivselt TULI tegemistel käed küljes hoidnud ja panustanud. Nüüd tundub loogiline samm saadud kogemus juhatuses tööle panna ja häid asju juba nende sünnihetkel õigesse suunda seada.

Teiseks tunnen, et TULI on sisenemas oma 2.0 ajastusse, kus liikmeid on palju ja tegevusi ka. Sellise kogukonna ja tegevuste mõtestamine ja suunamine on just midagi, mida pean oma tugevuseks. Kui TULI areng ja positsioon Eesti kultuuriruumis on pusle, siis mulle väga meeldiks selle pusle lahendamine.

Heily Aavik, La Ecwadori tegevjuht

heily aavik
Heily Aavik.

Olen Eesti ühe vanima iseseisvalt toimiva agentuuri La Ecwadori asutaja, juht ja omanik. Kui agentuuri olen juhtinud 25 aastat, siis Eesti reklaamimaastikul olen toimetanud 30 aastat. Olen näinud nii häid kui ka halbu aegu, seega olen kursis valdkonna muutuste, trendide, murede ja rõõmudega. Olen olnud seitse aastat TULI eelkäija ERAL-i juhatuses, millest kaks tegutsesin ERAL-i presidendina. Kogu ERAL-i juhatuses veedetud aja olin ma Kuldmuna konkurside ning Kuldmuna galade peakorraldaja. Olen tegelenud nii reklaami seadusloome kui järelkasvu teemadega. Selle seitsme aasta jooksul sai alus pandud paljudele tegevustele, millega TULI praegu tegeleb.

TULI juhatuses on mul soov tegeleda riigihangete ja reklaamivaldkonna kutsestandardite väljatöötamisega ning keskenduda valdkonna ärilisele jätkusuutlikkusele. Hangetest osavõtmine on agentuuride jaoks väga suure ressursikuluga protsess, mida hetkel üldjuhul ei tasustata, kuigi seadus annab selleks võimaluse. Soovin edasi viia nii riigiasutuste kui ka eraettevõtete reklaami- ja turundusteenuste hangete head tava, et kujuneks üldiseks normiks loovkonkursside loovpreemiad ning üldine hanke läbiviimise protsess oleks agentuurile vähem töömahukas. Eelkõige näen, et TULI on see, kes seda olukorda parandada saab.

Teiseks asjaks, mida soovin juhatuses vedama hakata, on reklaamivaldkonna kutsestandardid. Tahan võtta fookusesse valdkonnas töötavate inimeste kutsetunnistuste süsteemi loomise. Töötades välja reklaamivaldkonna kutsestandardid, saab valdkond üheselt ja arusaadavalt eristada vastavaid kompetentse omavaid spetsialiste.

Kutsetunnistuste süsteem loob nii riigihangete kui reklaamivaldkonna tööturu jaoks ühtsed normid ja töö kvaliteedi taseme ning aitab vältida reklaamivaldkonna hinnadumping’ut ja kogenud töötajate lahkumist valdkonnast. 

Ivo Kallasmaa, Daltoni tegevjuht ja TULI juhatuse liige

ivo kallasmaa
Ivo Kallasmaa.

Olen PR turul tegutsenud enam kui 15 aastat ning kümme aastat tagasi asutasin Daltoni, kus olen viimased aastad olnud strateeg. TULI juhatusega olen olnud seotud juba ETKAL-i ajast ehk sellest ajast, kui liidus oli 30+ agentuuri. Oma igakuises tegevuses on olnud minu peamisteks rollideks TULI-s just kommunikatsiooniolukorrad ja -väljundid, millega sooviksin ka edasi tegeleda, et saada liidule veelgi tugevam väljapoole kommunikatsioon. TULI juhatusse sobiksin just seetõttu, et esindan ajaloolist pilti TULI tegevustest ning pikemast pildist, kuidas kasvada n-ö nišiliidust ühiskondlikult kaalu omavaks liiduks.

Soovin kandideerida just seetõttu, et kunagi alustatud töö saaks viidud järgmisele tasandile ning meie turundusvaldkond oleks ühiskonnas veelgi tugevamas professionaalses positsioonis.

Jaanus Lahe, Convertali tegevjuht

jaanus lahe
Jaanus Lahe.

Olen tegelenud ettevõtlusega juba 17 aastat ning selle aja jooksul juhtinud ja üles ehitanud mitmeid erineva profiiliga ettevõtteid. Praegu olen Convertali tegevjuht ja partner. Minu esimene kokkupuude digiturundusega oli juba aastal 2006, mil sai seadistatud esimene Google’i otsingureklaam. 

Lähtun digiturunduse tegemisel tulemuslikust lähenemisest. Täna töötan mitmete projektide juures strateegina, andes juurde ärilist vaadet ja panustades suuremasse pilti. Turunduses tuleb kasuks ka psühholoogia magistrikraad, mille omandasin Tartu Ülikoolist 2013. aastal. 

Kandideerin TULI juhatusse kolmel põhjusel, millest teine ja kolmas on omavahel põimunud.  

  • Soovin TULI tegemised Tartusse tuua. Tajume igapäevaselt väga suurt potentsiaali, mida on kahju mitte kasutada. Tartus on palju noori ja andekaid turundajaid, kes otsivad endale praktilist väljundit, mida TULI suudaks koostöös liikmetega pakkuda. Lisaks on Tartus terve rida suuri ja tuntuid ettevõtteid, kes võiks olla TULI liikmed. 
  • TULI tugi alustavale turundajale. Näeme agentuuris sageli, kuidas turundusega alustatakse valest otsast. Alustav reklaamija võiks saada strateegilist nõu turundustegevuste kohta (prioriteetsus, järjekord jne). 
  • Et digihääl kõlaks TULI-s kõvemini. Turundaja võiks TULI lehelt leida digiturunduse ABC, mis aitaks vältida kulukaid vigu, mille vastu ikka ja jälle eksitakse.  

Joel Volkov, Tanki asutaja ja loovjuht

joel
Joel Volkov.

Olen üks algse Eesti Reklaamiagentuuride Liidu asutajatest – üks väheseid sellest seltskonnast, kes veel aktiivselt reklaamimaastikul tööd teeb. Sellega seoses on mul ajalooline mälu – ma tean, kuidas ei tohi meie väikeses konnatiigis asju teha. Aga teiselt on mul väga selge nägemus, mida peab tegema, et turundusmaastik paremaks ning tõhusamaks muutuks.

Väärtuspõhise konsolideerumise loogiline samm oli agentuuride siseasi muuta turundajate siseasjaks. Selle tulemusena tekkis TULI, mille initsiaator, müügimees ja vedur ma olin, tuues agentuurid ja kliendid samale poole lauda ning avades sellega ukse täiesti uuteks võimalusteks läbi ühtse inforuumi. Ma arvan, et tänu headele inimestele on see õnnestunud, mida näitab liikmete nelja-viiekordne kasv võrreldes TULI initsiatiivi loomishetkega.

On aeg edasi liikuda ja muuta turundajate siseasi riiklikult oluliseks teemaks: hääleõiguslikuks osaks majandusest ja miks mitte ühiskondlikust debatist laiemalt. Kaua me oleme sotsiaalselt laetud poliitikute peksupoisiks, kes peavad reklaami ja turundust mitte majanduse üheks mootoriks, vaid kõikide halbade asjade juuretiseks?

Soovin kandideerida, kuna see lihtsustaks minu tööd reklaamiregulatsiooni muutmise osas, mida ma nagunii täna juba aktiivselt koos TULI-ga teen. See annaks mu sõnale likviidse tausta läbirääkimistel erinevate riiklike instantsidega ja võimaldaks ka meedias sõna võtta täieõigusliku katusorganisatsiooni esindajana. 

Lisaks vajab TULI visioonivärskendust, et veel kasvada ning muutuda tõeliselt laiapinnaliseks katuseks üle kõigi eluvaldkondade, millel pistmist turunduse ja reklaamiga. Ma ei hakka siinkohal detaili laskuma, aga tean, et heas koostöös koos aktiivse juhatuse ja partneritega on võimalik paari aasta perspektiivis hüpe saavutada. Olen selle korra läbi teinud ja sellest üht koma teist õppinud. Loodetavasti on sellest abi.

Katriin Hunt, üritusturundaja ja TULI juhatuse liige

katriin
Katriin Hunt (esiplaanil).

Olen Katriin, kirglik üritusgurundaja, Kuldmunahoolik, turunduse armastaja ja entusiast. Üritusturunduses tegutsenud kaheksa aastat, sellest poolteist aastat aktiivselt TULI juhatuses, kus olen peamiselt toimetanud üritusturundusagentuuride eest, näinud vaeva TULI üritustele liikmete kaasamisega ja liikmete hoidmisega. Olen Kuldmuna 25 projektijuht, loovjuht ja lavastaja. 

Tahan olla TULI juhatuses ka edasi, sest Turundajate Liitu kuuluvad inimesed on minu inimesed. Suure Kuldmuna entusiastina olen aastate jooksul turundajat tundma õppinud ja viimane Kuldmuna tõestas, et ma tunnen teda päris hästi. Minu jaoks oli Kuldmuna suurim kordaminek see, et meie kommuun sai nautida ja tunda end endana ning loodud hetkedes tundsid inimesed end päriselt ära. Sama asja tahan edasi rakendada ka teistel TULI üritustel, et luua ühtsustunnet ja hoida liikmeid. Meil on liikmeid kokku juba üle saja. Nüüd on oluline neid hoida!

TULI juhatus vajab aktiivseid ja entusiastlike inimesi, kes oleks kursis ning esindaks tervet oma valdkonda ja veel enamgi. Kes pidevalt suhtleks ja tunneks huvi, mida arvavad sellesse valdkonda kuuluvad inimesed. Südames olen elamusstuudiolane, aga ma ei esinda ainult ühte agentuuri, vaid meid kõiki!

Kerttu Talvik, Httpool Eesti tegevjuht

kerttu
Kerttu Talvik.

Ütlen alustuseks kohe ausalt ära, et olen tubli, tark ja ilus. Seda siis juhuks, kui uuringutulemused tõele vastavad ja tänapäeval inimeste keskmine tähelepanuvõime tõepoolest ainult viis sekundit on…

Järgnev on juba edasijõudnutele (või vapratele?). Olen tänaseks üle 20-aastase turundustöö kogemusega rööprähkleja, tegutsenud Eesti turul nii suur- kui ka väikekliendina (finants, haridus, jaekaubandus), meediaagentuuris suurkliendihaldurina, üritusturunduses projektijuhina, klienditeeninduses nõustajana, müüginaise ja -juhina ning tiimides nii liikme kui ka juhina. 

Hetkel juhin globaalseid digimeediaplatvorme esindava ettevõtte Httpool by Aleph Eesti harukontorit ja selle ägedat meeskonda. Vabal ajal naudin hot yoga’t, tervisejooksu, vihakõndi, lugemist (populaarteaduslikust poolpiinliku ilukirjanduseni) ja võimalikult palju päikest.

Olen aktiivne liige heategevusliikumises Ladies Circle ning laulan RaM-i segakoori inglihäälte häälerühmas. Olen teekaaslaseks 12-aastasele neiule ning teenindajaks 6-aastasele mustale kassile. Oma (ja mitme teise naise) isikliku kogemuse põhjal olen kirjutanud Eesti naiste sünnitusjärgsest depressioonist rääkiva raamatu “Vikerkaare taga vangis”, lisaks olen ka diplomeeritud vabakutseline kogemusnõustaja.

Olles olnud aastaid Eesti turunduses n-ö taustajõud, olen hoolikalt kogunud tähelepanekuid, märkamisi, puudujääke, väljakutseid, muresid ja rõõme, mille osas saaksin nii TULI liikmeskonda kui ka Eesti turundusmaastikku laiemalt toetada ja arendada.

Usun “ise-käed-külge” suhtumisse absoluutselt igas eluvaldkonnas ning sellesse, et koos saab alati rohkem asju tehtud (ning enamasti on seltsis oluliselt segasem/lõbusam ka).

Lehari Kaustel, Miltton Eventsi kaasasutaja

lehari 2 3
Lehari Kaustel.

Minu jaoks on olulised teemad vastutustundlik ettevõtlus, jätkusuutlikkus ja tehnoloogiline innovatsioon. Oman 20+ aastat kogemust ettevõtluses, turunduskommunikatsiooni valdkonnas. 

Miltton Eventsi kaasasutajana ja grupi äriarendajana mõistan hästi, milliste väljakutsete ja võimaluste serval me kõik praegu seisame.  Olen ehitanud koos oma partnerite ja meeskonnaga kohalikust väikesest agentuurist maailma suurorganisatsioone teenindava ettevõtte, mille peamiseks tuluallikaks on eksport. Toetame maailmamuutjaid ja toome kokku tuleviku ehitamisel era- ja avaliku sektori silmapaistvad tegijad. Töötame missiooniga luua erinevaid innovaatilisi lahendusi üle maailma, esitades pidevalt väljakutseid vanadele mõtteviisidele. 

Usun, et turunduskommunikatsiooni valdkonnas on Eestis veel palju saavutamata potentsiaali ja TULI-s koos tegutsedes suudame selle välja tuua.

Meil on vaja suurendada dialoogi tellijate ja turundajate vahel. Kõikide TULI liikmete, aga eriti sündmusturundusagentuuride seisukohast vaadates, on oluline väljakutse muuta paremaks riigihangete olukord.  Soovin aidata kaasa ka sellele, et meie liikmete teadmiste ja kogemuste eksport Eestist väljapoole kasvaks. TULI on saanud sisse suure hoo ja kasv on olnud võimas. See jõud, millega edasi liigutakse, on imetlusväärne, ning tahan panustada, et viia see järgmisele tasemele. Turundajate Liidu liikmed loovad olulist väärtust ja see peab pääsema ühiskonnas veelgi jõulisemalt pildile.

Olga Peresild, EssenceMediacom Eesti tegevjuht ja TULI juhatuse liige

olga
Olga Peresild.

Olen meedia ja turunduse valdkonnas kõrgelt hinnatud professionaal. Aastast 2014 meediaagentuuri EssenceMediacom Eesti tegevjuht, juhtides ettevõtte tegevusi ja strateegilisi algatusi. Lisaks igapäevastele ettevõttega seotud toimetustele olen Turundajate Liidu juhatuse liige. Eelnevalt olen töötanud teadusassistendina Mitte-eestlaste Integratsiooni Sihtasutuses ning Rahvusvaheliste ja Sotsiaaluuringute Instituudis.

Möödunud aastal panime koos teiste juhtkonna liikmetega alguse kahele olulisele traditsioonile, milleks on tulemuskonkurss TULImust ja turundajatele mõeldud konverents Making Sense. Ükski toode või projekt ei saa valmis kohe peale esimest katsetust. Soovin jätkata nende projektide arendamise ja täiendamisega tulevasel perioodil, et turundusvaldkonnas saaksid tunnustust ja inspiratsiooni ka need spetsialistid, kes vastutavad selle ratsionaalsema poole eest.  

Meediaplaneerimine kui turunduse haru on aastaid tegutsenud keskendudes eelkõige kahele põhiküsimusele – kuidas kohandada meediaplaani arvestades muutustega meediakasutamises ning kuidas eelarvet optimeerida ehk saada olemasolevate ressurssidega rohkem tulemusi. 

Näen, et alanud on suur ja põhimõtteline transformatsioon, mille tulemus on see, et meediaagentuurid on sunnitud kaasa rääkima teemadel nagu läbipaistvus, ausus, konkurents, vastutustundlik meedia kasutamine, brändi turvalisus, süsiniku jalajälg, andmete mõõtmine ja kvaliteet ning edasiviiv ja konstruktiivne koostöö meediakanalite ja agentuuride vahel. 

Annan endale aru, et mainitud teemad on laiad ja on üsna tõenäoline, et tulevase kahe aastaga ei jõua igale teemale lõplikku lahendust leida. Samas usun, et iga muutus algab turuosaliste omavahelistest vestlusest. Plaanin olla see, kes võtab enda peale nende vestluste algataja rolli, et olulised küsimused ei kaoks ära muude igapäevaste murede taha.

Susann Kõomägi, Taevas Ogilvy juunior loovjuht ja sotsiaalmeedia spetsialist

susann
Susann Kõomägi.

Olen Susann, aga rohkem tuntud kui Suss. Vanust on mul 26 aastat. Juba ligi viis aastat olen töötanud Taevas Ogilvys hunt kriimsilmana – tegutsen nii kaamera ees kui ka kaamera taga, nii liikuva pildi kui ka staatilise pildiga, kirjutan tekste, juhin loovust, hoian sotsiaalmeedial kätt pulsil, töötlen ja shoppan, helistan influenceritele kui vaja, käin kassidega kinos, koertega restoranis ja disainin sigadele autosid. Ainult trükki pole vist veel ette valmistama pidanud. 

Ka väljaspool palgatööd meeldib mulle tegeleda võimalikult paljude erinevate asjadega – pean juba üheksa aastat restoranientusiastide blogi nimega Näljane Nelik ja millegipärast teen ma ka magistrikraadi geenitehnoloogias. Ühesõnaga, elu ei tohi mitte mingil juhul igav olla.

Esiteks, soovin kandideerida TULI juhatusse selleks, et sinna juurde tuua natuke nooremat verd. Teiseks, tahaks ka ennast läbi TULI tegemiste arendada, sest olen kindel, et see pakub uusi väljakutseid. Ja viimaseks, aga enda jaoks kõige olulisemaks punktiks pean seda, et ma tahaks kuidagi aidata kaasa sellele, et meil oleks reklaamimaastikule sisenemas rohkem andekaid uusi ja noori reklaamitegelasi. Olles viimase paari aasta jooksul palju kokku puutunud noortega, nende õpetamise ja värbamisega reklaamiagentuuri, saan aru, et järelkasvu tase on küllaltki nõrk ja tunnen sellepärast muret.

Tiina Lepisk, MM Grupi turundusjuht

img 9437 2 3 2 e1677741631809
Tiina Lepisk.

Urmas Lilleorg, loovettevõtja

urmas lilleorg landscape foto
Urmas Lilleorg.

Olen hingelt insener. 1988. aastal lõpetasin Tallinna Tehnikaülikooli sildade ja teede insenerina, aga seda tööd ma kaua ei jõudnud teha, sest Nõukogude Eestis hakkasid 1980ndate lõpus puhuma uued tuuled. Kasutasin hetke ära ja asutasin oma esimese ettevõtte. 1989. aastal sündis kooperatiiv Harju Disainistuudio ja algas minu pikk aga põnev teekond loovettevõtjana, mis kestab senini.

Kogu selle perioodi ajal on minu põhiline fookus olnud erinevate loovettevõtete loomisel ja arendamisel. Täna olen jätkuvalt aktiivne partner ja kaasmõtleja Age, Divisioni ja Mixd Meedia tulevikuplaanide vormimisel ja elluviimisel. Lisaks olen kaasasutaja ja investorina tihedalt seotud nexd.com loodud unikaalse adtech teenuse globaalsete kasvuambitsioonidega. 

Viimaste aastate kriisid ja ebakindlus on muutnud loovinimesed tuleviku osas ärevaks. Praegusel hetkel on üliloluline keskenduda inimeste turvatunde tagamisele ja luua neile seninägematu kiirusega muutuvas maailmas uusi võimalusi arenguks. Mulle muutlikud ajad meeldivad. Inimesed on sellistel aegadel avatud uutele ideedele. 

TULI juhatuses võtaksin hea meelega enda kanda reklaamitööstuse jätkusuutlikuse ja selle tööstuse CO2 jalajälje vähendamise teema. Sellest ei saa peatselt üle ega ümber ükski turundaja maailmas – WFA Planet Plage, AD NET ZERO ja paljud teised initsiatiivid on selge vihje, et ka Eesti turundajatel seisab ees muutuste ja kohanemise aeg uue jätkusuutlikuse paradigmaga.

Keskkonnahoidlikud riigihanked ja kliimaministri olemasolu on esimesed konkreetsed märgid sellest, et nende teemadega tuleb tegeleda nüüd ja kohe.  

Kindlasti ei hoia ma eemale ka teistest TULIstest disikussioonidest, mille eesmärgiks on leida uusi jõukohaseid võimalusi arendada ja korrastada Eesti turundusmaastikku ning toetada loovettevõtlust.

Registreeri end koosolekule

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt