18.09.2023

Tulemuskonkurss TULImust toimub taas. Loe, mis on tänavu teisiti

Mullu esimest korda toimunud tulemuskonkursi TULImust avapauk on kahe nädala pärast, 2. oktoobril. Parimad tööd selguvad 9. novembril toimuval Making Sense konverentsil.

TULImusta konkurss saab stardipaugu 2. oktoobril.

Kui Kuldmuna keskendub loovusele, siis TULImusta fookuses on hoopis pikaajaline vaade, andmed ja efektiivsus. Võitjatena troonivad kõige võimsamate tulemustega projektid. Tugevate töödega on osalema oodatud nii brändide kui ka agentuuride esindajad. Olgu siis tegemist loov-, meedia-, üritusturunduse või PR-agentuuriga – kõik on teretulnud! Töid hindab valdkonna ekspertidest koosnev seitsmeliikmeline žürii, mille koosseisu avalikustame lähinädalatel. 

Eelmisel aastal esimest korda toimunud konkursile esitati 67 tööd ning kokku jagati välja 13 autasu, nende seas ka Grand Prix, mille võitis Agenda PR Apteeker Melchiori filmide kommunikatsiooni eest. Vaata kõiki võidutöid ning kogu tänavuseks inspiratsiooni! 

veebi tuli konverents 03 11 2022 harry tiits 3370 1536x864 2
Mullused võitjad. Foto: Harry Tiits

“TULImust tegi võimsa avapaugu ning sai palju positiivset tagasisidet,” sõnab konkurssi korraldava Turundajate Liidu tegevjuht Anniken Haldna. “Usun, et tänavu saadetakse veelgi rohkem töid. Oleme eelmist aastat põhjalikult analüüsinud ning teinud mõned muudatused, mis peaksid tööde esitamise kergemaks ja selgemaks tegema ning seeläbi võistlust veelgi paremaks muutma.” 

Mis on sel aastal teisiti? Siin peamised muudatused:

  • Kolmes kategoorias (brändikontakt, andmekasutus ja tulemusturundus) saavad osaleda tööd, mis on esmailmunud vahemikus 1. september 2022-1. oktoober 2023Esmakordselt on pikem vahemik positiivse muutuse kategoorias, kuhu on oodatud turundusprojektid, mis on loodud viimase kolme aasta jooksul (1. oktoober 2020-1. oktoober 2023), kuid mis on aktiivselt väljas olnud kindlasti viimasel aastal (1. september 2022-1. oktoober 2023). Nii saame tähelepanu anda pikaajalistele projektidele, sest nagu teada, ei toimu positiivne muutus enamasti üleöö või isegi mitte ühe aastaga. 

    Näiteks: positiivse muutuse kategoorias saab esitada projekti, mis pärineb 2020. aasta novembrist ning kus on viimase aasta jooksul turundustegevusi tehtud. Esitada ei saa projekti, mis pärineb 2021. aasta novembrist, kuid mis on näiteks pärast 2022. aasta augustit pausil olnud.
  • Tänavu on suurema fookuse all tööde vormistamine. Projektide esitamiseks ei ole kasutusel Defolio, vaid küsimustega ankeet, kus vastused peavad mahtuma kindla tähemärkide arvu sisse. Ainult nii on võimalik erinevaid projekte korrektselt omavahel võrrelda ja parim välja selgitada.
    Oluline on, et
    töö oleks vormistatud täpselt vastavalt juhendile. Tähtis on, et projektist paistaksid välja kõigi tööga seotud osapoolte rollid. Selguma peab, kes on töö esitaja, klient, loovagentuur, meediaagentuur ning vajadusel teised agentuurid. Täpse juhendi leiab tööd vormistama asudes juba keskkonnast.
  • Täpsustatud on ka kategooriate kirjeldused. Kõik ikka selleks, et oleks lihtsam otsustada, kuhu kategooriasse mingi töö kõige paremini sobib.

Kategooriad

TULImustale saab töid esitada neljas kategoorias. Igas kategoorias valitakse esimene, teine ja kolmas koht. Samuti antakse välja kategooriateülene Grand Prix.

  • Brändikontakt

Kategoorias hinnatakse, kui hästi on sihtrühmani viidud brändi kuvand, sõnum ja emotsioon. On oluline esile tuua, kuidas on õnnestunud võimendada brändi positsioneeringut ja väärtust, tugevdada sidet brändi ja tarbija või brändi ja ühiskonna vahel, kaasata sihtrühma ja/või luua positiivne (kasutaja)kogemus.

  • Positiivne muutus

Kategoorias hinnatakse turundustegevusi, mille tegelik mõju (kasu/muutus) avaldub enamasti pikaajaliselt. Need on näiteks sponsorlus- ja heategevuslikud programmid, lojaalsust parandavad tegevused, kestlikku tegevust ja jätkusuutlikkust toetavad projektid. Taoliste tööde puhul on raske saada koheseid tulemusi, samas on võimalik näidata seda, kuidas tegevust plaanitakse ellu viia ja kuidas mõõdetakse eri etappide edukust. 

Kandideerima on oodatud turundustööd, mis on loodud viimase kolme aasta jooksul (alates 1. oktoobrist 2020), kuid mis peavad olema aktiivselt väljas olnud ka sellel aastal (vahemikus 1. september 2022 kuni 1. oktoober 2023).  Nii on võimalik esile tõsta ja mõõta ka pikaajalisi projekte, mitte ainult viimase aja uusi tegevusi.

  • Andmekasutus

Kategoorias hinnatakse, kuidas tulenevalt andmeanalüüsist, uuringutest ja/või tarbija insight’idest on saavutatud edukad tulemused vastavalt seatud eesmärkidele. Siia alla sobivad kõik turundusprojektid, mille raames andmekasutus ja andmeanalüüs on toonud märkimisväärseid tulemusi või võimaldanud kampaaniat uuenduslikul ja innovaatilisel moel ellu viia.

  • Tulemusturundus

Kategoorias tunnustatakse projekte/lahendusi, mille käigus on saavutatud äri seisukohalt märkimisväärne kasv müüginumbrites, külastajate arvus, turuosas, täiendavas tulus jne. Saavutuse aluseks on käesolevate ressursside võimalikult läbimõeldud ja tõhus kasutamine (tulemused on saavutatud kiiremini ja/või väiksemate investeeringutega võrreldes konkreetse kategooria keskmiste näitajatega). Tulemus/muutus peab olema numbritega tõestatav ja üheselt mõistetav.

Ajakava

  • Tööde esitamine 2.-25. oktoober.
  • Finalistid selguvad 3. novembril.
  • Võitjad selguvad 9. novembril Making Sense konverentsil.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt