TULI uus liige Adovinci: välimeedias töötavad praegu suurepäraselt mainekujunduse kampaaniad
Inimesed ootavad praegu suhtlust, sealhulgas ka brändide ja ettevõtetega. Iga sõnum ei pea olema müügisõnum, ütleb välimeedia ostu-müügi platvormi Adovinci asutaja Kenneth Muuli. Loe intervjuud!
Teie kodulehel seisab, et Adovinci on eestlaste loodud ja eesti päritolu start-up, mis on pühendunud välimeedia automatiseerimisele ja optimeerimisele. Mille poolest te traditsioonilistest meediaagentuuridest erinete, mis osas sarnanete? Milliseid teenuseid te võrreldes meediaagentuuriga ei paku?
Adovinci näol on eelkõige tegemist välimeedia ostu-müügi keskkonnaga, meediaplaneerimise ekspertiisi me ei paku. See eristabki meid traditsioonilistest meediagentuuridest, kel on kompetentsi aidata klient ideest teostuseni. Meie tegeleme meediapindade ostu automatiseerimisega, inimeste elu lihtsamaks muutmisega. Meie klientide seas on ka meediaagentuure.
Kas pakute ka konsultatsiooniteenust? Või olete kuidagi oma teenused kuidagi sihtrühmade või kellaaja järgi paketeerinud – näiteks „noor pere“, „tudeng“, „spordisõber“, “ööloom” vms?
Eraldi konsultatsiooniteenust me ei paku, aga üritame võimalikult palju infot kasutajale kättesaadavaks ja lihtsasti arusaadavaks muuta. Idee osta välireklaami veebist on ju täiesti uus! Paljud meie kliendid on tõdenud, et nad poleks ilma meieta mõelnud välireklaami kasutamisele.
Uutel klientidel on sageli palju küsimusi ning kui nad meie poole pöörduvad, siis vastame nende küsimustele alati, aga eraldi raha selle eest ei küsi. Samas annab see meile suurepärase võimaluse saada vahetut tagasisidet kasutajakogemuse kohta. See info omakorda toetab meie arendustegevusi.
Kas kõik Eestis leiduvad välimeediapinnad on teie kaudu saadavad? Kas pakute ainult digiekraane või ka muid välimeedia pindasid?
Täna on meie platvormi kaudu võimalik pääseda ligi 850-le digiekraanile üle Eesti, mis on kõige laiem LED ja LCD ekraanide valik ühes kohas, koondatud kokku 12 eri pakkuja inventarist. Eesti digiekraanidest on meie platvormilt puudu veel vaid Megameedia ja Clear Channeli lahendused, kuid teeme ka nendega koostööd.
Praegu pakume Adovinciga tõesti ainult digiekraane, kuid lähiajal jõuavad ka klassikalised välimeedia lahendused meie platvormile. See võimaldab pakkuda suuremat katvust ka Eesti väiksemates linnades ja asulates.
Kas pakute ka uuringuid? Kuidas saab klient aru, kui suurt rolli mängis meediamiksis just välimeedia?
Veel mitte. Oleme siiani keskendunud sellele, et teha välireklaam kättesaadavaks, luua arusaadav ostu-müügi keskkond ja automatiseerida kogu see protsess.
Hetkel lähtume oma statistikas meediaomanike andmetest, kuid suhtleme ka oma klientidega aktiivselt, et andmetele konteksti lisada ja selgitame, kuidas neid andmeid tõlgendada. Samuti anname oma klientidele nõu, kuidas tulemusi hinnata ja kampaania mõju meediamiksile mõista.
Oleme läinud isegi sammu kaugemale ja peame ka Eesti ainsat välireklaami teemadesse süübivat eestikeelset blogi, et aidata välireklaami kasutajaid igal sammul. Näiteks leiab sealt nutikat lahenduse, mille koostöös Woltiga tegime – kuidas kampaaniast aktiivset tagasisidet saada.
Mida on koroonakriis inimeste liikumise osas muutnud? Mida peab praegu meediat planeerides arvestama?
Esimese küsimuse vastuseks annan hoopis lugejale väikese nipi: Google lahti, märksõnaks “COVID-19 Community Mobility Reports”. See on ligipääs Google’i meeletult suurele avalikule andmebaasile. Lehel olles veidi allapoole skrollides leiad otsinguvälja, kuhu sisesta “Estonia” – ja tiri see PDF endale arvutisse. Saad väga selge ülevaate, kuidas on koroonakriis inimeste liikumist muutnud. Liikluses on näiteks autoga liiklejate arv vähenenud oluliselt vähem, kui eelmisel aastal.
Mis puudutab praegu plaanide tegemist, siis peamiselt tuleks silmas pidada, et niipea, kui piirangud läbi saavad, tekib välireklaami osas ilmselt päris suur tunglemine. Siinkohal üks nipp veel – kuna autoga liiklejate arv on vähenenud oluliselt vähem, siis praegu on tegelikult suurepärane aeg saada väga soodsaid pakkumisi digiekraanidele.
Soovitan mõelda reklaam läbi lähtuvalt praegustest oludest. Tõenäoliselt on mõistlik kutsuda sihtgruppi hoopis veebipoodi, mitte füüsilisse esindusse (kui see üldse võimalik on). Suurepäraselt töötavad ka mainekujunduse kampaaniad. Inimesed ootavad suhtlust, sealhulgas ka brändide ja ettevõtetega. Iga sõnum ei pea olema müügisõnum.
Kuidas teil ettevõttena läheb? Kui palju teil kliente on ja kes teie teenuseid peamiselt tarbivad?
Meil läheb nii hästi, kui praegustes oludes minna saab. Tegeleme põhjalikult arendusega ja suhtleme aktiivselt klientidega (praegu on selleks kõige õigem aeg). Meil Adovincis on plaanid selged ja aasta alguses õnnestus ka veidi lisakapitali tõsta.
Startupi segmendile ehk veidi ebatavaliselt oleme üpris kannatlikud. Asjad ei juhtu üleöö. Näha on, et aeg meid hetkel soosib, kuna automatiseerimine on praegu aktuaalsem, kui kunagi varem. Samas ei tunne me mingit rõõmu, et turul keeruline aeg on. Peame ka meediaomanikega pidevat sidet, et neile parimal moel toeks olla ja ilmselt seetõttu on meil Eestis ka nende usaldus võidetud.
Tänaseks on meil kokku üle 130 kliendi. Kliendiks on meil reeglina väikese kuni keskmise suurusega ettevõte, mille tooted ja/või teenused on suunatud tavatarbijale.
Kas tegutsete ka Eestist väljaspool?
Peagi.
Mis on teie ambitsioon?
Luua globaalne välireklaami võrk ning anda väikese kuni keskmise suuruse ettevõtetele samuti mugav ligipääs välireklaami turule.
Tutvusta palun Adovinci tiimi. Kes sinna kuuluvad?
- Läbi tule ja vee: Kristo Epner – kaasasutaja ning turundus- ja kasvujuht
- Vanust redefineeriv Hanno Kindel – Adovinci Eesti juht
- Puhas disain, puhas disain, puhas disain: Mart Kingisepp
- Raamidest ja kastist välja mõtlev Christin Muuli – sisulooja ja disainer
- Maailma südamlikeim arendusjuht Külli Sarna
- Kohusetundest ja teadmistest pungil Raido Kurel – süsteemiadministraator ja arendaja
- Tulen, näen, lahendan: Erik Jürmann – full stack arendaja
- Ja mina ise, Kenneth Muuli – asutaja ja CEO
Miks otsustasite TULI-ga liituda? Millised on teie ootused ja kuidas soovite turundusvaldkonna arengusse Eestis panustada?
Teatud segmendis peab teatud kohtades esindatud olema, muidu on lootusetu saada nähtavust ja kontakte. TULI on selgelt ja järjepidevalt panustanud, et vastavalt enda missioonile päriselt ka „Valdkonda edendada, arendada ja parendada. Sütitada ja nõustada. Ühendada ja inspireerida. Mõõta ja tunnustada.” TULI näol on kahtlemata tegemist Eesti kõige sisukama turundusalase infoandmebaasiga.
Eestis soovime tarbijaid harida ja pühkida minema teatud pettekujutelmad klassikaliste meediatüüpide kohalt ning teha tööd tulemusi toovate meediamikside loomise nimel.
Intervjueeris: Silja Oja, TULI
Adovinci on alates märtsist 2021 Turundajate Liidu (TULI) liige.