11.05.2022

Töövarjupäev agentuuris Imagine\TBWA: ägeda töö taga on tohutu täpsus!

Tallinna Majanduskooli praktika raames sain TULI kaudu käia töövarjupäeval Imagine\TBWA reklaamiagentuuris. Täpsemalt sai minust vari Triin Mustjõgile, kes on seal projektijuht. 

Töövari Triin (vasakul) ja projektijuht Triin (paremal). Foto: Erakogu

Triinu tööpäev algab ametlikult kell 9.30, aga üldiselt alustab ta juba 1,5 tundi varem. Hommikul saabudes ootas köögis mõnus värskete pirukate lõhn. Tekitas kohe sellise koduse tunde. Võtame pirukad ja kohvi ning suundume avatud kontori keskkonda. Ruum on suur ja avar. Töötajad istuvad ühises suures ruumis ja on jaotatud tiimide kaupa. Triin tutvustab mind teistele ja samal ajal räägib, millised tiimid on kokku koondatud. Tema tiimis kokku neli inimest ja Triin juhib tiimi tööd. Tiimidel on kõigil nimed, nende tiim on JMKT -tuletatud siis eesnime tähtedest.

Väga täpne tööde jaotus

Istume Triinu laua taha ja kohe annab ta märku, et peab kiiresti vaatama üle tiimi liikmete päeva ülesanded ja paigutama sinna mõned projektid. Mina joon vaikselt kohvi ja vaatan, kui detailselt pannakase paika tiimiliikmete tööpäev. Triin planeerib oma meeskonna tööd kaheksa tunni täpsusega. Minu jaoks täiesti uus kogemus. Ausõna ei kujutanud ette, et reklaamiagentuuris käib nii täpne tööde jaotus. Juba tekkis nii palju küsimusi, aga vaikselt jälgin kõrvalt Triinu tegevust. Kui tööd on jagatud, tekib aega, et veidi jutustada.

Kohe tekkis küsimus, et mis põnevas programmis nad igapäevaselt toimetavad. Tuleb välja, et selleks kasutavad nad Scoro tööhaldustarkvara. Olen sellest palju kuulnud, isegi üks kursakaaslane töötas seal. Tore oli lõpuks seda kõike ka oma silmaga näha. Triin kiitis Scorot väga. Mainis, et ei kujutaks enam ettegi ilma selleta töötamist. Igati mugav ja hästi loodud programm. Uurisin, kas on veel mingeid programme või platvorme, mida ta igapäeva töös kasutab. Scoro ongi põhiline, aga kasutatakse veel klientidega Google Sheets’i ning majasiseselt Slack’i. 

Triinuga on nii mõnus jutustada. Temast õhkab sellist erilist rahu ja kohalolu. Kuidagi kohe tundub selline inimene, kellel asjad paigas – ta on korrektne ja väga töökas. Juba silmist on näha, et inimene armastab oma tööd. Tal on 15 aastat projektijuhi kogemust. Mulle meeldis see, et ta teadis juba 12. klassis, et läheb reklaamiagentuuri tööle. Selliseid inimesi kohtab harva, kes juba koolis teavad, mis on nende tee siin elus. 

Esmaspäevad ja reeded kodukontoris

Triin vastab veel kiirelt mõnedele e-kirjadele ja siis tuleb väike paus. Ja nüüd kuulen esimest korda nende agentuuri lahedast lähenemisest: neil on iga päev Scorosse planeeritud 45 minutit lõunat ja 45 minutit oma aega, mida nad saavad jaotada päeva peale ja ka see kuulub tööaja sisse. Lisaks rakendatakse tänu koroonale kogu tiimile kodukontori päevi esmaspäeviti ja reedeti. Mulle paistab see nii eluterve mõtlemisena. Aina rohkem väärtustavad Eesti ettevõtted töötajate heaolu ja tõstavad teadlikult oma inimeste tööõnne.

Triin mainib, et kodukontori päevad on midagi, mida kogu tiim väga kõrgelt hindab ja kõik on selle võimaluse eest väga tänulikud. Pausi ajal saame rääkida, mis on tema töös sellised erilised märksõnad või isiksuseomadused, mis igapäevaselt tööd tehes abiks tulevad. Triin peab tähtsaimaks empaatiat. Et kõik tunneks ennast hästi. Nii kliendid kui ka tema ja tiim. Täpsus, hea aja planeerimine, stressitaluvus, vastutustunne, ausus kliendi vastu ja muidugi väga detailne ja täpne info liikumine tiimi ja kliendi vahel. Kui need oskused kuskilt logisevad, ei saaks vist väga pikalt seda tööd teha. 

Jõuan veel uurida, mis traditsioonid on nende ettevõttes ja mida põnevat veel tehakse. Vahva on see, et sünnipäevalaps ei pea ise lauda katma. Temal on ikkagi tähtis päev ja seda tehakse tema eest. Kaks korda aastas on sellised mõnusad kick off´id kas siis metsas looduse rüpes või spaas. Kutsutakse mõni esineja või keegi endi seast teeb vabalt valitud teemal ettekande. Triin oligi alles teinud toreda ettekande empaatia teemal.

Sattusin varjupäevale väga õigel ajal. Nimelt oli neil kvartali kokkuvõtte koosolek. Selleks päevaks oli kaetud laud ja igal tiimil ette valmistatud ettekanne tehtud töödest. See oli põnev. Näha töid, mida agentuur on teinud. Ja oi kui palju tuttavaid projekte! Olen alati imetlenud Tallinna Kaubamaja turundusmaterjale. Minu suureks üllatuseks oli, et need ongi kõik loodud Triinu tiimi poolt. Neil oligi just pooleli Hooaja kataloogi suvenumbri esikaas. Tore oli kuulda selle loomise lugu ja näha neid andekaid inimesi selle kõige taga. Kindlasti vaatan seda kataloogi hoopis teise pilguga. 

Tähtis on hea sisend

Hästi huvitav on alati mõelda, kuidas suudab agentuur ikkagi tabada just kliendi mõtteid ja neid siis täpselt nõnda ka teostada. Triin ütles, et kõik toimib hästi, kui saad väga hea sisendi, kus on nüansid põhalikult ja väga hästi lahti seletatud. Briif peab olema kõikidele osapooltele arusaadav. Siis ei pea seda edasi-tagasi põrgatama. Vahel on projektijuhi ülesanne ka suunata või juhendada oma kliente, et nad oskaks saata ootuspärase sisendi.

Triin on hea meelega oma klientidele igapäevaste tööde mini-briifi põhja jaganud ja paljud on selle kenasti kasutusele võtnud. See on sujuva koostöö alus. Agentuuri eesmärk on tuua kliendile raha sisse, mitte mõelda, mis oleks lihtsalt äge või agentuurile meelepärane. Alati on boonusena juures see, kui klient tahab luua midagi täiesti teistsugust ja olla natukene out-of-the-box. Uute klientidega tehakse workshop’e, kus õpitakse üksteist tundma, ühiselt pannakse paika sihid ja brändi keel. Kliendi soovide tabamine on ülimalt oluline. 

Kõige selle suure töö kõrvalt on Triinul veel endal väga populaarne Instagrammi leht (@trinaika), mille sisu ta hakkas tootma koroona ajal ja see sai üllatavalt kiiresti populaarseks. Tema hobid on disain, sisekujundus ja hea toit. Lisaks on Triinul üks põnev omadus veel – ta loeb reklaamidele tekste sisse. Neil on endal agentuuris tütarettevõte ehk stuudio Syrr, kus saab mugavalt väikest lisatööd teha, kes soovib. Syrri olemasolu eest on Triin väga tänulik. Kontoris asuv stuudio teeb igapäevatöö kordades kergemaks.

Triin hoiab ka TULI tegemistel suure fännina silma peal. Ta osaleb võimalusel TULI korraldatud koolitustel ja seminaridel. Lisaks harutab ta alati TULI uudiskirja enda jaoks lahti, sest milline uudiskiri turunduses toimuvast saaks olla veel parem, kui on seda Turundajate Liidu uudiskiri. Triin on väga uhke, et viimaste aastatega on Turundajate Liidu tase ja sisu tõusnud väga kõrgele. Seda on küll rõõm kuulda!

Triinuga päev oli ülimalt põnev ja üllatav. Kuuldused glamuursest agentuuri tööst, mis olid aastate jooksul mulle silme ette maalitud, ei vastanud päris tõele. See töö on igati fun, aga selle taga on tohutu täpsus, aja oskuslik planeerimine ja suur tiimitöö. Töö, kus sa pead väga hästi tabama kliendi soove ja need ka ellu viima. Parim tasu on kliendi tunnustus! 

Triin Merisaar, TULI praktikant

Toimetas Kaarel Täll, TULI

Imagine\TBWA on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 95 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt