TULI TASKUHÄÄLING JA INTERVJUU | Tanel Lillepalu: meil väikese riigina on suur eelis olla teerajaja
TULI taskuhäälingu külaline on seekord agentuuri Jolos partner ja tegevjuht Tanel Lillepalu. Juttu tuleb üritusturundajate müütidest, kliendi-agentuuri koostööst, aga ka ürituste ärajäämistest, jätkusuutlikkusest ning pekki-minemise õhtutest. Artiklist leiad nii taskuhäälingu kui ka mõned mõtted intervjuust kirjalikus vormis.
Kuidas on usalduse ja vastutuse andmine üritusturunduse valdkonnas ajas muutunud: kui palju on neid kliente, kes annavad sisendi, kinnitavad pakkumise, avavad uksed ja siis teete teie kõik nullist 100ni valmis? Ja kui palju on neid, kes igapäevastesse detailidesse väga sekkuvad?
Usaldus on olemas. Vähemalt kui vaatame, kes on meie kliendid. Kui oleme teinud aastalõpuanalüüsi, siis näeme, et enamik klientidest on siiski meie püsikliendid, kellega aastaringi koostööd teeme. Meie ettepanek klientidele on alati rallit sõita: me võime juhtida ja nemad võivad olla kõrvalistujad. Või et mängime taksot, kus klient istub tagapingil. Mõlemad lahendused on võimalikud ja mõlemaid lahendusi kasutame, aga see esimene lahendus, kus usaldad kaassõitjat, kes ütleb, millisesse kurvi sõita, on tulemuslikum. Me pigem nõuame, et kliendid meiega koostööd teeksid. […]
Kas on mõni üritus, mis Jolosest sõltumata mingil põhjusel vahetult enne toimumist ära on jäänud? Kas on ka mingisuguseid selliseid, mis olete pidanud ümber planeerima? Ma ei pea siin jälle nüüd covidit silmas.
Oleme seal lähedal olnud ja pidanud palju tegema kannapöördeid teatud projektides, kus ei ole läinud nii nagu tahaks ja see muutus on ajakriitiline. Muide, meil on tiimis ka pekki-minemise õhtud, kus me räägime olukordadest, mis on juhtunud ja kuidas neist välja tulla. Aga need on asjad, milleks ei saa kunagi valmis olla.
Too palun mõned näited.
48 tundi enne üritust lendas maja katuselt telk ära. See oli talvine aeg ja kui torme võib ette näha, siis täpselt ei tea kunagi, milliseks ilm võib päriselt kujuneda. Selle tormi tõttu tundus ürituse toimumine võimatu. Oli tundide küsimus leida lahendus, et kas lähme B või C plaaniga edasi, mille peale me ei olnud isegi mõelnud. Kliendid ei taha üldjuhul üritust ära jätta, sest nad on ju 200 oma olulist koostööpartnerit või klienti kohale kutsunud ning neile midagi lubanud. Lisaks kõik need ettevalmistused. Ma arvan, et see ongi meie ülesanne, et sellest olukorrast välja tulla, aidata klienti koostööd tehes. Fakt on see, et üritus ei toimunud selle maja katusel, vaid hoone esimesel korrusel. Aga toimus.
Teine projekt oli suurüritus Rootsis. Kogu varustus, teenindav personal jm võetakse üldjuhul kaasa Eestist. Rootsi laev sõidab ainult teatud päevadel ja üks kord päevas. Mis juhtus? Meie rekka ei jõudnud Rootsi meist mittetulenevatest põhjustest. Taas oli meie roll leida loetud tundidega Stockholmist kõik uued vahendid. Ehitasime staadioni, mis oli mõeldud 1000 inimesele, täiesti teistmoodi. See ei olnud taas üritus, mida alguses mõtlesime, aga jällegi lahendus, mis toimis. […]
Kas sa oskad anda ka mingisuguseid häid soovitusi teie praegustele klientidele ja tulevastele, et mida ja kuidas paremini ning teisiti teha?
Need soovitused sõltuvad sellest, kes on su kliendid. Isiklikult arvan, et on raske anda soovitusi, et teeme rohkem üritusi, hübriid- või virtuaalüritusi. Peame arendama agentuuri-kliendi koostööd. Kui klient kaasab agentuuri, siis teatud osas usaldab teda, aga mõnes mõttes peab kaasama ka kliendi, et seda õiget tulemust saavutada. See ei ole lihtsalt nii, et siin on briif ja korralda meile üritus.
Ma näen, et see on läinud aastatega palju paremaks. Aga ma usun, et kui mõlemad pooled seda koostööd teadlikumalt arendavad, on tulemus parem. TULI-l on ka agentuuride briifimise juhendid ja eetikakoodeks, mis annab aimu, kuidas olla hea partner oma klientidele.
Tuleme roheteemade ja jätkusuutlikkuse juurde. Jolos on on teistest üritusturundusagentuuridest selgelt eristuv just fookuse ja suuna poolest ning hea sõnaga on teid välja toonud ka Rohetiigri eestvedaja Eva Truuverk. Jolos käis ka Rohetiigri Akadeemias suisa kogemusi omandamas. Mille poolest te täpsemalt eristute ja milline on teie strateegia?
See on hästi põnev valdkond. Hiljuti jagas Eesti Konverentsibüroo ka tunnustusi erinevatele projektidele ning üks tunnustus oli Tallinnas jätkusuutliku ürituse korraldamise eest eelmise aasta suvel Wise’ile.
Aga see töö ei ole juhuslik. Katre Kahre juhib meil jätkusuutlikkuse teemat ja tänaseks on Joloses see teema olulisel kohal olnud juba poolteist aastat.
Oleme hakanud mõtlema, et jätkusuutlikkus ei tähenda, et teeme midagi lihtsalt rohelisemalt, vaid pigem tähendab see seda, et teeme kõike kuidagi kestlikumalt, teeme seda tulevastele põlvedele. Täna oleme seisukohal, et Joloses võiksid olla meie pakutavad teenused nii jätkusuutlikud kui võimalik.
Vatrame jätkusuutlikkuse ja roheteemadest palju. Ja tõesti andis Rohetiigri Akadeemia meile arusaama, mida jätkusuutlikkus ja roheteemad üldse tähendavad. Meie eesmärk on, et kui klient tuleb meie juurde, siis me oskaks teadlikult öelda, et valige näiteks transpordiks selline lahendus – see võib olla kuus või 10 korda keskkonnasäästlikum kui autodega sinna üritusele minna. Väikesed sammud loevad. […]
Autor: Taivi Koitla
Toimetas: Kärt Tomp
Saadet juhtis Taivi Koitla. Salvestus toimus Worklandi stuudios 22.02.2023. Kuula täispikka saadet siit.