20.03.2024

10 isesorti küsimust Siirile kui tulivärskele Hable tegijale

Siiri Soosaar liitus loomingulise Hable tiimiga möödunud aasta lõpus, käe kõrval kogemustepagas Fraktalist ning Taevas Ogilvyst. Projektijuhina lennutab teda innukas mõte, et kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab. Teadagi on sel ametikohal tegutsevad spetsialistid nagu hunt kriimsilmad, kes teevad kõike ning peavad asja toimimiseks rakendama kõik oma kümme sõrme. Et Hables on unikaalsus märgilise tähendusega, vastas Siiri täpselt kümnele isemoodi küsimusele, et temaga tutvust teha.

Siiri Soosaar. Foto: Erakogu

Kui saaksid projektijuhtimisele kirjutada Wikipedia esimese lõigu, siis milline see välja näeks? 

Iga projektijuht kirjutaks selle lõigu erinevalt, sest projektijuhtide lähenemised on erinevad. Mina alustaksin mõttega, et projekti õnnestumine algab hästitoimivast meeskonnast ja tulemuse saavutamiseks on iga liikme panus oluline, olgu see suur või väike. Iga liige on väärtuslik. 

Milline on kõige tähtsam tööalane võit, mille oled saavutanud? 

Iga klient ja iga projekt on oluline, aga eks mõni koostöö on jäänud rohkem meelde kui teine. Näiteks mikroeelarvega Kartulifestivali korraldamine Tartus. Alatiseks jäävad meelde minu tiimiliikmed, kes terve päeva trepikojas kartuleid keetsid. 

Või Start Up Wise Guys brändikeele loomine – just see, kuidas klient on selle brändingu tõesti omaks võtnud ja seda ise edasi arendanud. Ehk lõime kliendile väga toimiva brändikeele! 

Mida sina nimetaksid turundusäparduseks? 

Äpardusi juhtub meil kõigil, oluline on nendest õppida, et need tulevikus ei korduks. Äpardust tuleks võtta kui võimalust, mida saab positiivses võtmes ära kasutada. 

Sajandi küsimus — kas tehisintellekt teeb tulevikus turundajate töö ära?

Mina usun tehisintellektiga suuremasse koostöösse, aga inimfaktor ei kao kuhugi. 

Kui saaksid koostööd teha ükskõik millise maailma brändiga, mis bränd see oleks ja miks? 

Enne, kui väljapoole vaadata, on ka kohalikul turul veel mitmeid brände, kellega tahaks koostööd teha. Seda just selliste kodumaiste brändidega, kes tahavad reaalselt hästitoimivat asja ja kelle soov on päriselt tulemusi saada.

Hea koostöö saab alguse kliendi soovist, vajadusest ja julgusest astuda kastist välja, eristuda. Muidugi on vaja ka usaldust. Teame ju väga hästi, kui raske on oma bränd kellegi teise kätte anda, aga läbi täieliku usalduse sünnivad ka kõige paremad tööd. 

Samadel põhimõtetel valmis eelmisel aastal meie sulest Nutriesti brändikeel, pakendid ja veebileht, mis on lisaks kiidusõnadele toonud kliendile ka reaalset tuntavat müügiedu. 

Milline kampaania on sulle eriliselt silma jäänud ning mis selles kampaanias just sinu jaoks tähelepanuväärne oli? 

Minu jaoks üks meeldejäävamaid on olnud Melbourne Metro Train’i kampaania “Dumb ways to die”. Tegu oli sotsiaalkampaaniaga, mille eesmärk oli tõsta inimeste teadlikkust turvalisusest rongide läheduses. Tegu on keerulise valdkonnaga, mille puhul antud eristuv lähenemine töötab. 

See on siiani üks enimõnnestunud sotsiaalkampaania, mille videol on 10+ aaastat hiljem Youtube’is üle 300 miljoni vaatamise ja see number koguaeg kasvab. Kampaania edu ei lõppenud selle ühe videoga, vaid arenes edasi ja on siiani päevakohane. Loomingulise inimesena on hea näha, et loodu ei ole vaid ühekordne, vaid areneb ajas edasi. 

Kujuta ette, et saad õhtusöögile viia ühe oma ala spetsialisti, keda fännad. Millise valdkonna tipptegija õhtustama kutsuksid? 

Erinevate valdkondade inimesed inspireerivad mind erinevalt, aga viimase aja töökohustustest tulenevalt tahaksin hetkel vestelda rahvusvaheliselt ärijuhtimise alal tuntud kõnelejaga Simon Sinek’iga. 

Minu silmis on tegu tohutult inspireerivad inimesega, kelle mõtteterad aitavad luua selgust selles, miks me üldse midagi teeme. Eks me kõik oleme kuulnud tema mõttetera –  “Working hard for something we don’t care about is called stress. Working hard for something we love is called passion.” (“Kui töötame millegi nimel, millest me ei hooli, on see stress. Kui töötame millegi nimel, mida armastame, on see kirg.”) 

Mis on sinu salajane talent, millest enamik inimesi ei tea? 

Kas see just salajane talent on, aga kuna olen juba noorest peale hästi palju erinevate pallispordialadega tegelenud, siis tänu sellele on mul väga täpne käsi, millest on mul näiteks praegu tennisemängus päris palju kasu. Seda kinnitavad ka raamaturiiulis olevad 4 väikest karikat eelmisest aastast. 

Kui sa tööd ei tee, kuidas laed oma patareisid? Kirjelda oma ideaalset vaba päeva!

Iseenda liigutamine on minu jaoks parim lõõgastumine. Näiteks mõned nädalad tagasi käisin sõpradega Prantsusmaa Alpides lumelauatamas. Päike, lumised mäed ja külm mullijook. Parim puhkus talvel oma akude laadimiseks. 

Mis on kõige tähtsam õppetund, mille oled saanud? 

Usalda alati oma sisetunnet – ja seda kõiges!

Autor: Hable

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt