20.04.2021

TULI SEO partner on QQQ

TULI SEO-d teeb agentuur nimega QQQ, lähemalt räägivad uudistesaidi otsimootorile optimeerimisest Merilin Kukkur ja Meelis Vill.

Merilin Kukkur
QQQ agentuuri SEO spetsialist Merilin Kukkur

SEO pole vaid e-poodide ja e-äride ala – see on vajalik kõigile, kes võitlevad internetis lugejate ning ostjate tähelepanu pärast. Ka meie, Turundajate Liit ehk TULI, soovime saada oma lugudele suuremat kõlapinda ning vastata kõikidele nõuetele, mida peamiselt Google, aga ka Bing jt otsimootorid veebitegijatele soovitavad, et leitavad olla. SEO töötajad pole enam poodide ja teiste veebis müüvate ettevõtete privileeg, vaid ka uudisportaalide ajakirjanike kõrvale on tekkinud SEO spetsialistid.

Kui reklaamikampaania tellimiseks minnakse reklaamiagentuuri ja rehvide vahetamiseks rehvitöökotta, siis veebilehe optimeerimiseks tuleb pöörduda SEO spetsialistide poole. Seepärast palkaski TULI endale tööle SEO agentuuri QQQ

QQQ agentuuri SEO spetsialist Merilin Kukkur kirjeldas, mis pilt TULI-s vastu vaatas: “Huvipakkuv sisu on ülioluline! Mida huvitavama ja lugeja jaoks relevantsema sisuga veeb on, seda kõrgemale see otsitulemustes jõuab. TULI lehega polnud ses mõttes muret, sest uusi lugusid tuleb TULI-sse juurde iga päev. Tavalise ärikliendiga on peamine mure see, kuidas saada veebi sisu kiiremini uuenema – kes kirjutaks uusi artikleid just nendel teemadel, mis pakuvad huvi just otsingumootoris otsijale. Nii keskendusimegi TULI puhul pigem tehnilisele SEO-le, et otsingumootoritel oleks lihtne kogu loodud sisu üles leida ning info oleks masinatele mõistetav ja lihtsasti indekseeritav. Suure veebiportaali puhul on üheks SEO osaks teksti lugemise ja vaatamise mugavaks tegemine, mis tähendab, et veeb laeb kiiresti, pildid on optimeeritud ja tekstid liigendatud nii, et pilk haaraks kogu vajamineva hetkega.”

Meelis Vill
Meelis Vill

QQQ agentuuri SEO strateeg Meelis Vill lisas, et maailmatasemel uudisportaalide SEO case study’sid on põnev jälgida, sest mingist hetkest võib suur tekstimaht osutuda hoopis takistuseks ning otsingumootoril on keeruline olulist ebaolulisest eristada. “Eriti hulluks läheb olukord siis, kui portaal plaanib oma varasemalt CMSilt uuele kolida ja need mustmiljonid artiklid on vaja uuele veebihaldussüsteemile ümber tõsta,” rääkis Vill.

Väike selgitus, mis on SEO

Väga lihtsustatult öeldes on SEO (Search Engine Optimization) ehk otsingumootoritele optimeerimine võistlus veebilehtede pidajate ja otsingumootorite vahel. Otsingumootorid tahavad, et internetist leitaks hästi üles vajalik sisu. Kodulehtede haldajate huvi on olla otsitulemustes võimalikult kõrgel positsioonil, hoolimata sellest, kas sisu ja tooted on huvitavad ja vajalikud. Otsingumootorid on otsitulemuste parandamiseks andnud webmaster’itele mõningaid vihjed, kuid see on vaid jäämäe veepealne osa. Suur osa teadmistest avastatakse katse-eksituse meetodil. SEO on kiiresti muutuv valdkond – paari aasta tagune tarkus ja nipid ei pruugi enam tänasel päeval kehtida. Seepärast ongi oluline võtta appi kogenud SEO spetsialist, kes teab, mis toimib ja mis mitte, sest legende ja valeinfot ringleb SEOs meeletult palju.

Miks hakkas TULI SEO-ga tegelema? 

Anniken Haldna
Anniken Haldna

Anniken Haldna TULIst selgitab, et reklaami ja turundusega tegelevad ettevõtted on kõik konkurentsis tähelepanu pärast. “Turundamisest otsingumootorites on juba aastaid räägitud, rumal oleks mitte uskuda SEO spetsialistide juttu ning uskuda ja loota, et Google, Bing jt otsingumootorid meid mingitel teistel alustel avastaksid ning indekseeriksid. Tahame pakkuda Eesti parimaid turundusuudiseid ja soovime, et turundusinimesed leiaksid meid lihtsasti ja esimesena,” rääkis Haldna.

Kes seisavad QQQ taga? 

QQQ on kümmekond aastat tagasi loodud SEO firma, mille juht on Meelis Vill, kes on osalenud mitme reklaamiagentuuri töös, pidanud ise veebiagentuuri, juhtinud reklaamimüüki Delfis ja Smartadis. QQQ on teinud SEO-d ja töötanud paljude TULI liikmetega nagu Stockmann, Telia, Ellex, Jolos, Credit24, Funderbeam ja Balbiino. Aidanud mõelda kaasa ja viia ellu Velveti, Divisioni ja MIXDi klientide digiplaane.

Toimetas: Silja Oja, TULI

Kõik uudised