01.06.2021

Saa tuttavaks TULI uue juhatuse kandidaatidega

Turundajate Liidu (TULI) juhatusse valitakse 8. juunil toimuval üldkoosolekul 10 kandidaadi seast 7 liiget. Juhatuse volituste tähtaeg on 2 aastat. TULI eelmisest juhatusest kandideerib uuesti 4 liiget. Vaata, kes kandideerivad TULI juhatusse ja tule anna järgmisel teisipäeval hääl oma lemmikute poolt!

Tutvustame aastateks 2021–2023 TULI juhatusse kandideerivaid inimesi tähestiku järjekorras:

Eha Talvist-Reinsalu. Foto autor: Jake Farra

Eha Talvist-Reinsalu

SEB Panga Balti brändi- ja jätkusuutlikkuse juht

Miks ma sobin TULI juhatusse?

Pikaajaline kogemus – olen turunduses töötanud pea 20 aastat. Fookus on olnud brändingul ja strateegial, kuid suudan suure pildi kõrval näha ka detaile.

Võimekus katta turunduskommunikatsiooni erinevaid aspekte – mu esimene haridus on eesti filoloogia ja tekstitoimetus ning esimene töökoht oli ajakirjas Stiil toimetajana. See on andnud mu tööelule suurepärase aluse. Olen segu turundusest ja kommunikatsioonist, brändingust ja ettevõtte jätkusuutlikkuse teemadest.

Tean nii kliendi kui ka agentuuri elu – minu kaheks pikaajaliseks töökohaks on olnud SEB Pank, kus olen kokku töötanud u 10 aastat ning turundusagentuur Havas (omal ajal liitusin küll Idea Groupiga), kus töötasin 7 aastat. Olen endale lubanud, et hoian alati meeles, kuidas neist kahest poolest saab kokku tervik ja annan enda panuse „meie“ tunde tekkimiseks.

Olen ambitsioonikas, tulemustele orienteeritud, suure töövõimega ning saan väljakutsetega hästi hakkama. Õnneks olen aastatega muutunud ka rahulikumaks ja hindan järjest enam meeskonnatööd.

Miks ma soovin TULI juhatusse?

Isiklik põhjus: mu lapsed said just 4-aastaseks ning nüüd on õige aeg nn varjus töötamisest välja tulla ning uuesti aktiivseks hakata. Tahan oma aju rohkem rakendada ja täiskasvanutega tarka juttu ajada.

Üldisem põhjus: aastatega on kokku tulnud päris palju kogemusi, mida sooviksin nüüd edasi jagada ja teha midagi kasulikku meie turunduskommuuni heaks. Usun meeskonna jõusse ning kui juhatuses saab kokku tiim, kuhu mina sobiksin, siis olen valmis paljutki ära tegema.

Helen Roonet

Helen Roonet

Imagine\TBWA agentuuri juht ja partner

Olen töötanud valdkonnas tänaseks üle 20 aasta, millest viimased 10 aastat juhina. Naudin väljakutseid ja keerulistes olukordades lahenduste otsimist ning üldpildi korrastamist. Suvisel perioodil meeldib asendada projektijuhte, et mõista ning leida parimaid lahendusi igapäevatöös. Enda tugevuseks pean kindlasti süsteemsust, organiseeritust ja ajaplaneerimise oskust. Igapäevaselt töötan koos ning puutun kokku tihedalt \TBWA keti teiste maade tiimidega. Kandideerin uuesti juhatusse, sest soovin alustatud projektid lõpuni viia ja seista valdkonna arengu eest.

Ivo Kallasmaa

Ivo Kallasmaa

PR strateeg, kommunikatsioonibüroo Dalton asutaja

Olen enam kui kümme aastat olnud tegev turunduses ja kommunikatsioonis, nendest viimased 8 aastat olen olnud pühendunud kommunikatsioonibüroo Dalton arendamisele. Kuna olen näinud igapäevaselt turundussektorit, kutsuti mind enam kui 4 aastat tagasi ETKALi juhatuse. Nelja aasta jooksul TULI juhatuses on väga palju muutunud ning väga palju asju on ellu viidud. Täna oleme jõudnud pea saja liikmeni, meil on väga kiirelt kasvav uudisteportaal, oleme uuendanud Kuldmuna nii, et sel aastal on laekunud juba pea tuhat tööd, mis taaskord tähistab uut rekordit, lisaks oleme liitnud kokku kõik turundajad ja kasvanud liiduks, kuhu kuulub kogu sektor.

Selle pealt ei saa stabiilselt seisma jääda, vaid palju suuri ideid ja tegevusi on veel tegemata ning ma näen mitmeid asju, mida turundussektorile selleks ka pakkuda. TULI juhatuse töö ei ole kerge, see on tasuta töö millegi arvelt ning see on koht, kus väiksemagi eksimuse korral võib tulla suur kriitika. Minu sooviks TULI juhatuses on viia täide mitmed visioonid, mis on hetkel pooleli jäänud ja lisaks pakkuda tulevases juhatuses vana liikmena stabiilsust.

Katriin Hunt

Katriin Hunt

Elamusstuudio projektijuht

Kirglik üritusturundaja ja südames maailmapäästja.

Olen tegev Elamusstuudio projektijuhina ja andnud väärtuslikku sisendit ning nõu Kuldmuna gala taasloomisel.

Kandideerin juhatusse eesmärgiga suurendada TULI liikmete vahelist koostööd. Üritust üksi ei tehta ja sama kehtib ka maailmatasemel turunduse kohta.

Martin Rauam
Martin Rauam

Martin Rauam

Üritusturundusagentuuri Jolos partner ja loovstrateeg

Olen üritusturunduses möllanud juba rohkem kui 12 aastat ja kõiki selle aja sisse mahtunud põnevaid asju siin vist peegeldada ei jõua. Mulle on usaldatud viimasel kahel aastal TULI juhatuse liikme koht ja see on olnud päris seiklusrikas teekond. Tulin juhatusse eesmärgiga tegeleda TULI kui organisatsiooni kasvatamisega ja turundusmaailma mõju suurendamisega ühiskonnas. Selgelt on minu mandaat rohkem üritusturunduse poole kaldu, kuna esindan selle sektori teemasid. Kuna ka TULI-s endas on palju üritustega seonduvat toimumas, siis leian, et sarnase kogemusega inimene peaks juhatuses olema.

Hakkasime tegelema TULI-s mitme teemaga korraga (töögrupid jms), kuid siis tuli koroonakriiis ja see võttis suure osa tähelepanust. Minust sai paratamatult (üritus)turundusmaailma ja riigi vahelise suhtluse kõneisik. Proaktiivse suhtlusega oleme vaatamata oma väiksusele palju saavutanud. Meid on ära kuulatud ja kaasa mõeldud nii ministeeriumide kui ka peaministri tasemel, meedias, teistes erialaliitudes ja riigiasutustes. Võimalusel on meie ettepanekutega arvestatud, meie sektor on saanud osa ka mitmest toetustest ja meie suhtluskanal riigiga on sisse töötatud.

Hädasti oleks vaja tegeleda hangete teemaga, TULI akadeemias näen suurt tööpõldu, paljud TULI üritused ootavad starti. Olen väga uhke selle üle, et Turundajate Liidul on palju uusi liikmeid ja igapäevaelu käib aktiivselt. Kui alguses arvasin et kaks aastat ühiskondlikult kasuliku tööd on piisav, siis hetkel on tunne, et koroonakriisi tõttu ootele jäänud liidu algatused vajavad käimalükkamist – sellepärast kandideerin ka uude juhatusse.

Kert Aavik

Kert Aavik

Agentuuri La Ecwador meediajuht

Turundusvaldkonnas hakkasin aktiivsemalt tegutsema Rocca al Mare kooli 10. klassi õpilasena, mil asusin kooli kõrvalt veebilehti haldama, neist suurim ilm24.ee. Mind köitsid digimaailma võimalused ja uued lahendused. Üheksa agentuuriaasta jooksul olen läbi käinud mitmeid positsioone alustades praktikandist ja arendajast ning lõpetades digistrateegi ja meediajuhina.

Inimesena hindan kõige rohkem usaldusväärsust ja inimestevahelisi suhteid ning suhtlust, seda nii eraelus kui ka tööl. Reklaamialal töötades näen igapäevaselt, et see on kõige olulisem. Kui klientide või partneritega puudub omavaheline klapp, elementaarne kommunikatsioon, usaldus, mõistmine ja läbipaistvus, ei kanna ka töö suuri vilju.

TULI juhatusse soovin kandideerida just sellepärast, et tuua värskust ja uut maailmavaadet. Kuna meie meediamaastik on paraku väga väike, on minu sooviks arendada rahvusvahelisi koostöid ja võimalusi, et meie turundusvaldkond ja selle võimalused areneksid. Kui kõrvutada kodumaist turgu teiste riikidega, siis julgen väita, et meie tase ning võimekus on väga kõrged, kuid ägedad ideed ning lahendused ei jõua tihtilugu realiseerimiseni teatava „mugavustsooni“ pärast. Me peaksime julgema teha eristuvat ja põnevat nii endale kui ka reklaami tarbijatele, mitte tootma „müra“, mis demotiveerib nii tarbijat, risustab meediaruumi kui ka devalveerib brände.

Mailis Timmi

Mailis Timmi

Agentuuride Havas Creative ja Havas Communication juhatuse liige ning tegevjuht

Olen tänavu 25. sünnipäeva tähistava turunduskommunikatsiooni valdkonna ettevõtte Idea AD juht, mille alla kuuluvad reklaamiagentuur Havas Creative ning Aasta PR-agentuur 2020 Havas Communication. Esindame Eestis üht maailma suurimat turundusagentuuride gruppi Havas, mis loodi aastal 1835 ning mis tegutseb enam kui 110 riigis üle maailma. Havasi sõsarettevõteteks on grupi tasandil veel näiteks Universal Music, Gameloft, Canal+ ja mitmed teised rahvusvaheliselt tuntud brändid.

Ise olen kommunikatsioonivaldkonnas tegutsenud 17 aastat, millest poole olen pühendanud suhtekorraldusele ning teise poole reklaamile ja turundusele.

TULI juhatuse töösse olen valmis andma oma panuse, luues läbi Havasi ja Vivendi gruppide rahvusvahelisi kontakte ning aidates kaasa sellele, et TULI alt saaks toimuda taas inspireerivad ja vaadet avardavad Making Sense rahvusvahelised konverentsid.

Olga Peresild. Foto: Allan Leppikson

Olga Peresild

Meediaagentuuri MediaCom Estonia tegevjuht

Töötan maailma ühes suurimas turundus- ja kommunikatsioonivõrgustikus MediaCom alates 2013. aastast.

Mulle meeldib üks Rahm Emanueli tsitaat – „Iial ei tasu raisku lasta korralikku kriisiaega, sest see on suurepärane võimalus teha midagi, mida varem teha ei saanud”.

Viimasel ajal on palju kõlapinda leidnud teema, kas ja kuidas normaliseerub meie elu pärast pandeemiat. Eesti meedia- ja turunduskommunikatsiooni agentuuride vaatevinklist ei soovi ma üldse, et olukord taastuks selliseks, nagu varem. Enne pandeemiat seisime silmitsi teistsuguse kriisiga. Kriisiga, kus kadusid ettevõtete eesmärgid ning muutusid väärtused. Konkurents turunduskommunikatsiooni agentuuride vahel oli niivõrd tihe, et see viis agentuurid hinnasõtta. Selline olukord ja käitumismuster ei ole aga jätkusuutlik. Usun, et on viimane aeg keskenduda diskussioonidele ja tegevustele, mis aitavad uuendada, viia edasi ja kasvatada väärtusi turunduskommunikatsiooni valdkonnas. Ma tõesti usun, et selle eesmärgi nimel üheskoos töötades suudame alustada uue ja jätkusuutliku peatükiga.

Patrik Kupenko

Patrik Kupenko

Agentuuri MIXD looja ja CEO

MIXD on loovusega võimendatud digiagentuur, mis on viimasel paaril aastal TULI-ga paraleelselt jõudsalt kasvanud. MIXD-i integreeritud teenus ühendab ühte strateegilisse raamistikku loovuse, meedia ja veebiarenduse planeerimise ja teostuse. MIXD on osa Gravity Grupist koos Divisioni ja Age Creative’iga.

Kes ma olen?

Olen TULI kontseptsiooni üks loojatest ja elluviijatest. Juhatuse Liige aastast 2017.
EAS-i ettevõtluse mentor ja coach aastast 2016. Mul on magistrikraad juhtimises ja turunduses ning oma karjääri jooksul olen ta juhtinud nii loovagentuuri kui ka meediaagentuuri. Samuti olen osalenud startupi NEXD (nexd.com) loomises. Mul kogemusi ka kliendi poolelt ning e-kommertsis ettevõtjana.

Minu tugevuste hulka kuulub valdkondade (loov, meedia, digi, produktsioon, turunduse juhtimine) tunnetus ning digiprotsesside mõtestamise ja juhtimise oskus. Samuti üldine juhtimise ja keeruliste situatsioonide lahendamise võime.

Miks kandideerin TULI juhatusse?

TULI tegemised on mulle väga südamelähedased. Neli aastat tagasi seatud eesmärgid tundusid tol korral äärmiselt ambitsioonikad: tuua kokku agentuurid ja turundajad, luua uus ja sisukam valdkonnameedia platvorm ning muuta Kuldmuna veelgi suuremaks. Sellel aastal tuli maagiline 1000 tööd täis! OK, peaaegu 🙂 Lisaks kasvatada organisatsiooni ennast. Täna on TULI liikmeid 3-4 korda enam kui ETKAL-ga alustades.

See töö on olnud tegelikult väga raske. On tulnud nuruda sõpradelt sponsorraha Kuldmunale, panustada lisaks tööle ka ise sponsorina, korraldada üritusi, kirjutada artikleid jne. Ma usun, et kõik kes turunduse vallas ühel või teisel viisil toimetavad, on TULI arengut märganud. See on olnud põnev teekond ja olen saavutatu üle väga uhke!

Järgmiseks perioodiks kandideerimist kaalusin väga tõsiselt. Mulle on oluline, et see ei oleks tühi istumine. Et oleks nii väljakutset kui ka põnev teekond. Tunnen, et täna on mind juhatusse vast isegi kõige rohkem vaja ning tahe kõike edasi teha on samuti tugev. Tugev digistrateeg peaks kindlasti olema igas meeskonnas ja kindlasti ka TULI järgmises juhatuses.

Sooviksin astuda järgmisi samme TULI meediaväljundite kasvatamisel, et viia TULI uuele tasemele. Peame viima turunduse juhtide lauale ning näitama selle väärtust.
Samuti on tarvis ellu viia kogu turunduse ajalugu ehk Kuldmuna arhiiv tänapäevasesse vormi ja teha see kõigile kättesaadavaks. See on meie ajalooline mälu ja uute põlvkondade inspiratsiooniallikas. Lisaks vajavad Eestis korraldatavad konkursid, sh Kuldmuna, uut tehnilist platvormi.

Usun, et ka minu ajalooline mälu TULI juhatuse liikmena on väärtus omaette. Aja jooksul on juhatuses ja tegevtiimis inimesed vahetunud ning ikka tekib oht vanu ämbreid kolistada. Siis on hea, kui on olemas keegi, kes vanad dokumendid üles leiab või kommenteerib, miks asi ühte või teist moodi kunagi sai tehtud.

Lisaks räägib minu kasuks võime meeskonda tasakaalustada ja lahenduse poole juhtida. Oma otsustes ja ideedes suudan laiema spektriga arvestada ning seeläbi laiemat ringi TULI liikmeid esindada.

Kuna töö peab olema ühtlasi hobi ja vastupidi, siis korraldan augustis ka TULI Tenniseturniiri, mis on kõigile liikmetele tasuta. Loodan, et sellest saab tore traditsioon.

Siim Nikopensius

Siim Nikopensius

Loovjuht & partner loovagentuuris Optimist Creative

Miks ma kandideerin TULI juhatusse?

Viimane erakordne aasta on kinnistanud minu veendumust, et asjade seisuga ei tasu ära harjuda. See, et kõik muutub, on elu osa ja meie sektori kindel reaalsus. Ja see on hea, sest ebamugavus hoiab värskena ning aitab kasvada. Loodetavasti seekord nii minul, Turundajate Liidul kui ka kõigil selle liikmetel.

Ma ei tule juhatusse aega viitma ega enda persooni upitama. Minu eesmärk on panustada valdkonna arengusse ning Eesti agentuuride ja brändide konkurentsivõime tõstmisesse maailmas. Olen valmis sellesse aega ja energiat panustama ning tahan paari aasta pärast tehtule tagasi vaadates tõdeda, et oleme sel teekonnal suure sammu edasi astunud.

Toon endaga kaasa mõtteviisi, kus on olulisel kohal erialane areng, taju säilitamine päris eluga, julgus võtta vastu raskeid (aga õigeid) otsuseid ning populismi vältimine. Loodan enda kõrvalt leida ambitsioonikaid, empaatilisi inimesi, kellele meeldib nende töö ja kes ei taha jääda rongist maha.


TULI juhatus kutsub liidu liikmeid korralisele üldkoosolekule, mis toimub teisipäeval, 8. juunil kell 15:00–17:30 PROTO Avastustehases.

Seekordsel üldkoosolekul valitakse TULI-le uus juhatus. Vastavalt liidu põhikirjale on kõigil liikmetel õigus kandideerida või esitada oma kandidaat TULI juhatusse.

Juhatuse valivad TULI liikmed üldkoosolekul, iga kandidaat saab koosolekul sõna enda lühitutvustuseks.

Juhatusse valitakse kokku 7 liiget, kellest kuni 5 on agentuuride esindajad ja kuni 3 brändide esindajad. Juhatuse volituste tähtaeg on 2 aastat. Juhatus koguneb igal neljapäeval kell 8:30-10:00.

TULI liige, registreeri end üldkoosolekule SIIN!

Silja Oja, TULI

Kõik uudised