Rimi: tänu uuele 100% paberist pagaritoodete kotile säästame aastas 14 tonni plastikut
Asendasime vanad plastikust aknaga pagaritoodete kotid 100% paberist kottide vastu ning säästame sellega 14 tonni plastikut aastas, sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats.
„Varem kuulusid meie pagaritoodete kotid segapakendi hulka, sest neil olid kilest aknad. Nüüd on pakendite arendusega sinnamaani jõutud, et saadaval on ka läbipaistvast paberist aknaga paberkotte,“ lausus Katrin Bats. „Tänu uuele pakendile hoiame ainuüksi Eestis kokku aastas 14 tonni plastikut ning kogu Baltikumi peale moodustab see 70 tonni (Lätis 43 ja Leedus 13), mis on väga suur samm veelgi puhtama keskkonna poole.“
„Seoses õhukeste kilekottide tasustamisega alates selle aasta veebruarist oleme kvartaliga juba kokku hoidnud 3 tonni plastikut, seega aastaselt moodustab see 12 tonni lisa kokkuhoidu plastiku arvelt. Koos paberkottide uuenduse ja kilekottide hinnastamisega hoiame Eestis aastas kokku 12+14 ehk 26 tonni plastikut,“ rääkis Bats. „Muuhulgas otsime pidevalt ka keskkonnasäästlikke lahendusi oma kauplustes kasutatavatele pakenditele.“
Katrin Batsi sõnul on see hea näide sellest, et pakenditööstuses käib innovatsioon täie hooga. „See väike muudatus hoiab nii palju plastikut kokku. Segapakendi vähendamine peaks olema täna kõikide tootjate ja kaupmeeste üks suurimaid eesmärke. See on sorteerimise seisukohalt väga hea samm, sest teeb inimestele sorteerimise oluliselt lihtsamaks ja tõstab tõenäosust, et inimesed pakendite käitlemisega üldse tegeleda viitsiksid,“ lisas Bats.
Rimil on plastikustrateegia, mille eesmärk on tagada, et aastaks 2022 oleks kõik kaupluste pakendid kergesti taaskasutatavad ning aastaks 2030 ühtlasi ka ainult taaskasutatavast materjalist toodetud.
Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Gruppen AB. Rimi tugevuseks on tervislik kaubavalik, kvaliteetsed puuviljad ning mitmekesine omatoodete sortiment. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 276 kauplust, sealhulgas 87 hüpermarketit (neist 17 Eestis), 67 supermarketit (neist 19 Eestis), mini Rimisid 101 (neist 45 Eestis), ekspress Rimisid 20 (neist 3 Eestis) ning 1 odavmüügikauplus Lätis. Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.
Rimi on Turundajate Liidu (TULI) liige.
Silja Oja, TULI