08.05.2023

Reddit – kogukonnapõhise turunduse kullasoon

Globaalselt juba pikalt esirinnas olnud Reddit on viimastel aastatel ka Eestis tugevalt kanda kinnitanud ning tänaseks on platvormil üle 430 000 kohaliku kasutaja. Vaatamata siinse kogukonna pidevale kasvule on platvorm veel Eesti turundajate seas avastamata maa. Kuidas Redditis reklaamtegevus käib, rääkis Httpool Eesti Redditi ja TikToki kliendipartner Karl Trepp.

Karl Trepp. Foto: Erakogu

Diskussioonile ja tugevale kommuunitunnetusele ülesehitatud Reddit tegi koroonapandeemia ajal hüppelise kasvu. Kui 2019. aastal oli platvormil kasutajaid ligi 500 miljonit, siis 2021. aastal ületas kasutajaskond miljardi piiri. Sarnaselt globaalsele trendile toimus samal ajal ka hüppeline kasutajaskonna tõus Eestis.

„Täna on Eestis ca 435 000 Redditi kasutajat, kellest suurema osa ehk 71% moodustavad mehed, kes peamiselt on vanuses 18-34 ning suuruselt järgmise sihtgrupi moodustavad mehed vanuses 35-44. Samas näeme, et kasutajaskond kasvab ja muutub pidevalt ning platvormile satub järjest laiema profiiliga tegijaid,“ rääkis Httpool Eesti Redditi ja TikToki kliendipartner Karl Trepp.

Kasutajaskonna tõus on üle maailma toonud Redditile ka reklaamipotentsiaali juurde ning globaalselt kasutatakse seda juba agaralt.

„Reklaamija vaatest on Redditi suurimaks tugevuseks konkreetse sihtgrupi kõnetamine, kes just praegusel ajahetkel on konkreetse teema ning seekaudu potentsiaalselt ka sinu toote või teenuse vastu huvi tundmas. Ehk reklaamid ei baseeru üldistele huvidele, vaid eelkõige agiilsusele, mida inimene just nüüd ja praegu otsimas on,“ selgitas Trepp.

Ta lisas, et reklaamkanalitele mõeldes, ei ole paljude turundajate jaoks Reddit esimene mõte, kuna seal reklaamimine pole veel nii levinud.

„See on jällegi üks Redditi suuri boonuseid – platvorm pole reklaamidest üleujutatud ehk huviliseni jõudmine on kergem. Just sulle olulise sihtrühmani jõudmise teevad omakorda veel lihtsamaks huvidele baseerunud subredditid ehk alateemad, kuhu on reklaamija vaatest koondunud ainulaadne niššipublik, keda teema kõnetab ning kus kaasatus on kõrge,“ avas Redditi kliendipartner.

Redditi publikut köidab diskussioon ja vahetu sisu

Sarnaselt teiste platvormidega on ka Redditi puhul oluline mõista sealseid käitumismustreid.

„Redditi kasutajad hindavad vahetut ja autentset diskussiooni ning läbinähtavust, seega klassikalisel reklaamil seal kohta pole – see lihtsalt nähakse kiirelt läbi ning reklaam võib seetõttu saada hoopis negatiivset vastukaja,“ hoiatas Trepp ning lisas: „Redditi reklaamistrateegia ülioluline osa on platvormi süvamõistmine ning aruteludega põimumise oskus. Reklaam peab mõjuma justkui osana subredditi sisust, et see mõjuks ja kõnetaks eesmärgipäraselt.“

Ühe huvitava näitena Redditis toimunud turunduskampaaniast toob Trepp välja videomängufirma Electronic Arts uue mängu lansseerimise.

„Electronic Artsil oli välja tulemas videomäng Battlefield V, millele tähelepanu loomiseks lõid nad  subredditi nimega Reddit Revolt. Subredditi eesmärk oli näidata protesti EA varasemate mängude vastu, tuues samal ajal võrdlevalt fookusesse uue ja hoopis vingema mängu, milleks oli Battlefield V. Kampaania sai palju tähelepanu ja genereeris Redditis rohkelt arutelu, mis küll jaotus nii positiivseks kui negatiivseks, kuid eesmärk sai täidetud – mänguhuvilised rääkisid elavalt uuest tootest,“ kirjeldas Redditi kliendipartner.

Reklaamivariante on Redditis aga lisaks subredditite loomisele veel teisigi. „Redditi reklaamiampluaa on lai ja vastavalt eesmärgile saab teele minna just endale enimsobiva võimalusega. Redditisse saab lisaks tekstile põimida ka pilt- ja videoreklaame ning eksklusiivse võimalusena on valikus ka takeover, mis omakorda jaotub neljaks. Takeover variandiga saab tugevamalt pildis olla näiteks esilehel, olulistes kategooriates ja trendides või siis juba spetsiifilisemalt konkreetsetes teemaaruteludes,“ rääkis Trepp ning lisas, et läbimõeldud strateegia on reklaamiformaadi valimise aluseks.

„Redditist saab turundaja rohkelt võita, kuid oskamatu tegutsemise järel võib ka palju kaotada. Seetõttu on valdkonnaspetsialistide kaasamine antud platvormi puhul erilise võtmetähtsusega,“ lausus Trepp kindlalt.

Autor: Karl Trepp, Httpool
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Httpool on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 114 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt