07.10.2020

Rahvusvaheline turundajate liit: reklaamijad on näitamas üles optimismi

Enam kui pooled rahvusvahelised ettevõtted ütlevad, et ei lase kampaaniaid enam edasi lükata.

TULI tegevjuht Liis Tippel

TULI tegevjuht Liis Tippel teeb lühikokkuvõtte WFA (World Federation of Advertisers) uuringu tulemustest, mis viidi läbi tänavu septembris. Küsitleti 39 rahvusvahelise ettevõtte turundusvaldkonna juhti, kelle poolt juhitav - ja turunduseelarve moodustab kokku ligi 57 miljardit eurot. Pooled vastanutest tegutsevad Euroopa turul.

Uuringus kajastuvad taastumise märgid.

Rahvusvahelised reklaamijad on üles näitamas optimismi. 54% vastanutest ei lükka kampaaniaid enam edasi ja optimismi tase praeguse ettevõtluskeskkonna suhtes on paranenud. 21% tunneb end praegu positiivsena ja 36% neutraalsena. Samadel alustel viidi uuring läbi ka juunis ning suvel oldi vastavalt 8% positiivselt 41% neutraalselt meelestatud.

Koguinvesteeringud on võrreldes pandeemia eel kavandatuga siiski languses. Ainus kasvav meedium on digi.

Rahvusvaheliste ettevõtete kvalitatiivsed vastused toovad esile ülemineku digitaalsele. Paljud ütlevad uuringus, et nad on täielikult üle läinud digikanalitesse ja suurendanud keskendumist e-kaubandusele. Veebivideote ja bännerturunduse kõrval on kasutusel ka influencer . Viimane on III kvartalis planeerituga võrreldes langenud 11%, esimesel poolaastal oli sama näitaja 22%.

„Oleme hakanud nägema mõningaid taastumismärke, kus rohkem kui pooled meie liikmetest ei hoia pandeemia tagajärjel enam oma kampaaniaid tagasi. Siiski on endiselt palju ebakindlust ja on ebatõenäoline, et naaseme varsti „tavapärase äri” juurde. Samuti näeme digitaalsetele kanalitele ülemineku kiirenemist, kuid saame näha, kas see jääb püsivalt nii, ”ütles WFA tegevjuht Stephan Loerke uuringu kokkuvõtteks.

Loe uuringutulemuste täispikka kokkuvõtet inglise keeles SIIT.

Turundajate Liit (TULI) kuulub Rahvusvahelisse Turundajate Liitu (WFA – World Federation of Advertisers), mis ühendab maailma suurimaid kaubamärgiomanikke ja riiklikke reklaamijate ühendusi enam kui 60 turul. WFA eesmärk on luua ülemaailmne võrgustik, mis pakub ainulaadset eksperiisi asjatundlikuks juhtimiseks ning on inspiratsiooni allikas.

Liis Tippel, TULI

Kõik uudised