28.03.2019

PwC globaalne tarbijauuring 2019: enim oste tehakse mobiiltelefoniga ja võtmesõnaks saab ROX

PwC poolt kokku 27 riigis ja enam kui 21 000 osalejaga läbi viidud tarbija ostukäitumise uuring näitas, et esmakordselt tehti kõiki e-oste rohkem mobiiltelefoni kui arvuti kaudu ning keskkonna väärtustamine on võti noorte ostuotsuste mõjutamiseks. Kui viimased paar aastat on nii toodete kui teenuste pakkujad panustanud palju heade tehnoloogiliste lahenduste väljatöötamisse, siis uueks märksõnaks saab äris ROI (return on investment) kõrval märksõna ROX (return on experience) ehk tarbija kogemuse mõõtmine ja selleks tehtavate tegevuste teadlik planeerimine.

Kokkuvõtte tegi: PwC turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadri Lindpere (fotol).

Valik trende ja märksõnu PwC 2019. aasta globaalsest tarbijauuringust:

  • Mobiiltelefon on peamine vahend erinevate e-poodide ja e-teenuste tarbimisel, mistõttu peaks iga e-pood ja e-teenus üle vaatama, et nende mobiiltelefonil töötav versioon oleks võimalikult funktsionaalne.
  • KESKKOND: 2/3 vastajatest peab tähtsaks keskkonda ja jätkusuutlikkust nii ettevõtte väärtustes, pakendites kui suhtumises.
  • KOHALIK TOODANG: 66% vastajatest on valmis kohaliku toodangu eest rohkem maksma.
  • TERVIS ja sellega seotud digilahendused on globaalselt väga olulised: 75% vastanutest märkis, et neil on vähemalt 3 tervise ning tervisespordiga seotud mobiilirakendust ja enam kui 70% vastanutest sooviks tsentraalset digilahendust, mis koguks kõiki tema tervisega seotud andmeid ja edastaks need tarbija soovil erinevatele turuosalistele.
  • Digitaalmaksed ja -ostud on enim aastaga kasvanud Aasia regioonis – Hiinas (86%), Tais (67%), Hong Kongis (64%) ja Vietnamis (61%).
  • Interneti kaudu ostude sooritamine on kasvanud kõikides kategooriates – enim soetatakse e-lahenduste kaudu lennupileteid ja majutust, neile järgnevad raamatud, muusika ning tehnikatarbed.
  • Märkimisväärselt on kasvanud Amazon Prime’i (püsikliendi eeliseid pakkuva veidi kallima konto) kasutajate hulk, seda omab 43% Amazoni kasutajatest.
  • Toiduainete ostmine e-poest näitab samuti kasvutrendi: ligi pooled vastajatest kas juba tarbivad, või on meeleldi valmis seda tegema, kuid peamiseks takistuseks peetakse kahtlust, et toit pole saabumisel piisavalt värske.
  • Mis tahes internetis tehtava toote ostu puhul on kõige tähtsamaks kriteeriumiks kohale toimetamise aeg ja selle jälgimise võimalus ning kiire transpordi eest ollakse valmis ka rohkem maksma.
  • Kasvanud on ka muusika ja filmide voogedastamine (streaming) internetis – 54% vastanutest tarbib seda vähemalt kaks korda nädalas.
  • Kuulsused ja mõjutajad (influencerid) on tarbijate jaoks oluliselt väiksema kaaluga kui sotsiaalmeedia hinnangud ja sõprade soovitused.
  • Sotsiaalmeedia kaudu tehakse enim ostuotsuseid riiete, tehnika ning toidukaupade soetamiseks.
  • Mõjusad on sotsiaalmeedias sisukalt toimivad kommuunid, mille kaudu oma tarbijaid infoväljas ja seeläbi püsiklientidena hoida.

Screenshot%202019 03 28%20at%2014.38.37 block

Tutvu uuringu põhjalikuma versiooniga PwC kodulehel!

Kokkuvõtte tegi: PwC turundus- ja kommunikatsioonijuht Kadri Lindpere

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt