Põnev ülevaade: pime aeg pakub erilisi lahendusi ehk 26 silmatorkavat välireklaami meilt ja mujalt
Lähenemas on kõigi lemmik aeg – periood aastast, mil päikesevalgust jagub heal juhul paar tunnikest päeva peale.
Nali naljaks, päevad muutuvad lühemaks, hommikud-õhtud pimedamaks ning valgustatud välireklaam on sel pimedal ajal tänavapildis eriliselt silmatorkav. Pimedatel kuudel tõuseb ka reklaamijate huvi teostada lisavalgusega erilahendusi, mis mõjuvad muidu nii sünges sügises soojalt ning garanteerivad hallis tänavakeskkonnas silmatorkava reklaami.
Välireklaami erilahendused muudavad tavakäsitlust välimeediast ning pakuvad võimalust tuua tänavatele meeldejäävaid ja eristuvaid kampaaniaid. Siinkohal vaatame, kuidas on reklaamijad pimedal ajal erinevatel välireklaampindadel silmatorkavaid valguslahendusi teostanud, tuues 26 silmatorkavat näidet nii Eestist kui välismaalt.
Eritrükiga valgusefekti saavutamine
Pimedal ajal saab kavalalt ära kasutada reklaampindades süttivat sisemist valgustust. Kui trükkida plakati tagumisele küljele esiküljest erinev kujundus, siis paistab kujundus päevasel ajal ühtmoodi ning valguse süttides teistmoodi – tegu on day/night plakatiga. Reklaamkampaaniate näited: Olerex, Helsingin Poliisi ning Michelin.
Nike kampaania näitel saab erilise plakatitrükiga saavutada ka efekti, kus valgus pimedas vaid osaliselt läbi plakati paistab, rõhutades nii vaid mõnd kindlat kohta või toodet plakatil.
Osaliselt valgust läbilaskvale reklaamkujundusele on kirsiks tordil veel ka üleulatuva osa lisamine vitriinile, reklaamkampaania näide Kronenbourgilt.
Showcase erilahendus vitriinis
Üks populaarsemaid välireklaami erilahendusi Eestis on showcase lahendus, kus reklaamvitriini sisu tõstetakse välja ning asendatakse millegi muuga. Järgnevates kampaaniates on LED-lambid vitriini sisse jäetud, et olemasolevat valgust erilahenduse osana uues kuues pimedas ära kasutada. Kampaanianäited: Valgusbiennaal, Dynamiit, Donate, OLW, IKEA ja Star Wars.
Vitriini sees olevad LED-lambid saab ka täielikult välja tõsta, et esitleda vitriini klaaside vahel ruumiliselt muud sisu, näiteks Mango kampaania näitel toodet või Robert Harrise kampaania näitel erilist kunsti.
Erilised valguslahendused bussiootepaviljonis
Valguslahendusega saab katta ka terve bussiootepaviljoni. Näiteks saab paviljoni katust ehtida valgustatud üleulatuva osaga nagu seda on teinud oma kampaanias Tele2. Sellest veel samm edasi on valgustähtede lisamine paviljoni katusele nagu Otrivini, Elisa ja Westworld kampaaniate puhul.
Valgusprojektsioon
Põnevaid näiteid välismaalt leiab valgusprojektsiooniga erilahendustest, kus vitriini sisse ehitatud valgusti kumab maha erilise valgusprojektsiooni või täidab lihtsalt terve paviljoni erilise valgusega.
Valguslahendused suurel reklaamtahvlil
Viimasena otsime inspiratsiooni reklaamtahvli valguslahendustest – välimeedia klassikaline formaat, mis on mänginud rolli suurte brändide edulugudes juba üle saja aasta. Suure formaadi valguslahendus garanteerib mööduja pikema tähelepanu ning mõjub pimedas suursuguselt.
Välireklaami erilahendus on tööriist, mille rakendamisel saad viia oma sõnumi tarbijateni eriliselt, kasutades selleks klassikalist välimeediat. Üllatusmoment ning pikem tähelepanu tekitavad tarbijas positiivseid emotsioone, mis kanduvad edasi sinu brändile. Hästi tehtud erilahendus püüab pilku ja annab võimaluse kõnetada inimest tänaval tavapärasest rohkem.
Loe lisa: https://www.jcdecaux.ee/innovate
Autor: JCDecaux Eesti
Toimetas: Kaarel Täll, TULI
JCDecaux on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.