29.10.2020

Optimist Creative: kui suudad aidata oma klientidel kasvada, siis kasvad paratamatult ka ise

Pessimisti intervjuu kolmandiku võrra käivet kasvatanud Optimisti juhi Magnus Lužkoviga.

optimist meeskond
Loovagentuur Optimist Creative: "Tervitusi väljastpoolt mugavustsooni!"

4 aastat järjest olete olnud Aasta reklaamiagentuur, tänavu Äripäeva agentuuride edetabelis 2.-3. koht. Kas siit algab stagnatsioon?

Oleme agentuurina alles pika ja põneva teekonna alguses. Mitmed nii endamisi kui ka avalikult välja öeldud verstapostid on küll juba pikali joostud. Oleme täna üks vähestest gruppidest lähipiirkonnas, kes suudab aidata ettevõtjat 360 kraadi– arendada valmis toote, e-äri või teenuskeskkonna, töötada välja ja üles brändi ning pakkuda tipptasemel müügituge. Meie disaini- ja reklaamitööd on teeninud välja üle saja erineva auhinna, mis annab vähemalt lootust arvata, et meist võib saada ka rahvusvaheliselt hinnatud tegija. Meie kliente iseloomustab turust kiirem kasv, mis on liiga järjepidev, et olla juhuslik. Meeskonnana ja erialaselt on meie suuremad seiklused ja kangelasteod aga alles ees. Me teame, kuhu me tahame jõuda.

Kuhu selles valdkonnas ikka nii väga jõuda saab? Reklaam on reklaam ju.

Meie teenus areneb iga päev. Sügavamaks, põhjalikumaks. Võrdlesin huvi pärast kahte kliendile tehtud hinnakalkulatsiooni – tänast ja viie aasta tagust. Sama sisuga ülesanne, kuid täna on palju suurem rõhk eeltööl ja strateegial. Strateegilise mõtlemise ja loovuse osakaalud on meie igapäevatöös kõvasti loogilisemale suhtele loksunud.

No kumb on kasvu kontekstis olulisem – kas strateegiline mõtlemine või loovus?

Kulutame täna oluliselt rohkem aega tarbija uurimisele ja tundmaõppimisele kui näiteks mõned aastad tagasi. Me pole hingelt analüütikud ega matemaatikud, kuid oleme õppinud kasutama andmeid, et loovust paremini sihtida. Brändi kõige olulisem ülesanne on inimestele meeldida ja selle jaoks tuleb tarbijat ja tema harjumusi hästi tunda.

Kas loovusel ja kasvul on üldse mingi seos?

Oleme korduvalt näinud, kuidas õigesti ritta seatud ja esitatud sõnad poevad inimestele hinge ning tõstavad brändi meeldivusnäitajad kõrgele kohale. Sellele järgneb ostuotsus ja lojaalsus. Kasv. Loomulikult peab nende ritta seatud sõnade taga olema ka hea toode või päris tegevus. COOP on näiteks vaid kolme aastaga suutnud tõusta Eesti armastatuimate brändide esikolmikusse.

Kui suureks üks loovagentuur Eestis üldse kasvada saab?

Koduturul kraabime kasvu mõttes lage. Seda põhjustab kõvasti sisse juurdunud põhimõte või kompleks, et agentuur ei tohi kahte sama valdkonna klienti korraga teenindada. Kui suudame aga Eesti brändid piiri taha viia, siis seal pole omavaheline konkurents enam teema – turgu jagub kõigile. Kohe, kui koroona lubab, saavad Eesti ettevõtjad laieneda meie abil 80 miljoni elanikuga Saksa turule. Oleme ette valmistanud teenuse, mille üheks väga oluliseks komponendiks on Saksamaa helded riiklikud toetusmeetmed. Panime teenuse nimeks MIX MITTE, kuna hubi füüsiline asukoht tuleb Berliini, Mitte linnaossa, ning miksib kokku kõik turule sisenemiseks vajalikud teenused – ettevõtte asutamise, finantseerimise toetusmeetmete abil, füüsilise kontoripinna ja turundusteenuse. See on päris asi, mitte võimalus pimesi plekkida mõnele kohalikule konsultandile, et ta kalli raha eest veidi kontakte sebiks.

Miks eksport ja laienemine välisriikidesse teid nii käima tõmbavad?

Ühelt poolt puutume me iga päev kokku Eesti ettevõtetega, kellel on nii suur potentsiaal. Teinekord ongi see meie töö aidata ettevõtjatel näha perspektiivi ja unistada suuremalt. Agentuuri juhina tahaksin aga pakkuda oma andekatele ja pühendunud inimestele suuremaid väljakutseid ning maksta neile oluliselt kõrgemat töötasu, kui meie koduturu ja rahvaarvu juures võimalik on.

Kas teed nüüd kõrge edetabeli koha puhul töötajatele välja ka?

Ma kaifin selle edetabeli koha juures ainult ühte asja – loogikat. Kui suudad aidata oma klientidel kasvada, siis kasvad paratamatult ka ise. Loogika on minu jaoks sama magus nagu on õiglus. Meie ettevõtete kasum läheb aga valdavalt ees ootavasse arengusse.


29. oktoobril ilmunud Äripäeva Turunduse TOP 2020 edukaimate reklaamiagentuuride edetabelis jagas Optimist 2. kohta Taevas Ogilvy’ga. Nii Optimist Creative kui ka Taevas Ogilvy on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.

Loe ka: Äripäeva Turunduse TOP 2020 reklaamiagentuuride esikolmik: Havas Creative, Taevas Ogilvy ja Optimist Creative

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt