01.04.2021

Õpilased alustavad kampaaniat kraanivee eeliste teadvustamiseks

Täna algab reklaamikonkurss „Veendumus“, mille käigus hakkavad 6.-12. klasside õpilased looma reklaame, et veenda oma vanemaid, sõpru ja teisi õpilasi selles, et kraanivee joomisega saab teha heateo nii keskkonnale, oma tervisele kui ka rahakotile.

„Tänased koolinoored on väga keskkonnateadlikud ja soovivad teha targemaid tarbimisotsuseid. Neid mõjutavad Greta Thunberg ja „Fridays for Future“ liikumine ning suur hulk õpilastest on veendunud, et inimesed saavad ise planeedi hoidmiseks palju ära teha. Reklaamikonkursi „Veendumus“ kaudu avaneb õpilastel nüüd võimalus oma ideed ellu rakendada, et nende kaudu ka päriselt maailma muuta. Konkursi käigus töötatakse välja reklaamikampaania, millega kutsutakse üles eelistama kraanivett pudeliveele, et väheneks veetootmise keskkonna jalajälg ning plastiku ja prügi hulk. Parim noorte loodud reklaamikampaania läheb ka päriselt kasutusse,“ selgitas Tallinna Vee kommunikatsioonijuht Laura Korjus.

Reklaamikonkurss „Veendumus“, mille ülesandeks on tuua tähelepanu kraanivee joomise kasudele, kestab 1. aprillist kuni 21. maini. Osalema on oodatud 6.-12. klasside õpilased, kes võivad konkursitöö esitada individuaalselt või kuni kolmeliikmeliste võistkondadena. Registreerimine kestab kuni 15. aprillini.

Konkursi käigus saavad õpilased selgeks turundusnipid ja reklaamitegemise põhitõed. Meeskondi juhendavad noorte hulgas tuntud staaridest reklaamieksperdid: räppar Metsakutsu ehk Rainer Olbri, kes töötab visuaalse disainerina mobiilirakendusi testivas firmas Testlio, agentuuri Not Perfect loovjuht, moehuvilisest reklaami-inimene Anne Vetik ning digiturundusagentuuri Vurr loovjuht, videoprodutsent ja sisulooja Lauri Pedaja.

Laura Korjuse hinnangul annab konkurss kooliõpetajatele võimaluse teha oma koolitunde huvitavamaks: „Konkursil kaasa löömine on ideaalne võimalus rikastada distantsilt läbiviidavaid koolitunde kvaliteetse videosisuga ja omandada turunduse ja digitaalse kommunikatsiooni valdkonnas uusi oskusi, mis kuluvad ära igal elualal tegutsedes.“ Reklaamieksperdid viivad läbi online-seminare ja juhendavad meeskondi konkursitöö valmimisel. Näiteks räägib Anne Vetik sellest, kuidas luua head reklaami ja koostada turundussõnumeid. Lauri Pedaja juhendab digitaalse sisu ja sotsiaalmeediareklaamide loomise osas. Rainer Olbri annab graafilise disaini näpunäiteid. Õpilastele antakse kasutamiseks teaduslikult tõestatud faktid kraanivee kasulikkuse kohta ja reklaami tegemise tööriistad kampaania loomiseks.

Noorte loodud reklaamidest parimad võtab Tallinna Vesi päriselt kasutusele. „Kolm parimat konkursi käigus valmivat reklaami trükitakse Tallinna Vee välimeedia reklaamiplakatiteks ja kuvatakse ettevõtte sotsiaalmeedia kontodel. Lisaks saavad kolme võidutöö meeskonnaliikmed endale juhtmevabad Apple AirPods 2 kõrvaklapid ning neil avaneb võimalus veeta päeva staariga, nähes reklaamitegemise telgitaguseid eksperdi töövarjuna. Kolme kooli, kus on kõige aktiivsem huvi kraanivee propageerimise suunas, aitame aga veefontäänide rajamisel, et õpilastel ja koolipersonalil oleks mugavam täita korduvkasutatavaid joogipudeleid,“ lisas Korjus.

Lisainfo konkursi kohta: www.veendumus.ee

Silja Oja, TULI

Kõik uudised