20.09.2022

Meaningful Brands uuringust selgus, mis brändi on eestlased enim kiindunud

Havas Estonia korraldas eelmisel nädalal turundusürituse Meaningful Marketing Morning. Selle raames toimusid erinevad turundusalased esitlused ja tehti teatavaks brändid, millesse eestlased on Havasi uuringu Meaningful Brands põhjal kõige enam kiindunud.

Brändi kiindumus TOP10.

Ligi 50 inimest leidis neljapäeva hommikul tee Havas Estonia kontorisse, et võtta osa inspireerivatest ettekannetest turunduse olevikust ja tulevikust. „Meaningful Marketing Morning oli väga oluline meile kui ka meie klientidele, sest Covidi tõttu on olnud väga palju piiranguid,“ sõnas Havas Creative tegevjuht Nele Laev. „Suur rõõm oli kõiki näha ja neid inspireerida uute põnevate turundusalaste strateegiatega.“

„Meie eesmärk oli külalistega luua dialoog, sest parimad ideed sünnivad omavahel suheldes,” kinnitas ka Havas Media tegevjuht Kert Kangert. „Olen kindel, et korraldame tulevikus selliseid üritusi veel.”

Esinejate ampluaa oli mitmekesine ning osalejad said kuulata ettekandeid oma ala tippudelt: Heigo Salimaa (Arena Media), Edgar Gergel (Postimees Grupp), Triin Hook (Havas Media), Evelin Eikner (Havas Estonia), Inge Vent (Havas Media), Dagmar Lamp (Havas Communications) ja Mauri Sööt (Havas Estonia). Väga sisukaks kujunes ettekanne teemal „Podcast: Kasutamata turundusvõimalus“.
„Olen podcastidega tegelenud viimased viis aastat ja lähedalt näinud, kui hea turunduskanaliga on tegemist – ja kui alahinnatud see Eestis on,“ lausus Dagmar Lamp, keda võib nimetada ka Eesti podcastide kroonimata kuningannaks. „See teebki turundamise ja kommunikatsiooni põnevaks – viise, kuidas sõnumeid sihtida ja edastada on tänapäeval nii palju, leida nende hulgast see õige, on igapäevaselt nii põnev väljakutse.“

Üheks tipphetkeks oli Havasi uuringu põhjal valminud brändi kiindumuse edetabel. Esikoha hõivas taaskord Päästeamet, kellele järgnesid Google ja Tartu Ülikooli Kliinikum. „Päästeamet on edetabeli tipus vast seetõttu, et see pole lihtsalt nähtavalt turundatud bränd,“ sõnas Havasi uuringute juht Mauri Sööt. „Päästeamet on üks tihti meedias räägitavatest avalikest teenustest, mis turvab inimeste baasvajadusi ja on seega üpris ühtlaselt oluline pea kõigile.“

Sööt lisas veel, et brändi kiindumuse edetabeli ülaotsas näeme lisaks tehnoloogiabrändidele ka avaliku sektori institutsioone. „Pole üllatav, et just sel aastal on varasemast kõnekamalt oma positsioone ära andmas traditsioonilised kommertsbrändid, mille eest tarbijad peavad oste tehes ka raha tasuma.“

Päeva lõpetas paneeldiskussioon teemal „Kuidas meetrise nähtavusega turundusstrateegiat hoida“. Enda kogemusi ja teadmisi jagasid Diana Veigel (Circle K), Andrus Kiisküla (Tallink) ja Katre Kõvask (Yook). Panelistid rääkisid lähemalt erinevatest turundusstrateegiatest, selgitasid enda ostuharjumusi ja avaldasid brändid, mis on nende jaoks olulised ja tähtsad.

Autor: Priit Aavik, Havas Communication
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

Havas Media ja Havas Creative on TULI liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 97 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt