Marleen Kirss: marketplace’i stiilis ühendpoed toetavad väikeettevõtete arengut
Astri.ee on näidanud kriisi ajal mitmekordset kasvu ja Astri Interneti tegevjuht ennustab, et marketplace’i kontseptsioon muutub Eestis järjest populaarsemaks.
Kui Astri viis aastat tagasi marketplace’iga alustas, oli teema võõras paljudele e-kaubanduse tegijatele kui ka klientidele. „Viie aastaga on toimunud tohutu hüpe kogu e-kaubanduse pildis. Ka teenusepakkuja vaatest on astri.ee teistmoodi kui tavaline e-pood. Kõikide partnerite tooted peavad platvormil lõpuks kokku kõlama, et kliendi jaoks oleks ostlemine võimalikult mugav,“ ütleb Astri Interneti tegevjuht Marleen Kirss.
Eelmise aasta veebikaubanduse kiireks arenguks oli astri.ee valmis. „Lisaks aastatepikkusele platvormi arendamisele, olime just eelmise aasta alguses optimeerinud astri.ee lehte nii, et see suurema külastajate mahu ära kannaks. Loomulikult oli üllatav, et mahud nii kiiresti kasvasid, aga kaubanduskeskuste ja poodide kinnioleku ajal oli see pea ainus alternatiiv,“ tõdeb Kirss. „Koormus meeskonnale küll kasvas, aga õnneks klientide vaates toimis kõik endiselt hästi ning klienditoe poolelt saime nii partnerite kui ka klientide jaoks olemas olla.“
Tuleviku osas prognoosib Kirss, et Astri.ee marketplace laieneb veelgi. „Kui me viis aastat tagasi alustasime, oli platvormil 15 poodi. Nüüdseks on neid ligi 600 ja iganädalaselt tuleb partnereid juurde. Areng on olnud kiire ja nüüd septembrist kuni aasta lõpuni on kindlasti veel väga kiiret kasvu oodata, osati sest jõulukaupade ostmine on liikunud eelnevate aastatega võrreldes varasemaks. Pidevat tõusutrendi näeme nii kasvavate mahtude kui ka meeskonna poole pealt. Otsime just parajasti astri.ee turundusjuhti ja arendajaid, nii et kasvamisruumi on veel küllaga,“ ütleb Astri Interneti tegevjuht.
Ettevõtete liitumise kasuks räägib ka mugav ja lihtne liitumisprotsess. „Eriti oluline on see minu arvates väikeste ja keskmiste ettevõtete jaoks. Kodulehe ja veebipoe ülevalpidamine ja haldamine on tänapäeval äärmiselt vajalik, kuid mõnele ettevõttele liiga suur koormus, eriti kui seni veel kogemused puuduvad. Seega ongi marketplace’i stiil väga hea, kuna tehniline lahendus ja ka turundustugi on kohe olemas. Pikas vaates ongi tulevikus ilmselt mõttekam panustada tootearendusse ja kasutajamugavuse kvaliteeti ning üksinda oma asja ajamise asemel teha häid lahendusi üheskoos teiste poodidega,“ räägib Kirss mitmete väiksemate ettevõtete vaatest.
„Samas on meil mitmeid pikaajalisi suuremaid partnereid, kes hindavad seda, et saavad kliendile pakkuda lisavõimalust müügi ja ostumugavuse osas,“ kinnitab Kirss.
Toimetas Kaarel Täll, TULI
Astri.ee on marketplace’i kontseptsioonis e-keskus, kus külastajale on korraga ostlemiseks avatud ligi 600 e-poe tootevalik, mis tähendab umbes 500 000 toote suurust sortimenti. Astri keskustesse ja turgudele Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Narvas tellides on tarne alati tasuta.
Astri Grupp on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 90 liiget.