Mainor: praktiline turundusõpe aitab ühildada töö ja hariduse
Eesti Ettevõtluskõrgkoolist Mainor (EEK Mainor) on aastate jooksul saanud hariduse sajad turundajad. Kui enamasti astutakse kõrgkooli koolipingist, siis Mainoris on lõviosa õppijatest ettevõtjad või juba tegusad turundajad, kelle sooviks on kas karjääris edasi liikuda või oma ettevõttesse panustada.
Tallinnas asuv EEK Mainor on Eesti suurim erakõrgkool. Üheks populaarseks erialaks on kõrgkoolis turundus, kuhu võetakse sel aastal vastu 30 üliõpilast. Sealse turundusõppe eest on juba aastaid hoolitsenud turunduse erialajuht Aet Kull, kes pingutab selle nimel, et igast loengust ja seminarist oleks tõepoolest midagi asjalikku õppida, mida saaks ka ettevõttes rakendada.
Milline on Mainori õpe?
Meie missiooniks on pakkuda praktilist ja elulähedast haridust, mis tähendab, et siin õpivad sageli just need, kes tahavad ühendada töö ja õppimise. Loengud toimuvad kord kuus kindlatel päevadel, mis teeb selle võimalikuks. Eeliseks on ka see, et õpitu saab kohe rakendada praktikasse, sest kodutööd ja kirjalikud tööd on valdavalt sellised, mida saab lahendada oma ettevõtte baasil.
Millised on üliõpilased?
Mainori traditsiooniline õppija ei ole enamasti läinud kohe pärast gümnaasiumit kõrgkooli õppima, kuid on meie juurde saabudes jõudnud arusaamisele, et ta tahaks edasi õppida. Ta on teinud oma ettevõtte või töötanud aastaid ettevõttes ning teab, mis teda huvitab. Selleks ajaks saab paljudele selgeks, et ärimaailmas on üliolulised turundusoskused, sest hea toode või teenus iseenesest ei müü. Selline motivatsioon on kahtlemata abiks, et õpingud oleksid edukad.
Kõrgema vanusega seonduvalt on ka paljudel meie üliõpilastel juba oma pere ja lapsed. Neil on aga piisavalt ambitsiooni ja energiat, et see ei oleks tööelus takistuseks. Kuna kooliülesanded on enamasti tööga ühildatavad, on võimalik mõnevõrra aega säästa, sest töökohustused ja kool ei ole kaks täiesti eraldi maailma.
Kui palju on turunduse õppekaval õppimas ettevõtjaid?
Ettevõtjate osakaal suureneb aasta-aastalt. 99% Eestis tegutsevatest ettevõtetest on väike või keskmise suurusega ettevõtjad. Väiksema suurusega ettevõttes on sageli see mure, et iga rolli jaoks ei saa palgata eraldi inimest. Nii juhtub, et turundusjuhi rolli täidab näiteks tegevjuht või müügijuht, sest ka turundusteenuse sisse ostmiseks ei pruugi olla piisavalt vaba raha. Ettevõtjad saavad aru, et nad peavad ise hakkama saama ja kui turunduses endal teadmisi puudub, siis leitakse võimalus seda õppida.
Päris tihti juhtub ka seda, et ettevõtte juht on valmis panustama oma meeskonnaliikme haridusse. Rohkem kui 15% meie kaugõppe üliõpilaste õpinguid finantseerib tööandja ja see osakaal kasvab iga aastaga. Kõrghariduse finantseerimine on töötajale motiveeriv ja samal ajal tööandjale odavam kui palgatõus või preemia.
Mida siis täpsemalt õppida saab?
Turundusele spetsialiseeruv üliõpilane õpib ettevõtlust, ärijuhtumist ning väga paljusid turundusspetsiifilisi aineid, alates foto- ja videograafiast kuni internetiturunduse ja brändinguni välja. Loomulikult on ka erinevaid üldaineid, kuid jälgin hoolega, et õpe ei muutuks liiga teoreetiliseks.
Turundusülesannete loomisel kasutame julgelt näiteid elust enesest: näiteks on õppijad teinud rebrändingu Väätsa prügilale ja analüüsinud EASi kommunikatsiooni internetis. Mõned loodud lahendused leidsid ka päriselus rakendust. Lisaks teeme tihedat koostööd ka Ülemiste City ettevõtetega, kes otsivad uusi talente ja hoiavad Mainoril silma peal.
Millised on õppejõud?
Oleme valinud mitmed oma ala tipptegijad, kes on ise ettevõtte loonud ja siis leidnud endas sellise missiooni, et nad tahavad õpetada ka teisi. Näiteks Daltoni juht Ivo Kallasmaa, Wow Eventsi juht Olavi Ruhno ja Paytailori kaasasutaja Rode Luhaäär. Praktiline õpe tähendab, et nad reaalselt igapäevaselt tegelevad sellega, mida õpetavad. Neil on piisavalt kogemust ja näiteid elust enesest ning nad kutsuvad ka oma koostööpartnereid meile loengutesse, et õpe oleks vaheldusrikas.
Vastuvõtt turunduse õppekavale kestab 31. augustini. Rohkem infot SIIT.