11.12.2020

Lõppeva aasta populaarseimad Google’i otsingud Eestis: Terviseamet, koroonaviirus ja distantsõppekeskkonnad

Juba 20 aastat on veebikeskkond „Google Trends“ võimaldanud huvilistel hoida end kursis värskete andmetega populaarsematest otsingutest ja märksõnadest, mis inimestele huvi pakuvad. Kätte on jõudmas järjekordne aastalõpp ning sellega ka aeg visata taas pilk peale aasta populaarseimatele otsingumärksõnadele, mis on võrreldes 2019. aasta trendidega paljuski muutunud.

Mailis Timmi
Havas PR-i juht Mailis Timmi

2020. aasta kontekstis on COVID-19 pandeemia ja sellest tulenev eriolukord märkimisväärselt inimeste otsingutrende kujundanud. Kümnest Eestis enim otsitud märksõnast esimesed neli – „Terviseamet“, „koroonaviirus“, „Stuudium“ ja „Google Classroom“ – on seotud kas viiruse ja selle kohta teabe hankimisega või uute veebikeskkondadega, mida on inimesed pidanud hakkama oma igapäevastesse töö- ja koolirutiinidesse kaasama.

Eriolukorra mõju paistab silma ka enim otsitud brände vaadates. Inimesed on selgelt hakanud üha enam eelistama e-kaubandust, mistõttu on viiest nimekirja pääsenud brändist koguni neli eksklusiivselt e-poed. Ainus erand – DEPO – pakub samuti klientidele kaupade koju kohaletoimetamise teenust.

Kõige otsitumate inimeste seast tõusevad esile aasta alguses hukkunud korvpallitäht Kobe Bryant, Jaan Kross, kelle sünnist möödus tänavu 100 aastat, ning Joe Biden, kes teenis seoses Ameerika Ühendriikide 2020. aasta presidendivalimistega endale koha ka eestlaste huviorbiidis. Enim otsitud telemärksõnadest paistab silma ERRi uus tasuta veebikanal Jupiter, kust saab ilma maksumüüri pärast muretsemata vaadata hulgaliselt saateid, sarju ja filme ning kuulata otseülekandes kõiki ERRi raadio- ja teleprogramme.

2020. aasta on toonud eestlaste otsingutrendides kaasa tähelepanuväärseid muutusi. Ülemaailmse pandeemia tõttu on inimesed hakanud eelistama e-kaubandust, kasutama igapäevaste kooli- ja tööülesannete sooritamiseks uusi veebipõhiseid tehnoloogialahendusi ning kasvanud on isegi huvi kodus kokkamise vastu, mistõttu on senisest rohkem otsitud Google’ist erinevaid toiduretsepte.

Eesti kõige otsitumad märksõnad

  1. Terviseamet
  2. Koroonaviirus
  3. Stuudium
  4. Google Classroom
  5. Kobe Bryant
  6. Zoom
  7. Jaan Kross
  8. US Election
  9. Rally Estonia
  10. Joe Biden

Eesti kõige otsitumad sündmused

  1. US Election
  2. Rally Estonia
  3. Australian Open
  4. Ironman Tallinn
  5. Võhandu maraton

Eesti kõige otsitumad brändid

  1. AboutYou
  2. Tallink e-pood
  3. Barbora
  4. Depo
  5. AliExpress

Eesti kõige otsitumad inimesed

  1. Kobe Bryant
  2. Jaan Kross
  3. Joe Biden
  4. Mikk Pärnits
  5. Toomas Uibo
  6. Kim Jong Un
  7. Mark Luts
  8. Georg Ots
  9. Kaileen Mägi
  10. Andres Reinart

Eesti kõige otsitumad filmid

  1. Tenet
  2. Tõde ja õigus
  3. Harry Potter
  4. Olemise ilu (Fred Jüssi film)
  5. Talve
  6. Borat 2
  7. Parasiit
  8. Jänespüks Jojo
  9. Must Panter
  10. Mehed ei nuta

Eesti kõige otsitumad telesaated ja -kanalid

  1. Jupiter ERR
  2. Maskis laulja
  3. BBC
  4. Fox News
  5. Rannamaja hooaeg 2

Eesti kõige otsitumad retseptid

  1. Lasanje
  2. Kaneelirullid
  3. Kartulivorm
  4. Banaanileib
  5. Pannkoogid

Koostas: Havas Creative’i juht Mailis Timmi


Loovagentuur Havas Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt