Kuldmuna 2015-2022 ülevaade | Purustati rekordeid ja tehti ajalugu
Eesti suurim loovusfestival Kuldmuna jagab igal aastal kuld-, hõbe- ja pronksmune. Juba sel reedel koguneme Estonia kontserdisaali, et maha pidada Kuldmuna 25. sünnipäev. Enne aga viskame pilgu peale eelmiste aastate Kuldmuna pidudele. Vaata, kas leiad ka ennast peopiltidelt!
Kuldmuna 2015 galal jagati välja auhinnad mitmes erinevas kategoorias: reklaami-, disaini-, digitaalse reklaami, meedia-, PR- ning üritusturunduse valdkonnas. Lisaks anti välja 11 eriauhinda. Ööloom pälvis Kuldmuna 2015 peol parima innovatsiooni Grand Prix auhinna ning Kuldmunad firmagraafika, pakendi, illustratsiooni ja parima kliendi valdkonnas.
18. märtsil 2016 kuulutati Saku Suurhallis Kuldmuna galal välja parimad turunduskommunikatsiooni lahendused. Aasta digiagentuuriks valiti Haiku, reklaamiagentuuriks Tabasco, üritustutundusagentuuriks Jolos ning disainiagentuuriks Refleks. Parima kliendi tiitli pälvis Saku Õlletehas. Muide, loovusfestivalile saadeti 2016. aastal 527 tööd.
Kuldmuna 2017 toimus taas Saku Suurhallis. Aasta digiagentuuriks valiti Age McCann, reklaamiagentuuriks Optimist, üritusturundusagentuuriks Orangetime ning disainiagentuuriks Velvet. Parima kliendi tiitli sai sel aastal Eesti Rahva Muuseum.
- 2018. aasta Kuldmuna konkursile esitati 719 võistlustööd. Aasta reklaamiagentuuriks valiti Optimist, üritusturundusagentuuriks Jolos, suhtekorraldusagentuuriks Meta Advisory ja disainiagentuuriks Hmmm. Parima kliendi tiitli sai sel aastal Viru Keskus.
Kuldmuna toimus 2019. aastal Kultuurikatlas. Aasta reklaamiagentuuriks valiti kolmandat aastat järjest Optimist. Aasta suhtekorraldusagentuuri tiitli pälvis Dalton, üritusturundusagentuuridest pälvis võidu Orangetime Event, aasta digiagentuuriks valiti Age McCann.
Kuldmuna 2019 elutööpreemia pälvis Linnar Priimägi. “Kui ma hakkasin ülikoolis õpetama reklaami, siis levis minu kohta nimi Reklaamiguru. Ma ei sallinud seda, sest guru tähendab väga vana inimest. Nüüd antakse mulle elutööpreemia, nagu ma oleksin homme suremas! Ei! Ei ole see niimoodi!” hüüatas Kuldmuna 2019 galal elutööpreemia pälvinud Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia raudvara Linnar Priimägi, kes mainis oma kõnes ka kolleegi Tiina Hiobit, kes on samuti pälvinud 2017. aastal Kuldmuna elutööpreemia.
2020. aastal tehti ajalugu – nimelt toimus Kuldmuna esimest korda ainult veebiformaadis. Võitjad avalikustati koroonakriisi tõttu veebisaates, mida juhtisid Mart Juur ja Kristel Aaslaid. Lisaks said üle videosilla sõna žüriide juhid. Kuldmuna peateemaks oli “Loovus liidab”. Pärast veebisaadet oli JCDecaux’ digiekraanidel võimalik näha kõiki Kuldmunal kulla võitnud töid.
Kuldmuna 2020 võitjad kuulutati välja ka 18. septembril toimuval Eesti Disainiauhinnad 2020 galal.
Põhjala tehases toimunud auhinnapeol jagati võidumune reklaami, disaini, digitaalse reklaami, suhtekorralduse kui ka üritusturunduse valdkonna kõige vägevamatele. Loovkonkursile esitati sel aastal rekordilised 983 tööd. Populaarseimad kategooriad olid veebilehed, bränding ning välimeedia.
TULI tegevjuhi Anniken Haldna sõnul võttis 2021. aasta konkursist osa tavapärasest enam väiksemaid tegijaid ja kliente, kes esitasid oma töid esimest korda. Samuti saab tema hinnangul 2021. aastat nimetada digiaastaks, sest senisest märksa enam laekus töid just erinevatesse digikategooriatesse.
2022. aasta Kuldmunale esitati 822 tööd, mille hulgas olid populaarseimad kategooriad bränding, PR ja üritusturundus. Kuldmuna teemaks oli Tanki loodud “LOOV IS IN THE AIR!“, mis ristas armastuse ja loovuse. Teema valiti konkursiga, kuhu esitati 12 loovat lahendust.
Kuldmuna saab sel aastal juba 25. Juubeli puhul koguneme 12. mail Estonia kontserdisaali, et maha pidada juubelile omane pidu. Loe rohkem siit.
Kärt Tomp, TULI