07.10.2020

Initiative astus Eesti Meediaagentuuride Liidust välja

Pool aastat Eesti Meediaagentuuride Liitu (EMAL) kuulunud Initiative lahkus liidust. Agentuuri juhi Indrek Soomi sõnul läksid nende väärtushinnangud ja tegutsemispõhimõtted vastuollu liidu ühe osalisega. Lisatud EMAL-i juhatuse liikme Britte Maidra kommentaar.

Meediaagentuuri Initiative partner ja juht Indrek Soom

Miks? Vastab meediaagentuuri partner ja juht Indrek Soom:

Kuna Initiative’i väärtushinnangud ja tegutsemispõhimõtted läksid vastuollu liidu teatud osalistega. Osalistega, kes peaksid liidu väärtusi ja suunda seadma ning neid ellu viima. Meie põhimõteteks on aus konkurents, meediaagentuuride teenuse ning väärtuse arendamine, mitte selle devalveerimine; olla teistest päriselt parem, mitte näida parem teisi halvustades. See filosoofia paneb meid pidevalt oma teenust arendama ja arendab seeläbi ka meie sektorit. Tänu sellele mõtteviisile olime Eestis esimesed, kes näiteks panustasid kaasaegsesse turundusanalüütikasse, tuues juba rohkem kui 6 aastat tagasi siia ökonomeetrilise mudeldamise ja suurte andmemahtude automatiseeritud visualiseerimise dashboardidel, mis on nüüdseks edasi arenenud laiapõhjalisteks big data analüüsideks ja andmekaeveks. Samamoodi oleme tänaseks oma klientidele esimesena Eestis viinud läbi otseposti müügimõju maksimeerimise süvaanalüüse, mille järele on tuntav vajadus. See kõik on olnud üks meie tugevuse alus ja ka meie konkurente pingutama pannud, seega sektorit tervikuna oluliselt arendanud.

Meie eesmärk ei ole EMAL-it kui organisatsiooni kritiseerida. Tean, et on mitmeid meediaagentuure, kes meie seisukohtadega igati päri on ja vastavalt ka tegutsevad. Liidust välja astumine ei lahenda kirjeldatud muret, ennekõike tahame teatud käitumisele tähelepanu juhtida. On oluline erinevus, kas mustata konkurente alusetult ja ebaeetiliselt või võrrelda pakutavat teenust sisuliselt, argumenteeritult. Nii võiksid ka ettevõtted ehk turundajad mõelda tõsiselt selle peale, kuidas ja miks neile midagi presenteeritakse ja süveneda detailidesse, agentuuride tegelikku võimekusse. Samas, eks kõigil on endal õigus otsustada ja valida.

Kommenteerib EMAL-i juhatuse liige Britte Maidra:

EMAL on igati päri, et liidu ja sellesse kuuluvate agentuuride eesmärk on valdkonna arendamine ning toetame väärikat konkurentsi, mis tugineb iga agentuuri tugevustel.

Samas ei saa Liit kuidagi kontrollida, mida keegi turul potentsiaalsetele klientidele räägib või välja lubab.
EMAL-i juhtkond kinnitab, et liit keskendub valdkonna kvaliteedi tõstmisele ja arengule laiemalt, tehes koostööd uuringufirmade ja teiste partneritega, kelle panus kvaliteetse meediaostu juures on oluline.

Lisaks usume Eesti turundusjuhtide teadlikku ja erapooletusse suhtumisse ning sellesse, koostööpartnereid valitakse kliendile olulistele argumentidele tuginedes, olgu selleks siis sobivad teenused, strateegia, hind või tiim.

EMAL-isse kuulub on 10 meediaagentuuri: Carat Estonia, CMSPHD, Inspired Universal McCann, Media House, MediaBroker, Vizeum Eesti, OMD Estonia, MediaCom, Havas Media ja .

Silja Oja, TULI


Initiative on Turundajate Liidu (TULI) liige. Liitu kuulub praegu 81 ettevõtet.

Kõik uudised