GALERII | Making Sense: Riski Piiril konverentsil räägiti reklaamipiirangutega valdkondade turundamisest
Eile toimus Erinevate Tubade Klubis konverents Making Sense “Riski piiril”, kus arutleti, miks mõne valdkonna turundamisel ei ole pea ühtegi kitsendavat reeglit, teisel on neid aga väga palju. Esinejaid oli nii USAst, Inglismaalt, Rootsist kui ka Eestist.
Päeva avas käitumisteadlane Heidi Reinson, kes rääkis 40-aastase turundaja Heleni väljakutsetest turundaja ning tarbijana. FinanceEstonia juhatuse liige Piret Paulus jutustas finantsvaldkonna ettevõtete muredest seoses reklaamiseadusega. Ta tõi näiteks Läti, kus keelati finantstoodete reklaam ning see tõi endaga kaasa turu polariseerumise ning erinevad JOKK-skeemid. Ta leidis, et keelamine on rumal, regulatsioon peaks olema tänapäevane ning mõistlik.
Patrik Hildingsson Swedish Matchist keskendus sellele, kuidas Rootsis on sigarettide tarvitamine Euroopa Liidu madalaim, selle asemel on populaarne mokatubakas ehk snus. Ta tõdes, et oluline on pakkuda suitsetajatele alternatiive.
„Poliitikakujundajad ei saa täna aru tarbija ratsionaalsusest, sest harjumuste muutmiseks peab uuel harjumusel olema rohkem kasulikke tegureid. Kopsuvähi esinemissagedus Rootsi meeste seas on täna 60% Euroopa keskmisest madalam,“ ütles Hildingsson.
„Me ei tohi ära unustada inimest ja nende vajadusi. Me tahame, et meile kehtiks regulatsioonid, kuid need peavad olema riskidega proportsioonis. Ma olen nelja lapse isa ja ma soovin, et täiskasvanutele suunatud tooted oleks kindlasti reguleeritud,“ lisas Hildingsson.
Maailma suurima õlletootja AB InBev (Budweiser, Corona, Stella Artois, Beck’s, Hoegaarden, Leffe, Modelo Especial jne) rahvusvahelise äri juht ning nende sihtasutuse juhatuse esimees Catalina Garcia rääkis, kuidas nad kutsuvad üles inimesi vastutustundlikult alkoholi tarbima. Neil on üle miljardi kliendi ning oma turunduses on nad endal keelanud ahvatleda alaealisi, püüda sõltlasi ja propageerida rohket tarvitamist.
ASA (Suurbritannia reklaamiregulaator) reklaamipoliitika ja -tavade juht Shahriar Coupal tutvustas Suurbritannia koosregulatsiooni süsteemi ja rääkis, millised reklaamipiirangud neil on, kuidas nad nende üle valvavad ning kuidas käib koostöö erinevate huvigruppide ja valitsusega.
Paneelis arutlesid dr Margus Lõokene (Toompargi Vaimse Tervise Keskuse psühhiaater), Sven Papp (Ellex Raidla advokaadibüroo partner ja vandeadvokaat), Merike Koppel (Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi ettevõtluskeskkonna valdkonnajuht) ja Joel Volkov (loovagentuuri Tank loovjuht ja TULI juhatuse liige). Teemaks oli: “Kas käsud ja keelud aitavad inimeste tarbimis- või käitumisharjumusi muuta?” Arutelu modereeris Powerhouse kommunikatsioonibüroo juht Janek Mäggi.
Fotograaf: Edmond Mäll
Siim Kera, TULI